پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۰۵

امیدوارم همگی با تن دادن به قواعد شهروندی شاهد لغو هیچ کنسرتی نباشیم
وزیر کشور در صفحه اینستاگرام خود در خصوص اهمیت نقش رسانه‌ها در صیانت از اعتماد شهروندان به عنوان سرمایه اجتماعی، با مردم سخن گفت. به گزارش نامه نیوز به نقل از به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در صفحه اینستاگرام خود درخصوص اهمیت نقش رسانه‌ها در صیانت از اعتماد شهروندان به عنوان سرمایه اجتماعی، با مردم سخن گفته است. متن این یادداشت که با عنوان «اعتماد شهروندان به عنوان سرمایه اجتماعی» منتشر شده است، به شرح زیر است: انتشار اخبار اغراق آمیز درباره لغو کنسرت ها در کشور از مصادیق بد اخلاقی اجتماعی است. حجم خبرها به گونه‌ای است که حکایت از لغو پنجاه درصدی کنسرت ها دارد این درحالیست که بر اساس آمار سه ماهه اول امسال از 312 کنسرت دارای مجوز تنها 9 کنسرت برگزار نشده که 3 مورد آن از طرف برگزار کنندگان و یک مورد به دلیل اشکال محتوائی از سوی وزارت ارشاد لغو شده است. امید است همگی با تن دادن به قواعد شهروندی شاهد لغو هیچ کنسرتی نباشیم.

داعش کالاهای ایرانی را تحریم کرد
داعش مصرف کالاهای ایرانی را در مناطق تحت کنترل خود ممنوع اعلام کرد. به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه الجزیره، گروه مسلح دولت اسلامی (مشهور به داعش) خرید و فروش کالاهای ساخت ایران را در شهر موصل عراق و دیگر مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه ممنوع اعلام کرد. داعش همچنین برای بازرگانان مهلتی را تعیین کرد تا آنها از کالاهای ایرانی خلاص شوند. «مرون زیدان» عضو اتاق بازرگانی موصل در مصاحبه با خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) این موضوع را تایید کرد. بخش «الحسبه» در داعش که مسؤول پیگیری بر حسن اجرای دستورات داعش است به مالکان فروشگاه ها و بازرگانان موصل اطلاع داد که باید از کالاهای وارداتی از ایران خلاص شوند و دیگر نباید کالاهای ایرانی دیگری را وارد کنند. این دستور از طریق اعضای داعش، چاپ اطلاعیه و رادیو داعش در موصل اعلام عمومی شده است. زیدان اضافه کرد: خرمای ایرانی همچنان از طریق سوریه وارد بازار موصل می شود اما نمی دانیم این خرما چگونه وارد می شود.

عدم تفاوت کیفیت آب بسته‌بندی با آب شیر
مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت مهندسی آب ‌و فاضلاب کشور گفت: علی‌رغم این‌که کیفیت آب آشامیدنی بسته‌بندی شده با آبی که در شبکه توزیع شهری وجود دارد تفاوتی ندارد اما آب بسته‌بندی شده از نظر قیمتی چندین برابر آب شیر است. به گزارش ایسنا علی سیدزاده گفت‌: هزینه فروش آب یک سوم هزینه تولید آن است به‌طوری که هزینه تولید یک مترمکعب آب 1000 تومان و هزینه فروش این میزان آب 300 تومان است. وی با بیان این‌که شرکت‌های خصوصی با تولید آب آشامیدنی و بسته‌بندی آن توانسته‌اند سود زیادی را به دست آورند، اظهار کرد: این در حالی است که از نظر بهداشتی و کیفیت آب آشامیدنی بسته‌بندی شده تفاوتی با آب شرب موجود در شبکه توزیع شهری ندارد. مدیر دفتر مدیریت مصرف آب قیمت 1.5 لیتر آب آشامیدنی بسته‌بندی شده را 800 تومان و 1000 لیتر آب موجود در شبکه توزیع شهری را 300 تومان عنوان کرد و گفت: این تفاوت قیمت منطقی نیست و باید قیمت آب واقعی شود.

نمی‌دانم 22.5 میلیارد تومان بیمه درمان معتادان کجا رفته است
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه 22.5 میلیارد تومان در سال 92 برای بیمه درمان معتادان در نظر گرفته شده بود نسبت به هزینه‌کرد این اعتبار ابراز بی‌اطلاعی کرد. علیرضا جزینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره بیمه درمان معتادان با یادآوری اینکه در سال 92 مبلغ 22.5 میلیارد تومان و در سال 93 ،30 میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده بود، گفت: در مجموع بیش از 52 میلیارد تومان در این رابطه به سازمان بیمه سلامت ایران واگذار شده بود که متاسفانه این اعتبار هزینه نشد. وی با بیان اینکه ما اخیرا این موضوع را پی‌گیری کرده‌ایم، اظهار کرد: در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در حضور ریاست جمهوری به ما قول دادند که 30 میلیارد باقی مانده از سال قبل و 30 میلیارد تومانی که برای سال جاری در خصوص درمان معتادان در نظر گرفته شده است را در اختیار ما قرار دهند. جزینی تاکید کرد: بر اساس قول‌هایی که داده شده قرار است؛ کار بیمه درمان معتادان از تیر ماه اجرا شود و ما پی‌گیر این کار هستیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

تشویق مردم به کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ادامه دارد

تشویق مردم به کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ادامه دارد

تغییر اقلیم؛ بحران جدید بناهای تاریخی

در سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی مطرح شد

تغییر اقلیم؛ بحران جدید بناهای تاریخی

اهمیت تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت و ایمنی کارگران

رئیس انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای مطرح کرد

اهمیت تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت و ایمنی کارگران

تامین ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات از نیروگاه‌های تجدیدپذیر

معاون استاندار تهران خبر داد

تامین ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات از نیروگاه‌های تجدیدپذیر

لزوم ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط‌زیست مطرح کرد

لزوم ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها

وقوع رگبار باران در مناطق نیمه شرقی کشور

وقوع رگبار باران در مناطق نیمه شرقی کشور

بند خاکی روستای «سالک‌آباد» شکسته شد

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

بند خاکی روستای «سالک‌آباد» شکسته شد

پساب‌ها، مشکل اصلی شهرهای ساحلی است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان «نور»:

پساب‌ها، مشکل اصلی شهرهای ساحلی است

عکاسی به قیمت جان پرندگان

«پیام ما» باید و نبایدهای فعالیت عکاسان و تصویربرداران در فصل زادآوری پرندگان را بررسی می‌کند

عکاسی به قیمت جان پرندگان

باستان‌شناسِ حکیم

تأملی بر اندیشه‌های «حکمت‌الله ملاصالحی»

باستان‌شناسِ حکیم

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *