پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خط قرمزی که از آن رد شدند!

خط قرمزی که از آن رد شدند!





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۵۸

خط قرمزی که از آن رد شدند!

نعمت احمدی
از آن روزی که محمود احمدی‌نژاد کابینه را خط قرمز خود نامید مدت‌ها گذشته است. جمله ای که با تعجب از زبان کسی که ناظر بر اجرای قانون اساسی بود، شنیده شد. اگر رئیس جمهور سابق به پاکدستی کابینه خود همانگونه که بر زبان می راند باور داشت، باید می گفت: این دولت پاکدست است و من نسبت به تحقیق از دولتیان پیش قدم هستم. محمود احمدی‌نژاد هرنوع تحقیق و بررسی نسبت به اعضای کابینه خود را خط قرمز اعلام کرد. کاش با اعلام خط قرمز اعضای کابینه ، بر اعمال آنان نظارت می شد تا نیازی به برخورد به علت عملکرد اعضا کابینه نباشد. دوره دوم خصوصا دو سال پایانی دولت محمود احمدی‌نژاد را باید به واکاوی نوعی تقابل دیکته شده و هدایت شده در زمینه‌های مختلف دانست . در این نوشتار به 2 نفر از کسانی که به محمود احمدی‌نژاد نزدیک بودند و در همان زمان در مضان اتهام قرارداشتند می پردازم :
1) محمدرضا رحیمی
محمدرضا رحیمی که با آن سخنان خود در جمع مدیران دیوان محاسبات که با حضور احمدی‌نژاد برگزار شده بود، از دولت پاکدست وی یاد کرد که دیوان محاسبات به لحاظ پاکدستی اطرافیان وی دوره آرامشی خواهد داشت و نهاد مسئول تفریغ بودجه را در خدمت دولت معرفی کرد و بر پله‌های نردبان ترقی پا گذاشت تا معاون اولی پیش رفت . اما در همان زمان هم سابقه قابل دفاعی نداشت و شد آنچه نباید می شد به اتهام مالی به مدت پنج سال باید در زندان بماند.
2) حمید بقایی
حمید بقائی 46 ساله که آقای محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه روز دوشنبه 18 خرداد گفت که بازپرس پرونده او را احضار و برای او قرار بازداشت صادر کرده است. حمید بقائی از یاران اسفندیار رحیم مشایی است زمانی که محمود احمدی‌نژاد شهردار تهران شد و رحیم مشایی را به شهرداری تهران برد حمید بقائی رئیس دفتر مشایی شد وقتی که اسفندیار رحیم مشایی به ریاست سازمان میراث فرهنگی رسید، حمید بقایی را به عنوان معاون خود انتخاب کرد.
در این پست بود که به جمع یاران نزدیک احمدی‌نژاد پیوست. دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد بود که حمید بقایی به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسید، ریاستی که معاونت رئیس جمهور هم محسوب می‌شد. دو سالی ریاست حمید بقایی بر این سازمان طول کشید، هرچند با شکایت شاکی خصوصی در دیوان عدالت اداری ، رئیس سازمان میراث فرهنگی یعنی حمید بقایی به 4 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد، حکمی که در مرحله تجدید نظر نقص شد و این بقایی بود که تا سال 90 کماکان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی باقی ماند، این تنها پست ثابتی نبود که حمید بقایی آنرا یدک می‌کشید در این سال‌ها با حفظ سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، مشاور رئیس‌جمهور در امور آسیا، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و درنهایت معاون اجرائی رئیس جمهور هم نصیب وی شد . ظاهرا در پست دبیری شورای عالی مناطق آزاد کشور است که پرونده‌های قضائی حمید بقایی شکل می گیرند، اگر در دولت اول احمدی‌نژاد از غلامحسین الهام به عنوان ابوالمشاغل یاد می کردند، در دوره دوم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد این حمید بقایی بود که به ابوالمشاغل معروف شد. معاون اجرائی رئیس‌جمهور مشاور رئیس‌جمهور در امور آسیا، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و پست‌های اقتصادی دیگر حمید بقایی که از اسم ایرانیان برای فعالیت‌های اقتصادی سود می برد. از دانشگاه ایرانیان گرفته تا دهکده ایرانیان در همین چند کیلومتری تهران اتوبان – ساوه تهران- از اکبر ترکان به عنوان عملکرد بقائی یاد می کنند ، فردی که می تواند کدهای پر رمز و رازی از عملکرد حمید بقایی را در اختیار مسئولان قرار دهد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *