سایت خبری پیام ما آنلاین | با تخم مرغ و آجیل و نعناع لاغر شوید

با تخم مرغ و آجیل و نعناع لاغر شوید





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴

با تخم مرغ و آجیل و نعناع لاغر شوید

به کوشش عطیه بهره بر
در اینجا به شما چند نکته ساده می گویم که با آنها می توانید به یک وضعیت جسمی سالم و احساسی بسیار عالی در تمامی فصول دست یابید!باید همیشه خود را به سوی سلامت و داشتن عادات مناسب و روی فرم ماندن سوق دهید. اگر حالا لاغر شده اید و هیکل مناسبی دارید و مراقب سلامت بدن تان هستید، مراقب باشید دوباره به الگوی ناسالم گذشته باز نگردید. برای انجام کارهای بزرگ و خوب به خود پاداش دهید اما نه با خوردن یک بستنی گردویی یا سیب زمینی سرخ شده پر از روغن. با این کار خیلی راحت ممکن است چند کیلو اضافه وزن پیدا کنید. در اینجا به شما چند نکته ساده می گویم که با آنها می توانید به یک وضعیت جسمی سالم و احساسی بسیار عالی در تمامی فصول دست یابید!
خوب بخوابید تا لاغر بمانید
آیا بیشتر خوابیدن می تواند وزن ما را کم کند؟ بله، به اندازه کافی خوابیدن برای داشتن ظاهری زیبا برای حفظ انرژی و سوخت و ساز سالم بسیار لازم است. کمبود خواب در جامعه امروز امری بسیار رایج است، چرا که محرک های خارجی زیادی ما را برای بیدار ماندن به سوی خود می کشند. کمبود خواب مزمن به افزایش سطح هورمون استرس ـ کورتیزول ـ منجر می شود که می تواند عدم تعادل هورمونی ایجاد کند.در نتیجه مشکلات سوخت و ساز و تغییرات اشتها می تواند ما را به دریافت قند بیشتر تشویق کند. گرلین، هورمونی است که گرسنگی را کنترل می کند و وقتی به اندازه کافی نخوابیم میزان هورمون گریلین افزایش پیدا می کند. لپتین نیز هورمونی است که سیری را کنترل می کند و بدون خواب کافی لپتین کاهش می یابد. نتیجه این افزایش و کاهش، چاقی ناخواسته است. وقتی کمبود خواب رخ می دهد ما به دنبال کافئین و قند می رویم تا افزایش سریع انرژی را به وجود آوریم که این امر می تواند باعث افزایش وزن شود. سعی کنید کافئین دریافتی خود را محدود کنید و اگر به نوشیدن قهوه علاقه دارید، بعد از ساعت ۱۰ شب دیگر قهوه ننوشید. از دیر وقت شام خوردن و انجام فعالیت های شدید هنگام شب خودداری کنید. سعی کنید ذهن و بدن خود را برای استراحت آماده کنید. یادتان باشد که بیشتر خوابیدن مساوی است با لاغری و روی فرم ماندن.
خودتان را از رژیم های غذایی ناگهانی
خلاص کنید!
رژیم های سریع و سخت غذایی ممکن است به طور موقتی مفید باشد اما هر گونه عادات غذایی افراطی و رفتار ناسالم می تواند بسیار مضر باشد. محروم کردن خود از غذا و خسته کردن خود در باشگاه های ورزشی ممکن است سوخت و ساز بدن را کاهش دهد و سبب ایجاد تغییرات ناخواسته هورمونی شود که متعاقب آن می تواند منجر به افزایش وزن شود. در صورتی که در حال حاضر رژیم غذایی و عادات غذایی نسبتاً مناسبی را دنبال می کنید و بیشتر روزهای هفته فعالیت بدنی دارید اما گاهی هم تسلیم وسوسه ها می شوید و نمی توانید خودتان را کنترل کنید نگران نباشید این ترفندهای ساده برای تحت کنترل در آوردن میل شدید و مقاومت در برابر چرخه معیوب رژیم های غذایی یویویی دنبال کنید.
از خوردن خوراکی های بدون چربی
دوری کنید
چربی از مواد غذایی ضروری ای است که ما برای جذب ویتامین ها، محافظت از ارگان های حیاتی، داشتن پوست، مو و ناخن سالم و حفاظت از غشای سلولی به آن نیازمندیم. همچنین چربی است که طعم ها را ایجاد کرده و به غذاهای ما لذتی ناب می افزاید. غذاهای بدون چربی بیشتر فرآوری شده و سرشار از قند، نگهدارنده ها و مواد افزودنی برای جبران ترکیبات از دست رفته چربی هستند. در نتیجه ممکن است شما با خوردن آنها کالری بیشتری نسبت به آنچه نیاز دارید، مصرف کنید. اگر می خواهید روی فرم باشید از طعم دهنده ها و مواد غذایی ضروری صرف نظر نکنید! سعی کنید از روغن زیتون، آووکادو، آجیل ها و دانه ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا به افزایش سلامت قلب و لاغر ماندن شما کمک کند.
با نوشیدن خود را لاغر کنید
نوشیدنی های مخلوط و شیرین بدترین مجرمان چاقی هستند یعنی آب میوه های بطری ای سرشار از قند، انواع چای های یخی (آیس تی) و قهوه در این مورد متهم های اصلی هستند. برخی از نوشیدنی های شیرین حتی تا ۵۰۰ کالری را یک جا به بدن می دهند و اغلب مردم فراموش می کنند که کالری آن را به حساب بیاورند. همیشه یک بطری یا قمقمه آب همراه خود داشته باشید تا بدن خود را سیراب کنید. با مقداری نعناع و برش هایی از مرکبات مثلاً لیموترش هم می توانید به آن طعم دهید. تا به حال تجربه کرده اید که دائم هوس خوردن چیزهای شیرین کنید؟ یکی از دلایل این حالت بی آبی است. هنگامی که دچار کمبود آب دریافتی می شویم، اغلب احساس گرسنگی به ما دست می دهد. نوشیدن روزی حداقل ۲ لیتر آب تصفیه شده را هدف خود قرار دهید که این میزان در زمان گرما و هنگام ورزش افزایش می یابد. سعی کنید دفعه بعد که میل به چیزی غیر منتظره ای دارید، اول یک لیوان آب بنوشید.
قدرت پروتئین ها را دریابید
وقتی حس گرسنگی در بدن ایجاد می شود، اولین چیزی که معمولاً بدن طلب می کند انرژی سریع به شکل قند است اما به جای خوردن بیسکویت های کره ای با یک آبنبات سرشار از قند، خوراکی ای را انتخاب کنید که حاوی پروتئین بیشتری نسبت به کربوهیدرات هایش باشد. مصرف پروتئین، هورمون گلوکاگون را برای سوزاندن چربی ها در بدن فعال می کند، در حالی که مصرف کربوهیدرات زیاد هورمون انسولین بدن را برای ذخیره چربی ترغیب می کند مزیت دیگر خوردن پروتئین این است که به لحاظ متابولیتی فعال تر است و این به معنای سوخت کالری های بیشتر در طول هضم غذاست! برای دور نگه داشتن خود از هوس کردن کربوهیدرات ها، در طول روز خوراکی های پروتئین دار همراه خود داشته باشید. یکی از این گزینه ها خوردن آجیل های بی نمک و دانه هاست که سرشار از پروتئین و چربی های مناسب برای سلامت قلب هستند و شما را سیر می کنند. خوردن مقداری ماست میوه ای بدون شکر افزوده نیز می تواند مفید باشد. از سایر منابع عالی پروتئین می توان تخم مرغ، انواع لوبیا، ماهی، پنیر کم چرب و کره آجیل ها را نام برد. اگر خواستید از اسنک های پروتئینی انتخاب کنید، مطمئن شوید که حاوی کمتر از ۵ گرم قند هستند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

