پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هشدارهای فرمانده انتظامی بم به مردم

هشدارهای فرمانده انتظامی بم به مردم





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۳۳

هشدارهای فرمانده انتظامی بم به مردم
سرهنگ محمد رضا فداء فرمانده انتظامی شهرستان بم با اشاره به دستگیری چند سارق و کشف اموال مسروقه در مخفیگاه سارقان در زمینه پیشگیری از سرقت به شهروندان توصیه هایی را کرده است که در زیر می آید:
– رعایت استانداردهای لازم در ارتفاع دیوار منازل و حصارکشی اماکن خصوصی ، استحکام درب و پنجر ه های ساختمان ، استفاده از تجهیزات ایمنی ضد سرقت و نرده کشی مناسب از اقدامات مهم پیشگیری از سرقت منازل و اماکن است زیرا همان طور که استحکام ابنیه در مقابل بلایای طبیعی مانند سیل ، زلزله ، صاعقه و .. ضروری و از وقوع حوادث پیشگیری می نماید بهره گیری از استانداردهای خاص انتظامی در هنگام طراحی و اجرای عملیات ساخت و ساز ساختمان ها و اماکن نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد.
بررسی های بعمل آمده در خصوص چگونگی وقوع سرقت های خرد در شهرستان بم حاکی است که اغلب مالباختگان و مالکین ، وسایل نقلیه خود را در حالی که سوئیچ و مدارک مالکیت (خودرو) در داخل وسیله نقلیه قرار دارد در حاشیه خیابان و یا در مقابل منازل مسکونی خود حتی برای مدت های طولانی ترک نموده و در مواردی نیز علیرغم به همراه داشتن سوئیچ، خودرو را با درب باز بدون قفل و وسایل ایمنی ترک می نمایند که این سهل انگاری باعث فراهم آمدن بستری برای وقوع سرقت می گردد.
سرهنگ محمد رضا فداء از شهروندان محترم تقاضا نمود در هنگام مراحعه به مراکز خرید وسایل نقلیه خود را به پارکینگ های عمومی موجود در سطح شهر انتقال دهند و از توقف و پارک طولانی مدت در مقابل منازل خودداری و وسیله نقلیه را در پارکینگ منزل خود پارک نمایند.
فرمانده انتظامی شهرستان بم از اصناف محترم شهرستان بم نیز درخواست نمود تا فروشگاه ها و مغازه ها و کارگاه های خصوصی خود را به تجهیزات ایمنی ضدسرقت تجهیز و با نصب دوربین های مدار بسته بیش از گذشته در اجرای تدابیر پیشگیرانه از وقوع جرائم به ویژه سرقت و جرائم مرتبط همکاری نمایند.
سرهنگ فدا نصب دوربین های مدار بسته را در بعضی از اماکن مانند آرایشگاه و سالن های ورزشی زنانه ممنوع اعلام و در راستای همکاری و تعامل پلیس با صنوف از آمادگی معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات «فرماندهی انتظامی شهرستان بم « در نصب دوربین های پایشی خبر داد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *