رد پای ترکها در ماجرای گم شدن دکل ایرانی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۲۶
رد پای ترکها در ماجرای گم شدن دکل ایرانی
مهرماه سال 93 یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از گم شدن یک دکل نفتی در کشور خبر داد و 14 نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای، به هیئت رئیسه خواستار پیگیری این موضوع شدند. از آن زمان تاکنون اظهار نظرها و موضع گیری های زیاد و اغلب غیر رسمی از این ماجرا شنیده و دیده شده و ماجرا در هاله ای از ابهام باقی مانده بود تا اینکه با گذشت بیش از 9 ماه از این جریان، این بار با خبر وزیر نفت در خصوص گم شدن این دکل، موضوع وارد فاز جدی شد به طوری که هفته گذشته وزیر نفت به طور رسمی گم شدن این دکل را تایید کرد. آنطور که ایلنا نوشته بیژن زنگنه ماجرای گم شدن دکل را مربوط به دولت گذشته عنوان و اظهار کرد که موضوع مفقود شدن دکل نفتی 78 میلیون دلاری متعلق به ایران واقعیت دارد و با پیگیری و شکایت ما پرونده ای در این خصوص تشکیل شده است. یکشنبه حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای نیز در مورد ورود قوه قضائیه به قضیه دکل نفتی گم شده، اظهار کرده تاکنون که گزارشی به دست ما نرسیده، ولی در صورتی که گزارشی از هر مرجع رسمی در این خصوص وارد قوه قضائیه شود، رسیدگی خواهد شد. دکل «دین» موسوم به دکل گمشده به ارزش 78 میلیون دلار در سال 1390 و توسط دولت گذشته از کشور ترکیه خریداری شد ولی هرگز وارد ایران نشد. امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت پیگیری دکل گمشده به خبرنگار ایلنا گفت: این مسئله یکی از مباحث اساسی و در اولویت اصلی پیگیری مجلس است. وی با تاکید بر اینکه قضیه تحویل دکل فقط روی کاغذ بوده و در عمل دکلی در کار نبوده است، اظهار داشت: آن زمان تاسیسات دریایی با یک شرکت ترکیه ای قراردادی بسته و بواسطه آن شرکت ترکیه ای با یک شرکت رومانیایی قراردادی می بندند که مبلغ قرارداد ایران با ترکیه 92 میلیون دلار بوده در حالی که شرکت ترک با شرکت طرف رومانیایی قرارداد را با مبلغ 62 میلیون دلار منعقد می کند. سلطانی ادامه داد: تا به اینجا شرکت می بینیم که بین قرارداد شرکت ترکیه با ایران و رومانی 30 میلیون دلار فاصله وجود دارد و ضمن اینکه فقط13.5 میلیون دلار به حساب شرکت رومانیایی واریز می شود لذا این شرکت با توجه به اینکه تمام پول واریز نشده بود از تحویل دکل خودداری می کند. وی خاطرنشان کرد: شرکت تاسیسات دریایی و سازمان بازرسی قضیه را پیگیری کرده و پرونده به مفاسد اقتصادی ارجاع داده شده و درخواست داده شده که مبلغی که به شرکت رومانیایی داده شده به ایران برگردد.
پیشنهاد سردبیر
مسافران قطار مرگ
مطالب مرتبط
علت صدای انفجار در تبریز چه بود؟
نایب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران
مجلس در تعطیلی پنج شنبهها توجهی به بخش خصوصی ندارد
آخرین جزئیات از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان
بهار فصل طغیان سفیدبالک نیست
کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
بارشهای بهاری تا نیمه اردیبهشتماه ادامه دارد
رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی کشور دستور داد
اتخاذ تدابیر مناسب برای تحکیم آرامش و امنیت مردم در همه ابعاد
شهرها و روستاهای جنوب سیستانوبلوچستان، کرمان و هرمزگان گرفتار سیلابند
جنوب ایران در اضطرار
بارشهای برقآسا و وقوع سیلاب در ایران و کشورهای حاشیه دریای عمان خسارتبار بوده است
رکوردشکنی اقلیمی
آخرین وضعیت سیلاب بهاری
خطر طغیان رودخانهها در ۳ استان
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- بسته بندی مواد پودری با دستگاه ساشه: شغل پردرآمد این روزها
- طبع روغن زیتون در طب سنتی چیست؟ معرفی 4 خواص روغن زیتون
- خرید ساک دستی تبلیغاتی چه مزایایی برای هر برند دارد؟
- تعریف درست هوش مصنوعی (AI) چیست؟
- 10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان
- مقایسه تعرفه پنلهای پیامکی و تبلیغاتی
- مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت
- 8 نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور در تهران + اطلاعات تماس
- اسپیکر بلوتوثی ارزان و باکیفیت: کدام مدلها را بخریم
- کیفیت و زیبایی را با خدمات دندانپزشکی دکترتو کلینیک تجربه کنید بیشتر
بیشترین نظر کاربران
معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی
بیشترین بازنشر
ستاندن حیات از غزه
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
«بمو» را تکهتکه کردند
3
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
4
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
5
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
دیدگاهتان را بنویسید