«برایا»، بازتاب صدای زنان بومی

«پیام ما» از کارآفرینی اجتماعی زنان بومی جزیرهٔ کیش گزارش می‌دهد

«برایا»، بازتاب صدای زنان بومی

ما در اشتباهات «کارشناسان» زندگی می‌کنیم

گفت‌وگو با نفیسه آزاد، جامعه‌شناس دربارهٔ خطاهای سیاستگذاری اجتماعی

ما در اشتباهات «کارشناسان» زندگی می‌کنیم

کمبود اقلام بهداشتی در مناطق سیل‌زده

منابع محلی می‌گویند بسیاری از خانه‌های بهداشت روستایی در منطقه بلوچستان قابلیت ارائهٔ خدمات ندارند

کمبود اقلام بهداشتی در مناطق سیل‌زده

نهالکاری و قرق جنگل‌های آسیب‌دیده زاگرس

نهالکاری و قرق جنگل‌های آسیب‌دیده زاگرس

تقویت ابتکارهای جمعی در سازمان‌های مدنی

برگزیدگان «دومین دورهٔ جایزهٔ دکتر مجتبی معین» معرفی شدند

تقویت ابتکارهای جمعی در سازمان‌های مدنی

تعمیق نابرابری با اینترنت گران

بررسی‌ها نشان می‌دهد تا ۱۰ درصد هزینه‌های خانوارهای شهری و تا ۱۷ درصد هزینه‌های خانوارهای روستایی صرف اینترنت می‌شود

تعمیق نابرابری با اینترنت گران

فرار به‌سوی دروازه‌های روشنایی

فرار به‌سوی دروازه‌های روشنایی

کودکان کار درگیر فقر و تبعیض

کودکان کار درگیر فقر و تبعیض

مسئولیت اجتماعی شرکتی نباید به معامله تبدیل شود

مدیرکل هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست:

مسئولیت اجتماعی شرکتی نباید به معامله تبدیل شود

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *