پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۴۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت:
پیگیر دریافت مطالبات صنعت ذغال سنگ هستیم
به گزارش روابط عمومی مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند، جلسه هم اندیشی حل مشکلات صنعت ذغال استان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهندس جعفری مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران دکتر امیری نماینده مردم و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مسئولین شهرستان زرند در محل مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند برگزار شد.
در این جلسه نمایندگان بخش خصوصی صنعت ذغال و نماینده کارگران معادن ذغال سنگ به بیان مشکلات موجود نظیر عدم پرداخت 18 میلیارد تومان مطالبات صنعت ذغال، افزایش 4 درصدی مالیات و تعطیلی معادن ذغال استان و در نتیجه آن بیکاری حدود 1000 نفر پرداختند.
همچنین سلطانی زاده ئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: برخی از معادن استان پنج ماه حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده‌اند و عدم پرداخت مطالبات توسط شرکت ذوب آهن بایستی هرچه سریع تر کسب تکلیف شود. وی ادامه داد: با وجود دستور معاون اول رئیس جمهور بحث افزایش قیمت زغال‌سنگ به میزان15 درصد از طرفی اجرایی نشده و دراین شرایط بحرانی صنعت زغال مباحثی همچون مالیات، حق و حقوق بیمه‌گذاران، عدم توانایی پرداخت آنها را از طرف معادن موجب بسته شدن حساب‌ها شده است.
مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست افزایش 4 درصدی مالیات صنعت ذغال را ناعادلانه دانست و افزود: در بحث افزایش 15 درصدی قیمت ذغال سنگ مذاکراتی با مدیر عامل سابق ذوب آهن اصفهان انجام گرفت که به دلیل تغییرات انجام گرفته در مدیریت شرکت فوق این مذاکرات به سرانجام نرسید.
وی افزود: مدیریت ذوب آهن دلیل عدم پرداخت مطالبات را ضرردهی این شرکت و وجود رکود در صنعت فولاد می داند و معتقد است با توجه به کاهش قیمت فولاد پرداخت مطالبات این شرکت امکان پذیر نیست.
وزیر صنعت تنها راه پرداخت مطالبات صنعت ذغال را پرداخت تسهیلات دانست و تصریح کرد: در این زمینه به اتفاق دکتر امیری با رئیس بانک مرکزی و وزیر تعاون مذاکراتی صورت گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل بزرگ حل گردد. لازم به ذکر است، شرکت کنندگان در این نشست از سایت صنعتی مجتمع کک سازی و پالایشگاه قطران بازدید به عمل آورده و با مراحل فرایند تولید محصولات آشنا شدند.

برگزاری همایش دوچرخه سواری به مناسبت
روز صنعت برق
همایش دوچرخه سواری به مناسبت روز صنعت برق با حضور جمعی از همکاران شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان و خانواده آنان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، روز جمعه دهم اردیبهشت ماه، جمعی از همکاران علاقمند به ورزش دوچرخه سواری، مسیر هفت باغ علوی شهر کرمان را رکاب زدند. در پایان این همایش به قید قرعه به تعداد 20 نفر از شرکت کنندگان هدایایی اهدا شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *