پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | داستان‌های گلر میلیاردر

داستان‌های گلر میلیاردر





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲

داستان‌های گلر میلیاردر

پیش از آنکه مهدی رحمتی با استقلال قرارداد ببندد گفته شد که این دروازه‌بان در ازای قراردادی که دوباره با استقلالی‌ها منعقد کرده خواستار پرداخت مطالباتش از فصول گذشته و نیز دریافت نیمی از دستمزد سال آینده‌اش شده است. برخی مسوولان باشگاه استقلال اما شروطی که رحمتی در قراردادش ذکر کرده را تکذیب کرده‌اند.
نمونه‌اش علی نظری‌جویباری‌ که در گفت‌وگوهای پی‌درپی خود به این مساله اشاره می‌کرد. او درباره نحوه قرارداد با رحمتی می‌گوید: «رحمتی دو شرط داشت که آنها را با خنده مطرح کرد؛ شرط اول ماندن فروزان و شرط دوم ماندن طالب‌لو. ما برای سیدمهدی رحمتی حتی یک ثانیه هم چانه نزدیم. من قبلا از وی دلخور بودم. مصاحبه هم علیه وی انجام داده بودم اما ایشان برخورد بسیار خوبی با ما داشت که نشان‌دهنده بزرگواری او بود. رحمتی البته با نفتی‌ها صحبت کرده بود. ما هم با گزینه‌های دیگری مذاکره کرده بودیم اما اولویت پرویز مظلومی، سیدمهدی رحمتی بود. ما هم برنامه‌هایی داشتیم که اگر رحمتی به نفت رفت، گزینه جانشین را داشته باشیم.»
بازگشت مهدی رحمتی به استقلال خبری بود که از حوالی دو هفته پیش شنیده می‌شد. از همان روزی که پرویز مظلومی حکم سرمربیگری‌اش را در استقلال دریافت کرد. همان روزها بود که سید تبدیل شد به گزینه اول آبی‌ها در چارچوپ دروازه. مهدی رحمتی فصل پیش گران‌ترین بازیکن لیگ بود و طبق آماری که خود سازمان لیگ ارائه کرد بیشترین دستمزد را از باشگاه پیکان گرفت. این دروازه‌بان در سال‌های گذشته همواره قراردادهایی بسته که از لحاظ مالی عمیقا به نفعش بوده است. او را می‌شود یکی از معدود بازیکنان گران فوتبال ایران دانست که هرقدر دستمزد بخواهد برایش می‌پردازند. رحمتی اگرچه فصل خوبی را با پیکان پشت سرنگذاشت اما آنقدر سابقه‌اش روشن بود ودرهمین تیم درهم شکسته پیکان عملکرد خوبی داشت که بازهم هواخواهان زیادی داشته باشد. استقلال اما برای رحمتی تیمی بود بهتر. بسی بهتر از تراکتورسازی تبریز که برای جذب این دروازه‌بان سیگنال‌های مثبتی فرستاده بود اما آقای شماره یک به دلایلی ترجیح داده به استقلال بازگردد. شاید رفتن امیر قلعه‌نویی یکی از عمده دلایلی بود که موجب بازگشت رحمتی شد و شاید هم بازی در تیم محبوب استقلال که برای این دروازه‌بان جاذبه‌های بسیاری دارد. رحمتی اما برای این استقلال کم هزینه در برنداشته است. استقلال لااقل برای در اختیار داشتن رحمتی رقمی حدود 2 میلیارد تومان هزینه کرده است که پرداخت چنین دستمزدی در شرایطی که آبی‌ها اوضاع مالی رو به راهی ندارند دشوار است و نگاه‌ها را متوجه افرادی می‌کند که در باشگاه استقلال مسوولیت یارگیری را برعهده دارند. درباره چگونگی عقد قرارداد با رحمتی باید بیش از همه اما متوجه حامی مالی شویم. گفته می‌شود شاهرخ سبک دست عامل اصلی حضور این دروازه‌بان دراستقلال است. مردی که فصل پیش هم از استقلال حمایت مالی می‌کرد و اکنون نیز درپس پرده کمک حال استقلال در روزهای نداری است. هر چند که شاید سبک دست بتواند گوشه‌هایی از کار را بگیرد اما برای بهبود اوضاع مالی استقلال فقط کمک‌های این شخص کافی نیست و همانطور که بارها اشاره شده استقلال برای اینکه دوباره بدل گردد به همان تیم پرستاره باید به طور کامل از حق پخش تلویزیونی‌اش بهره‌مند شود.
روزی که مهدی رحمتی از استقلال رفت، هنوز از خاطر استقلالی‌ها نرفته! برای همه مشخص بود که او به دنبال یک اختلاف از استقلال جدا شده است وگرنه رحمتی کسی نبود که پیراهن استقلال را به این راحتی از تن درآورد. خبری که بدون منبع در یکی از سایت‌ها منتشر شد اما تا حدودی از دلایل اختلاف‌هایی که به این جدایی ختم شده بود، پرده برداشت. می‌گفتند ماجرا دستیاران امیر قلعه‌نویی بودند و اصرار رحمتی به تغییر آن‌ها! رحمتی می‌خواسته ستار همدانی و کریم بوستانی کنار بروند و حمید بابازاده هم به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها در استقلال فعالیت کند! البته این‌ شرط‌ها جدا از شروط مالی رحمتی برای استقلالی‌ها بود که اصلاً کار به مذاکرات مالی نرسید و همان اول کار قلعه‌نویی نخواست زیر بار این شرط‌‌ها برود.
نکته جالب اینجا بود که بیانیه‌ای که از سوی باشگاه استقلال هم در این رابطه منتشر شد، دقیقاً به همین شرط‌ها اشاره داشت. در این بیانیه آمده بود: «سیدمهدی رحمتی در جلسات حضوری و مکالمات تلفنی مختلف با علی نظری‌جویباری، معاون ورزشی و مسوول نقل و انتقالات باشگاه استقلال سه شرط را درباره حضور مربی مورد علاقه خود و حضور نداشتن دو همکار فعلی امیر قلعه‌نویی در فصل آینده تعیین کرد که از نظر باشگاه استقلال و قوانین فوتبال حرفه‌ای پذیرش این شروط امکانپذیر و قانونی نبود. اگر چه ایشان در آخرین مذاکره خود اعلام آمادگی کردند که مربی مورد علاقه خود در فصل آینده در استقلال حضور نداشته باشد اما مربی فعلی دروازه‌بانان تیم استقلال هم کنار گذاشته شود!»
البته بعد از آن هم مهدی رحمتی ساکت ننشست و با مصاحبه‌های جنجالی‌اش از خیلی رفتارهای ناراحت‌کننده استقلالی‌ها پرده‌ برداشت. از اینکه استقلالی‌ها با وجود او با دروازه‌بان‌هایی مثل علیرضا حقیقی و سوشا مکانی تماس گرفته و مذاکره کرده بودند. ناراحتی‌اش هم به خاطر این بود که اگر استقلالی‌ها او را نمی‌خواهد باید با صراحت به او بگویند نه اینکه با دیگران وارد مذاکره شوند! او حتی گفته بود اگر بابازاده را به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌های‌تان انتخاب نمی‌کنید، حداقل کریم بوستانی را تغییر دهید و طبیعی بود که باز هم با مخالفت امیر قلعه‌‌نویی مواجه شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *