پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رضا سلطانی سد راه زیاد‌ه‌خواهان و دوپینگی‌ها

رضا سلطانی سد راه زیاد‌ه‌خواهان و دوپینگی‌ها





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۲۱

رضا سلطانی سد راه زیاد‌ه‌خواهان و دوپینگی‌ها
هفته گذشته جمعی از اعضای فدراسیون پرورش اندام و ورزشکاران این رشته با امضای نامه‌ای خطاب به ناصر پور‌علی‌فرد رئیس فدارسیون پرورش اندام کشورمان کنار گذاشتن رضا سلطانی مدیر تیم‌های ملی و سخنگوی این فدراسیون را خواستار شدند‌.
انتشار این نامه که همزمان با قهرمانی تیم ملی پرورش اندام کشورمان در بازی‌های آسیایی ژاپن در سطح رسانه‌ها با توجه به قهرمانی تیم در مسابقات آسیایی و قهرمانی‌های مکرر بیش از یک سال‌ گذشته کمی تعجب‌آور بود، اما به راستی چرا اعضای فدراسیون و جمعی از ورزشکارانی که این نامه را امضا کرده‌اند به عملکرد سلطانی نقد دارند. آنگونه که از شواهد و قرائن پیداست، در این نامه این عده به صراحت به عملکرد رضا سلطانی نقد داشته و حتی با طرح اتهاماتی به وی تلاش برای لابی‌گری و تحمیل ورزشکار به تیم ملی را از جمله اقدامات وی در کسوت مدیر تیم‌های ملی دانسته‌اند. با همه این تفاسیر سلطانی از اسفند 92 با دریافت حکم مدیر تیم‌های ملی و سخنگوی فدراسیون روزهای خوب بسیاری را برای ورزش پرورش اندام ‌رقم زده است. کسب قهرمانی در مسابقات آسیایی سریلانکا، نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان در رشته بادی بیلدینگ در گروه سنی پیشکسوتان در کشور برزیل‌، قهرمانی جهان در بادی کلاسیک اسپانیا، قهرمانی در بازی‌های ساحلی آسیا در کشور تایلند‌، قهرمانی در رقابت‌های آماتور مستر المپیا در روسیه و قهرمانی آسیا در سال 2015 در کشور ژاپن همه افتخاراتی است که تیم‌های‌‌ ملی پرورش اندام کشورمان در یک سال و چند ماه اخیر موفق به کسب آن شده است، پس از منظر فنی مدیر تیم‌های ملی‌، مربیان و ورزشکاران ما نمره قبولی گرفته‌اند و شایسته تقدیر و قدردانی به واسطه این افتخارات هستند.
برخی خصومت شخصی دارند
رضا سلطانی در این زمینه اظهار داشت: موضوع خاصی نیست، برخی خصومت‌های شخصی و برخی اختلاف سلایق موجب شد تا این نامه‌ علیه من به امضا برسد. وی افزود: اکثر افرادی که در کمیته فنی فدراسیون حضور دارند از پیشکسوتان و افراد صاحب نام رشته پرورش اندام هستند و تا این لحظه هم توانسته‌اند به خوبی از عهده مسئولیتی که به آنها واگذار شده، بر آیند. سلطانی ادامه داد: هرچند در ادامه برخی از ورزشکاران از امضای این طومار اظهار بی‌اطلاعی کردند و مشخص شد موضوع امضای این نامه کمی خصومت‌آمیز بوده است‌. وی عنوان کرد: در صحبتی که با امید جبلی رئیس کمیته داوران داشتم، وی با تکذیب امضای این نامه توسط خودش و دبیر کمیته داوران گفت من و اسماعیلی هرگز این نامه را امضا نکرده‌ایم، همچنین حمید ملکی نیز به من گفت اصلا در تهران نبوده ‌که بخواهد این نامه را امضا کند.
اختلافات درون خانوادگی را در درون خانواده حل می‌کنیم
رئیس فدراسیون پرورش اندام کشورمان نیز با تایید دریافت نامه اعتراض‌آمیز ‌علیه سلطانی در این مورد اظهار داشت: این موضوع باید در درون خانواده پرورش اندام حل و فصل شود، در هر صورت برخی افراد با بیان سلایق شخصی خود این موارد را مطرح کرده‌اند ‌هر چند من اعتقاد دارم این مسائل و موارد نباید اینگونه مطرح می‌شد.
ناصر پور‌علی‌فرد با بیان اینکه فدراسیون پرورش اندام موظف به دفاع از تمام‌ نیروهایش است‌، گفت: باید بگویم ما به دنبال این نیستیم تا کسی را از این رشته و فدراسیون حذف کنیم، به نظر من موضوع این نامه حل شده است و من با طرفین درگیر در این ماجرا صحبت کرده‌ام. وی افزود: مسائل درون خانوادگی باید در درون خانواده حل شود.
رضا سلطانی سد راه زیاد‌ه‌خواهان شده است
‌با نگاهی به مسائل رخ داده می‌توان به چند نکته نیز اشاره کرد، چرا برخی‌ها در کمیته فنی با حضور سلطانی به عنوان مدیر فنی تیم ملی مخالف هستند، حضور سلطانی در کمیته فنی چرا به مذاق برخی‌ها خوش نیامده و اینگونه پس از یک سال و نیم، تاب و تحمل ‌حضور وی از سوی برخی‌ها وجود ندارد.
در بخشی از این نامه یکی از موارد مطرح شده‌ علیه سلطانی تحمیل ورزشکار و لابی‌گری عنوان شده که براساس گفته سلطانی همین که برخی‌ها با طرح اینگونه موارد دنبال تخریب من هستند، بیانگر اصل موضوع است، قطعا من قدرت آن را داشته‌ام در برابر نفوذ برخی‌ها قرار بگیریم و نفرات مد‌نظرم را وارد تیم ملی کنم و در واقع من برابر برخی زیاد‌خواهی‌ها ایستاده‌ام و به دلیل آنکه در گروه آنها نبودم، اینگونه مورد اتهام قرار می‌گیرم. سلطانی همچنین در مورد اینکه گفته‌اند وی در کار کمیته فنی دخالت کرده است‌، گفت: من مدیر تیم‌های ملی بودم و باید در کار کمیته فنی نظارت می‌کردم، اما هرگز این کار را انجام ندادم و به نظرات و تفکرات دلسوزان این رشته احترام گذاشتم.
وی گفت: در بازی‌های پرورش اندام قهرمانی آسیا در ژاپن 11 ورزشکار را به مسابقات فرستادیم که از این تعداد، 10 نفر موفق به کسب مدال و عنوان شدند، پس ما در این مورد عملکرد ضعیفی نداشته‌ایم و همه موارد گواه بر موفقیت ما بوده است.
‌یکی از موارد جالب توجه و کمی قابل تامل در این نامه، انتقاد به حضور رضا سلطانی در رسانه‌ها و مصاحبه با سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و جراید است.
همانگونه که از سمت و عنوان سلطانی پیداست، وی سخنگوی فدراسیون پرورش اندام است و اگر سخنگو با نشریات و جراید و خبرگزاری‌های مصاحبه نکند، پس چه کسی در این مورد باید انجام مسئولیت کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *