پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | به نام اسلام سوءاستفاده کردن ظلم بزرگی است

به نام اسلام سوءاستفاده کردن ظلم بزرگی است





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۲۷

به نام اسلام سوءاستفاده کردن ظلم بزرگی است
حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در مراسم ضیافت افطار با خادمان قرآن کریم و ذاکران اهل بیت (ع) که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه خادمان قرآن مجید فرزندان جامعه ما، خواندن و فهمیدن قرآن و عمل کردن به آن را می‌آموزند خاطرنشان کرد: اگرچه حتی نگاه کردن به مصحف قرآن کریم نیز از عبادات است. گزیده سخنان روحانی را به نقل از ایسنا در زیر می خوانید:
افتخار انقلاب اسلامی و نظام ما این است که همواره از روز نخست به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت متصل بوده است و چنان‌چه این دو صقل بزرگ نباشد، سعادت نیز نخواهد بود. کتاب خدا و عترت پیامبر هر دو سعادت‌مان را تضمین می‌کنند.
بی تردید انقلاب اسلامی ایران از قرآن و اهل بیت بوده و پیروزی ما نیز در سایه قرآن و اهل بیت (ع) اتفاق افتاده است، چیزی جز قرآن و اهل بیت (ع) نمی توانست مردم را به خیابان‌ها برود. راه اتصال مردم و امام نیز از این راه بود که ایشان مرجع مردم برای فهم دین و اسلام بودند.
برای حفظ و ادامه این نظام و رسیدن به اهداف آن راهی جز قرآن و اهل بیت (ع) در اختیار نداریم. این دو می‌توانند هم سعادت این دنیای ما را تضمین کنند و هم سعادت دنیای دیگر را.
گاهی می‌شود از بهترین تعلیمات الهی نیز سوء استفاده کرد. چشم یک نعمت خداست اما گاهی از آن استفاده‌های نادرست می‌شود و فکر،‌اندیشه و عقل نیز از جمله نعمات حق هستند، اما چقدر بد است که از آن‌ها سوء استفاده شود؛ چه ظلمی بالاتر از این است که به نام حق و قرآن به قران و راه آن خیانت کنند و افترا ببندند.
به نام دین و به نام اسلام سوءاستفاده کردن ظلم بزرگی است و خدا نکند که روزی به نام قرآن مردم را جذب کنیم و در جمعی سخنی بر خلاف رضای قرآن و نازل کننده آن بر زبان بیاوریم. خدا نکند که به نام اهل بیت (ع) مردم را جمع کنیم و سخنی خلاف رضای خاندان رسالت و اهل بیت عصمت بگوییم.
مشاهده کردیم که چطور توانستند جامعه ما را و بخش بزرگی از نسل ما را از مسیر هدایت گمراه کنند. در سال های ابتدای انقلاب نیز دیدیم که با شهید بهشتی چه کردند. در آن روزها این امکان وجود نداشت که بالای منبرها یا حتی در دانشگاه‌ها و جامعه از شهید بهشتی تجلیل کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر