پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سه گانه زهرا نعمتی

سه گانه زهرا نعمتی





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۵۹

سه گانه زهرا نعمتی

اردوی تیم ملی تیر و کمان در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود. در این اردو که برای مسابقات جهانی دانمارک برگزار می‌شود یک ورزشکار نخبه حضور دارد. زهرا نعمتی که مدال طلای بازی‌های پارالمپیک لندن را در اختیار دارد حالا می‌خواهد یک حضور باشکوه در بازی‌های المپیک داشته باشد. بانویی که در دوران جوانی ورزش تکواندو را انجام می‌داد با یک سانحه رانندگی زندگی‌اش وارد شرایط جدیدی شد. او در همان سانحه رانندگی با معلولیت روبه‌رو شد اما ظاهرا برای اینکه نشان بدهد معلولیت، محدودیت نیست عزمی راسخ داشت.
زهرا نعمتی بعد از روبه‌رو شدن با معلولیت سعی کرد ورزش خود را ادامه بدهد تا بتواند زندگی بهتری را برای خود رقم بزند و به همین دلیل هم خیلی زود به یکی از ورزشکاران با استعداد در ورزش معلولان تبدیل شد. قهرمانی جهان و پارالمپیک اثبات کننده این ادعا است که او یک ورزشکار توانا است. زهرا نعمتی با طلای بازی‌های پارالمپیک لندن نشان داد که می‌تواند در ورزش ایران حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. رکوردی که او در پارالمپیک لندن از خود به جا گذاشت، باعث شد تا همگان از همان روز جور دیگری به این بانوی ورزشکار نگاه کنند. در بازی‌های لندن زهرا نعمتی در همان دور نخست رکورد بازی‌های پارالمپیک را شکست. او در دور نخست 613 امتیاز به دست آورد که یک رکورد در بازی‌های پارالمپیک محسوب می‌شد. از همان موقع باورها درباره زهرا نعمتی این بود که او می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری برسد و همین باورها به او کمک کرد تا یک تصمیم تاریخی بگیرد. زهرا نعمتی بعد از رسیدن به مدال طلا در بازی‌های اینچئون تصمیم گرفت که برای رسیدن به بازی‌های المپیک با ورزشکاران سالم رقابت کند و حالا او در اولین مسابقات گزینشی که رقابت‌های جهانی دانمارک خواهد بود اولین شانس خود را امتحان می‌کند. زهرا نعمتی به همراه سایر اعضای تیم ملی تیرو کمان در اردوی تدارکاتی برای مسابقات جهانی است. حالا پا به پای ورزشکاران سالم تمرین می‌کند و امیدوار است که بتواند خیلی زود موفقیت بزرگ خود را به دست بیاورد.
نکته جالب توجه اینکه مربیان تیم ملی شرایط او را ایده‌آل توصیف می‌کنند. آنها معتقدند که زهرا نعمتی به لحاظ جسمانی در شرایط ایده‌آل قرار گرفته و به لحاظ فنی هم شرایط خوبی دارد و با توجه به فرصت یکماهه که تا مسابقات جهانی باقی مانده او برای مسابقات دانمارک کاملا به شرایط ایده‌آل می‌رسد و برای کسب سهمیه تلاش خواهد کرد. روند کسب سهمیه بازی‌های المپیک به این شکل است که در مسابقات جهانی در بخش انفرادی زهرا نعمتی این شانس را دارد که در صورت قرار گرفتن در بین هشت نفر اول جواز حضور در بازی‌های ریو را به دست بیاورد. همین شانس برای او در بخش تیمی هم وجود دارد. در تیمی هم اگر او در بین هشت تیم برتر قرار بگیرد، می‌تواند سهمیه حضور در بازی‌ها را به دست بیاورد. بعد از مسابقات جهانی دانمارک رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند دومین رویداد برای کسب سهمیه المپیک خواهد بود. در تایلند چهار نفر اول شانس گرفتن سهمیه را خواهند داشت و سومین رویداد گزینشی هم خرداد سال 95 برگزار خواهد شد.
در مسابقات گزینشی هر چه جلوتر برویم شاید سطح مسابقات پایین‌تر باشد آن هم به واسطه اینکه بیشتر مدعیان مجوز حضور در بازی‌ها را می‌گیرند اما در عین حال گرفتن سهمیه در این رقابت‌ها هم مشکل‌تر خواهد شد چرا که تعداد نفرات کمتری شانس حضور در بازی‌های المپیک را خواهند داشت. در سومین و آخرین مسابقات گزینشی برای بازی‌های المپیک که به میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد فقط دو نفر اول سهمیه خواهند گرفت. با این شرایطی که از نعمتی در این گزارش آمد باید بگوییم که او سه گام تا رسیدن به یک موفقیت بزرگ و باشکوه دارد.
او اولین بانوی طلایی پارالمپیک بود که حالا می‌خواهد در مسیری به موفقیت برسد که می‌تواند یک چالش جدید در ورزش جانبازان و معلولان باشد. زهرا نعمتی اگر بتواند سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را بگیرد دریچه‌ای به سوی موفقیت خواهد بود و بسیاری دیگر از ورزشکاران با استعداد در این بخش هستند که منتظر هستند تا آنها نیز گام در مسیری بگذارند که زهرا نعمتی آغازگر احداث آن است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *