پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | 300 شرکت لیزینگ، 590 شرکت تعاونی اعتباری و 3 موسسه مالی بدون مجوز

300 شرکت لیزینگ، 590 شرکت تعاونی اعتباری و 3 موسسه مالی بدون مجوز





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۳۹

300 شرکت لیزینگ، 590 شرکت تعاونی اعتباری و 3 موسسه مالی بدون مجوز

حجت‌‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در کنفرانس خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان ابتدا در مورد شهدای هفتم تیر صحبت کرد و سپس در خصوص برنامه‌های قوه در هفته قوه قضاییه سخن گفت. گزیده سخنان سخنگوی قوه قضائیه را در زیر به نقل از ایلنا می خوانید:
در فضایی که معوقات بانکی اجازه نمی‌داد این پول میان فعالان مبتکر و متعدد در گردش باشد در دست عده‌ای خاص رسوب کرده بود و قوه قضاییه و بانک‌ها پای کار آمدند و از لیست 575 نفری که به قوه قضاییه داده شده بود، بانک مرکزی رسما نامه نوشت که این تعداد به 217 نفر تقلیل یافته است.
اقدام دیگر برخورد با افرادی بود که معوقات کلان داشتند و در گرفتن این تسهیلات جرم داشتند که بازداشت شدند و شما فقط برخی از آنها را مطلع شدید که چه کسانی و با چه معوقاتی بودند .
نزدیک به 4 هزار میلیارد از طریق سازمان ثبت به بانک‌ها وصول شد؛ همچنین ما برای سامان‌دهی پولی و بانکی در کشور نیز اقدام کردیم؛ یکی از معضلات دستگاه‌های مختلف این است که برخی از موسسات به کار پولی می‌پردازند اما قانونی نیستند.
تا الان 9 موسسه اعتباری شناسایی شده‌اند که سه مورد از آنها مجوز داشته و سه تای دیگر در حال اخذ مجوز هستند و سه موسسه دیگر نیز بی‌مجوز هستند و در این مدت با موسسات فاقد مجوز برخورد شده است.
در رابطه با شرکت‌های تعاونی اعتباری 145 شرکت مجوز دار هستند. یک مورد برای گرفتن مجوز اقدام کرده و 590 شرکت بی‌مجوز هستند که مورد شناسایی قرار گرفته و آنها یا باید برای اخذ مجوز اقدام کنند یا با آنها برخورد می‌شود.
33 مورد شرکت مجوز‌دار در حوزه واسپاری شناسایی شده، 74 شرکت در حال گرفتن مجوز هستند و 300 شرکت بی مجوز نیز مورد شناسایی قرا رگرفتند. همچنین428 صرافی با مجوز شناسایی شده است و 300 شرکت صرافی در حال اخذ مجوز هستند و هزار صرافی نیز وجود دارد که مجوز ندارد.
43 هزار هکتار زمین دولتی که توسط افراد مختلف تصرف شده بودند باز پس گرفته شد،
در رابطه با تغییر کاربری غیراصولی با دستگاه‌های ذی‌ربط صحبت شد و در سال 93 از تغییر غیر مجاز و غیر اصولی جلوگیری بیشتری شد تا در سال 93 در زمین‌های قابل استفاده برج و ویلا ساخته نشود.
افرادی که پول می‌گیرند و شهادت دروغ می‌دهند؛ به خصوص در پرونده‌های طلاق شناسایی و بازداشت شده‌اند و به محض تکمیل پرونده آنان جزئیات آنها در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *