پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هِدسال ابداع جدید دو کرمانی در حوضه ورزش

هِدسال ابداع جدید دو کرمانی در حوضه ورزش





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۰۳

هِدسال ابداع جدید دو کرمانی در حوضه ورزش
مسعود رحیم پور و امیر رضا آشور ماهانی دو کارشناس ارشد تربیت بدنی هستند که توانسته اند رشته ای جدید به نام هدسال را ابداع کنند .
رحیم پور در این خصوص میپگوید: رشته هدسال یک ورزش توپی است که پس ازابداع با تایید اعضا هیات علمی دانشگا شهید باهنر کرمان، اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزشی انجمن ها روبرو شد.
وی ادامه داد: این ورزش پس از بررسی کارشناسانه معاونت حقوقی، امور مجلس و استان های ورزات فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با شماره ثبت اثر 6916 به نام نامبردگان به ثبت رسیده است.
رحیم پور در رابطه با قوانین این رشته گفت: هدسال از 16 قانون تشکیل شده و در زمینی به وسعت 20 در 40 سانتیمتر مربع برگزار می شود . این ورزش در 4 کوارتر 10 دقیقه ای که هر 2 کوارتر یک نیمه از مسابقه را تشکیل داده برگزار می شود.
رحیم پور که سابقه سرپرستی معاونت ورزش استان را در کارنامه اش دارد در ادامه گفت: در این ورزش هر تیم مجاز به استفاده از 5 بازیکن ثابت و 5 بازیکن نیمکت نشین است و هر بازیکن می تواند به طور متوالی 5 بار به توپ ضربه بزند و در این مدت تنها توپ می تواند 2 مرحله به صورت غیر متوالی با زمین برخورد داشته باشد.
وی تصریح کرد: در نتیجه می بایست قبل از اتمام 5 ضربه یا توپ را به بازیکن همدسته پاس داد یا اینکه به سمت دروازه حریف شلیک کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این بازی چنانچه توپ با سر وارد دروازه شود 2 گل واگر با سایر اعضا بدن تیمی موفق به گلزنی شود همان یک گل محاسبه می شود. این بازی 3 داور و یک وقت نگه دار دارد و خطا ها و تخلفات هم توسط داوران ثبت و در گزارش ها نوشته می شوند
گفتنی است قوانین این ورزش توسط امیر رضا آشور ماهانی و مسعود رحیم پور در پیش نویس کتابی آورده شده و در دست چاپ است .

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *