پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پیشگیری از فساد با از بین بردن امضاهای طلایی

پیشگیری از فساد با از بین بردن امضاهای طلایی





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۰۴

پیشگیری از فساد با از بین بردن امضاهای طلایی
حسن روحانی رئیس جمهور دیروز در همایش هفته قضائیه که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد تصریح کرد: حاکم در جامعه اسلامی قدرت سیاسی ، نظامی و مالی نیست. گزیده صحبت های روحانی را در زیر به نقل از نامه نیوز بخوانید:
آن چیزی که مورد توقع ویژه و انتظار ویژه از جمهوری اسلامی ایران است، یک دستگاه قضای قوی، کارآمد و در دسترس همگان است.
قضایی که انتظار دارند، قضایی است که همه ملت و همه مردم و همه متظلمین و همه شاکیان را برابر ببیند. قضایی که بین شیعه و سنی، بین مسلمان و مسیحی، بین این قوم و آن قوم، بین این جناح و آن جناح و این حزب و آن حزب کوچکترین تفاوتی قائل نباشد، این انتظار مردم است.
هرکه می‌خواهد و با هر مرامی که می‌خواهد باشد و به هر سمت سیاسی که گرایش داشته باشد، وقتی به خانه قضا مراجعه می‌کند، آنجا خانه عدل و انصاف و برابری و اجرای حق و عدل است، این را هم مردم باید در مقام عمل ببینند و لمس کنند و هم افکار عمومی جامعه ما و جهان باید آن را پذیرا باشد.
در زمینه فساد اولین قدم پیشگیری است و همه باید تلاش کنیم تا از فساد پیشگیری شود.
باید با قانون گرایی و از بین بردن امضاهای طلایی و با ایجاد شفافیت در اطلاعات در از بین بردن استثنائات در قانون و یا به حداقل درآوردن استثنائات می‌توانیم از فساد پیشگیری کنیم
ای کاش امکان پذیر باشد که در دولت یازدهم با همکاری دستگاه قضا بتوانیم جرایم سیاسی را هم معنا و تدوین کنیم و لایحه آن را نیز تقدیم کنیم تا تصویب شود و روشن شود که جرم سیاسی چیست و جرم امنیتی کدام است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *