پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۳۵

محرومیت 41 ناشر
در نمایشگاه کتاب
41 غرفه به دلیل رعایت نکردن مقررات و ضوابط نمایشگاه از حضور در نمایشگاه کتاب تهران در روزهای باقی‌مانده و همچنین شرکت در نمایشگاه کتاب سال آینده محروم شدند. همایون امیرزاده رئیس هیات تخلفات ناشران در 29امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تا روز نهم نمایشگاه کتاب تهران و بر اساس جلسات این هیات تا به حال 61 رای درباره‌ی تخلفات ناشران صادر شده است.
او افزود: در گزارش این هیات نهایتاً 41 غرفه‌ی ناشران به علت تخلفات و عدم رعایت مقررات و ضوابط نمایشگاه تعطیل شدند و همچنین از حضور در نمایشگاه کتاب سال آینده نیز محروم شدند. امیرزاده گفت: بقیه محرومیت‌ها یک یا دو روزه است و برخی از آن ها تنها به اخطار کتبی منجر شده است. از تعداد 41 غرفه‌ی تعطیل شده 6 مورد آن به خاطر نقد کردن بن‌کارت‌های الکترونیکی بوده است. وی ادامه داد: این شش غرفه در بخش های مختلف نمایشگاه تهران اقدام به نقد کردن بن‌کارت‌ها کرده‌اند. امیرزاده هم‌چنین درباره مصادیق تخلفات گفت: مصادیق این تخلفات که شامل محرومیت ناشران شده است شامل نقد کردن بن‌کارت الکترونیک، عرضه‌ی کتاب‌های غیر به صورت گسترده، فروش کتاب‌های سایر ناشران و واگذاری غرفه، فروش کالای غیر از کتاب در غرفه‌ها مثل اسباب‌بازی، نرم‌افزار، CD، ارائه و فروش کتاب‌های افست و بدون مجوز بوده است. هم‌چنین چند غرفه نیز به خاطر عدم رعایت حجاب و شئونات اسلامی توسط غرفه‌داران اخطار کتبی دریافت کرده‌اند.

حاشیه‌هایی برای پوستر نمایشگاه کتاب
انتشار شایعه‌هایی مبنی بر کپی‌ بودن طرح پوستر «بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» در فضای مجازی و نیز نبودن نام طراح در خبرهای ستاد این نمایشگاه، حاشیه‌هایی را برای این پوستر ایجاد کرد. چند روز پیش از آغاز این دوره از نمایشگاه کتاب، تصاویری که پوستر نمایشگاه را در کنار عکسی سیاه و سفید نشان می‌داد و مطالبی که این پوستر را اثری کپی‌شده معرفی می‌کرد، در فضای مجازی منتشر شد. آن عکس سیاه و سفید، یک ساعت را نشان می‌دهد که عقربه‌های آن، کتابی نیمه‌باز هستند. در پوستر نمایشگاه نیز از همین المان‌ها یعنی ساعت و کتابی به‌جای عقربه‌های آن، با همان ترکیب‌بندی کلی استفاده شده است.
خبرنگار ایسنا برای پاسخ این پرسش که «چرا نام طراح در هیچ‌کدام از خبرهای نمایشگاه کتاب برده نشده است؟» و نیز توضیح درباره شباهت این پوستر با عکس سیاه‌وسفید یادشده، با حسن کریم‌زاده – طراح این پوستر – تماس گرفت؛ اما او حاضر به گفت‌وگو نشد و اظهار کرد: با وجود این‌که برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها مشکلی ندارم، اما به‌دلیل تصمیم تیم اجرایی نمایشگاه قادر به پاسخگویی نیستم.
از سوی دیگر، سیدمحمد طباطبایی حسینی – مدیر امور رسانه‌ای نمایشگاه کتاب – در واکنش به این اظهار نظر، به خبرنگار ایسنا گفت: ما درباره صحبت نکردن درمورد پوستر نمایشگاه چیزی اعلام نکرده‌ایم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر