پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نارضایتی اهل قلم از حضور در برنامه خندوانه

نارضایتی اهل قلم از حضور در برنامه خندوانه





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۳۶

نارضایتی اهل قلم از حضور در برنامه خندوانه
300 نویسنده، ناشر و کتاب‌فروش که با هماهنگی معاونت امورفرهنگی وزارت ارشاد و خانه کتاب برای حضور در برنامه خندوانه دعوت شده بودند، از برخوردهای بعضا توهین‌آمیز و شرایط نامناسب استقرار در استودیو ضبط این برنامه ابراز نارضایتی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روز یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه، 300 نفر از اهالی قلم و نشر با دعوت خانه کتاب (به هماهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) برای شرکت در یکی از برنامه‌های خندوانه به محل ضبط برنامه تلویزیونی خندوانه انتقال داده می‌شوند. قریب به 11 ساعت در این محل استقرار داشتند و شاهد اتفاقات و شرایط ناخوشایندی بوده‌اند. مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا،‌ درباره اتفاقاتی که در طول این برنامه رخ داده گفت: «من هم گزارش‌های ناراحت کننده‌ای در این رابطه شنیده‌ام زیرا پای آبروی خانه کتاب و جامعه اهل قلم و نشر به میان است.» وی درباره روند برنامه‌ریزی این رویداد،‌ توضیح داد: «خانه کتاب مجری این طرح نبوده است؛ بلکه تصمیم از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد گرفته شده و تنها از خانه کتاب خواسته‌اند با استفاده از اطلاعات اهالی قلم و نشر که در اختیار دارد، کار دعوت از 300 نفر را به عهده بگیرد.» جلیسه افزود: «همین اتفاق افتاد و مطابق با برنامه 10 اتوبوس برای انتقال 300 نفر به محل ضبط برنامه خندوانه تدارک دیده شد. ما مطابق با برنامه پیش رفتیم. حتی شخصا از مسئولان هماهنگ کننده ارشاد پرسیدم که آیا برای این گروه، پذیرایی مناسب در نظر گرفته شده، که اگر نه، اقدام شود! اما به ما گفتند تدارکات لازم دیده شده است.» وی ضمن بیان این مطلب که گزارش چند تن از کارکنان خانه کتاب که در این سفر نویسندگان و اهالی نشر را همراهی می‌کردند، حکایت از نامناسب بودن شرایط و نارضایتی‌ها داشت، خاطر نشان کرد: «متاسفانه از آنجا که گوشی‌های همراه این جمع در بدو ورود به محل ضبط از آن‌ها گرفته شده بود، امکان تماس و اطلاع از شرایط را نداشتیم.» مدیرعامل خانه کتاب گفت: «با وجود اینکه خانه کتاب مجری این برنامه نبوده و هماهنگ‌کنندگان از معاونت امورفرهنگی وزارت ارشاد باید پاسخگو باشند، اما به شخصه از ناراحتی اهالی قلم و نشر متاسفم و از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم. ضمن اینکه موضوع را پیگیری خواهم کرد؛ اگرچه همانطور که گفتم مسئولان و مدیران معاونت امور فرهنگی باید جوابگو باشند.»
مطابق با اظهارات برخی از نویسندگان حاضر در این برنامه، از چند روز قبل از طرف سرای اهل قلم با آن‌ها تماس گرفته می‌شود و به حضور در این برنامه دعوت می‌شوند. هماهنگی‌ها انجام می‌شود و روز یکشنبه ساعت 12 ظهر این گروه 300 نفره با 10 اتوبوس از محل خانه کتاب تهران،‌ به سمت استودیو خندوانه حرکت می‌کنند. کاروان اهالی قلم و نشر، ساعت 13 به محل ضبط برنامه می‌رسند و با شرایط نابسامانی روبرو می‌شوند. محل استقرار این گروه، سوله‌هایی در خارج از بافت شهری بوده که از آغاز، حضار را با گرما و ازدحام جمعیت روبرو کرده است. برخورد بد کارکنان مجموعه، پذیرایی نشدن اهالی نشر و قلم (حتی در حد آب خنک) از جمله موارد آزار دهنده در این حضور به شمار می‌آید.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *