پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بررسی شایعه لیست استخدامی در شهرداری بم: آزمون مهندس «ریاضی»

بررسی شایعه لیست استخدامی در شهرداری بم: آزمون مهندس «ریاضی»





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰

بررسی شایعه لیست استخدامی در شهرداری بم: آزمون مهندس «ریاضی»

ظرف هفته گذشته لیستی در گروههای مجازی شهر بم منتشر شد که لیستی از افرادی بود که ادعا شده توسط شهردار بم و با فشار اعضای شورا در شهرداری بکار گرفته شده اند. در این متن آمده:« با استخدام سلیقه ای بیش از 100 نفر از وابستگان به اعضاء شورای شهر و کارکنان شهرداری، آن هم با تحصیلات پایین و بدون هیچ گونه سنجش و گزینشی از بین این همه جوان با تحصیلات عالی و جویای کار شهر بم متأسفانه در جلوی چشم مسوولین رده اول شهرستان بم رقم خورد.» در این متن نام 30 اسم که از اقوام اعضای شورای شهر و شهردار و کارکنان شهرداری است به چشم می خورد. متنی که کسی آن را تایید نکرده و شنیده شده شهرداری و شورای شهر بم از کسانی که این لیست را منتشر کرده اند شکایت کرده است.
یکی از اعضای شورای شهر بم در رابطه با این لیست به «پیام ما» می گوید: اینگونه نیست که 100 نفر به این شکل استخدام شوند. رفیع آبادی افزود: در خیلی از ادارات و سازمان ها هستند افرادی که به جای پدرانشان به سرکار رفته اند و این امر عجیبی نیست. در شهرداری بم هم اتفاق غیر قانونی نیفتاده است و اگر هم کسی استخدام شده است از طریق اداره امور شهری به شهرداری معرفی شده اند. وی اظهار داشت: در این لیست نام هایی به چشم می خورد که اصلا درست نیست و این افراد در شهرداری کار نمی کنند. بعضی از افرادی هم که در این لیست وجود دارند از قبل در شهرداری استخدام شدند و ربطی به شهردار و شورای شهر فعلی ندارد. رفیع ابادی تصریح کرد: نام برخی افراد در این لیست آمده که از 20 سال پیش در شهرداری بوده اند و حالا باید بازنشست شوند آنوقت چگونه است که شورای شهر و شهردار فعلی او را انتخاب کرده اند؟ این عضو شورای شهر بم درباره روند استخدام بعضی از افرادی که در این لیست بودند گفت: آن افرادی که در این لیست نامشان هست و به استخدام شهرداری درآمدند به اداره امور شهرداری مراجعه کرده اند و از آن جا برای شهرداری نامه آورده اند و هیچ عمل غیرقانونی اتفاق نیفتاده است. وی درباره اینکه این افراد بدون سنجش استخدام شده اند هم گفت: بعضی ها امتحان ندادند از طریق اداره امور شهری نامه آورده اند و مشغول به کار شدند. او این امر را غیرعادی ندانست و افزود: در همه شهرداری ها اوضاع اینگونه است و فقط در بم نیست که این اتفاق بیفتد.
رفیع آبادی در پاسخ به این سوال که ممکن است برخی به مدیران اداره امور شهری سفارش هایی کرده باشند گفت: بعید می دانم. وی افزود: در این لیست در کل شاید 2 تا 3 نفر از بستگان اعضای شورا باشند. به عنوان مثال فردی از بستگان من را پیدا نمی کنید که از طریق من به کار در شهرداری مشغول شده باشد.
این عضو شورای شهر بم در پایان گفت: من این لیست را نه تایید می کنم و نه تکذیب اما شورای شهر و شهرداری از منتشر کنندگان این لیست شکایت کرده اند. رئیس شورای شهر بم هم در جلسه ای گفت فرماندار بم هم از انتشار این لیست ناراحت شده و خواستار پیگیری شده است.
مدیر روابط عمومی شهرداری بم هم در این رابطه به «پیام ما» می گوید: لیستی که در فضای مجازی منتشر شده هدفی جز تخریب ندارد. هادی دریجانی افزود: در این لیست نام 30 نفر آمده و مدعی شده اند که به اعضای شورا وابسته اند و از این طریق در شهرداری استخدام شده اند که به چند دلیل این لیست غیرقابل قبول است. اول اینکه در فضای مجازی منتشر شده در حالیکه اگر قابل استناد بود منتشر کنندگان می توانستند به مراجع قانونی مراجعه کنند. دوم اینکه با انتشار در فضای مجازی فقط می خواستند اعضای شورا را تخریب کنند. سوم اینکه بم مگر چقدر جمعیت دارد؟ بم که پرجمعیت نیست. وی اظهار داشت: نکته بعدی این اس که برخی از این افرادی که نامشان در لیست آمده از سه یا چهار شورای قبل در شهرداری بوده اند. بعد هم تعدادی از افراد این لیست هم که در شهرداری مشغول به کارند قراردادی هستند و نه استخدام.
دریجانی خاطرنشان کرد: برای استخدام در شهرداری آزمون استخدامی وجود دارد و همینطوری نمی توان استخدام شد. مدیر روابط عمومی شهرداری بم در پیان گفت: شهرداری بم بدون توجه به این حاشیه سازی ها با قدرت به کار خود ادامه می دهد و پروژه های مختلف شهر را پیش می برد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *