سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰:۱۰

هشدار دادستان تهران به هنرمندان و ورزشکاران نسبت به شرکت در مهمانی های خصوصی !
به گزارش سرویس فرهنگی پایتخت،عباس جعفری دولت آبادی عصر سه شنبه این هشدار را در جمع قضات دادسرای پولی، بانکی و اقتصادی در محل دادسرای تهران اعلام کرد. دولت آبادی گفت: اگر ورزشکاران و هنرمندان در جلسات مبتذل و خلاف موازین شرکت کنند و اتهام آنها محرز شود اسامی آنها اعلام خواهد شد. این مقام قضایی افزود: هنرمندانی که در فیلمهای سینمایی و سریال های تلویزیونی حضور دارند و ورزشکارانی که مورد توجه جامعه بویژه جوانان هستند، نباید در جلسات خلاف موازین شرع شرکت کنند.
وی یادآورشد: فساد تنها محدود به حوزه اقتصادی نیست و در همه حوزه ها بویژه حوزه فرهنگی خطر فساد وجود دارد. دادستان عمومی و انقلاب تهران در باره ضرورت همه جانبه با فساد در کشور نیز تاکید کرد: مبارزه با فساد باید همه جانبه و بدون تبعیض و شامل هر مقامی باشد. وی افزود: اینکه می گویند به فساد رسیدگی نمی شود جفای به دستگاه قضا است و در مبارزه با فساد حد و مرز و مصونیت نباید وجود داشته باشد.
دست دوستی احمدی نژاد را رد می کنیم
حجت‌السلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت تهران در گفت‌و‌گو با «انتخاب»، در پاسخ به این سوال که احمدی‌نژاد بعد از عید به شهرهای مختلف تردد داشته است و برخی معتقدند او کاندیدای ریاست جمهوری 96 خواهد شد، گفت: تصور نمی‌کنم احمدی‌نژاد بخواهد وارد گود انتخابات شود، علتش هم اقداماتی است که او در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود، انجام داد. وی با بیان این مطلب که «احمدی‌نژاد لیاقت اینکه یکبار دیگر به صحنه قدرت بیاید را ندارد»، افزود: او چهره خود در قبال خیلی از افراد و چهره های موجه را خراب کرد که همین موضوع باعث شد به خواست خود به جاشیه برود.حجت‌السلام مصباحی مقدم با اشاره به ستاد تدابیر ویژه اقتصادی گفت: با توجه به این اقدامات ستاد که می خواستند تحریم‌ها را دور بزنند «احمدی‌نژاد گزارشی به رهبری داد که ما به آخر خط رسیدیم و با توجه به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره انرژی هسته‌ایی باید‌ ، آن را امضا کنیم»، ولی رهبری با این گزارش مخالفت کردند که بعد از این مخالفت احمدی‌نژاد با رهبری دیدار کردند و گفت اگر شما این دیدگاه را قبول ندارید، من دیگر مسئول این پرونده نیستم و رهبری با صراحت و قاطعانه فرمودند خودم این مسئولیت را قبول می‌کنم. وی با اشاره به واکنش شورای نگهبان درباره ورود احمدی‌نژاد گفت: به طور یقین می‌توانم بگویم که شورای نگهبان تایید صلاحیت نمی‌کند. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران در پاسخ به این سوال که اگر احمدی‌نژاد دست دوستی جلوی جامعه شما دراز کند ایا جامعه این دست دوستی را قبول می کند؟گفت: یقینا جامعه روحانیت، دست دوستی ایشان را رد می کند.
مینو خالقی از راهیابی به مجلس دهم بازماند
یک نماینده مجلس اعلام کرد: هیأت حل اختلاف قوا نظر شورای نگهبان درباره «مینو خالقی» منتخب سوم حوزه انتخابیه اصفهان در مجلس دهم را تأیید کرد. به گزارش ایران خبر یک نماینده مجلس اظهار داشت: هیأت حل اختلاف قوا نظر خود را درباره پرونده خانم مینو خالقی منتخب سوم حوزه انتخابیه اصفهان اعلام کرده است. وی در این زمینه توضیح داد: هیأت حل اختلاف قوا در بررسی های خود درباره خانم مینو خالقی نظر شورای نگهبان مبنی بر رد صلاحیت و ابطال آرای وی را تأیید کرده و حق را به شورای نگهبان داده است. این نماینده مجلس تصریح کرد: درباره تعیین تکلیف نفر جایگزین به جای خانم مینو خالقی، بر اساس مذاکراتی که وزارت کشور با شورای نگهبان داشته، مقرر شده شورای نگهبان مجدداً این موضوع را بررسی کند. وی همچنین گفت: شورای نگهبان باید در این زمینه تصمیم گیری کند که آیا منتخب ششم حوزه انتخابیه اصفهان که حد نصاب 25 درصد آرای صحیح مأخوذه را کسب کرده وارد مجلس دهم شود یا تکلیف نماینده جایگزین در انتخابات میان دوره ای مشخص شود. تاکنون هیأت حل اختلاف قوا نظر خود را به صورت رسمی اعلام نکرده است.
عبدالعلی علی عسکری رئیس جدید سازمان صدا و سیما
در حالی که سرانجام شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت و معاون فنی سابق رسانه ملی به جای محمد سرافراز قرار است مسولیت صدا و سیما را برعهده بگیرد،سابقه کاری عبدالعلی علی عسکری رئیس جدید سازمان صدا و سیما نشان می دهد او مدیری برای روزهای سخت رسانه ملی است.
دکتر عبدالعلی علی عسکری، مردی دارای تخصص های گوناگون از کارشناسی مهندسی الکترونیک تا کارشناسی ارشد مدیریت و دکتری سیستم و بهره وری که در سمت هایی همچون مشاور دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر عاملی سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، مدیر عاملی بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب شناسی، معاونت آموزشی سازمان صدا و سیما و ریاست دانشکده صدا و سیما و معاونت توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما سابقه فعالیت دارد، او را پدر تلویزیون دیجیتال در ایران می دانند چه اینکه پایه گذار جریان پرشتاب تبدیل آنالوگ به دیجیتال بوده است. او طی دوره های مختلف کاری به عناوین و افتخارات مختلفی دست یافت، از جمله در اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس برتر انتخاب شد، جایزه مدیر جهادی از دیگر نشان ها و افتخارات او است. به یقین یکی از عناصر مدیریت در جایگاه ریاست سازمان صدا و سیما، شناخت دشمنان در عرصه های مختلف فرهنگی و تکنولوژیکی است تا بتوان مبتنی بر این معرفت، مبارزه ای هوشمندانه و غیر منفعلانه را سازمان دهی کرد و سابقه مدیریتی علی عسکری ذهن را به این سو می برد که او، مردی برای روزهای سخت رسانه ملی خواهد بود، مدیری که با آمدنش، امید به بازگشت آرامش و پایان تنش ها در صدا و سیما قوت گرفته است.
درخواست ظریف از آلمان برای فراهم ساختن مناسبات بهتر دو کشور
وزیر خارجه ایران در دیداربا «مارکوس ادرر» معاون وزیر خارجه آلمان خواستار فراهم ساختن تسهیلات مناسب برای ارتقای مبادلات رو به رشد اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور شد. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به رایزنی‌های مستمر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی بین مقامات دو کشور ایران و آلمان خواستار فراهم ساختن تسهیلات مناسب برای ارتقای مبادلات رو به رشد اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور شد. به گزارش فارس، ظریف آلمان را یکی از بازیگران مهم و فعال صحنه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی توصیف کرد و افزود: آلمان بر خلاف برخی از بازیگران اروپایی و غربی نسبت به واقعیت‌های موجود در منطقه، نگاه منفی ندارد و این فاکتور مهمی برای بازیگران فرامنطقه‌ای به شمار می‌رود که به دنبال رویکردهای‌ صلح‌آمیز و آرامش بخش برای برون رفت از بحران‌های منطقه هستند.
شهردار مسلمان لندن ترامپ را فردی جاهل خطاب کرد
به گزارش ایران خبر ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری احتمالی حزب جمهوری خواه آمریکا به دنبال انتخاب شدن صادق خان، به عنوان اولین شهردار مسلمان در شهر لندن به نیویورک تایمز گفت، از این که وی به عنوان شهردار لندن انتخاب شده خوشحال است و این یک اتفاق بسیار بسیار خوب است وبرای ورود او به آمریکا استثنا قائل می شود، با این حال شهردار جدید لندن در پاسخ به این حرف های ترامپ او را مورد انتقاد قرار داده و نسبت به آنچه که «دیدگاه جاهلانه» ترامپ درباره اسلام خواند و این که دیدگاه های وی می تواند هم امنیت انگلیس و هم امنیت آمریکا را به خطر بیندازد، هشدار داد. صادق خان گفت: مساله تنها مربوط به من نیست بلکه به دوستان، خانواده ام و هر کسی که دارای پیشینه ای مشابه من در هر جای جهان است هم مربوط می شود. من این استثنا از سوی فردی که جاهل به اسلام است نمی پذیرم.
تازه ترین تحرک خصمانه آل سعود علیه ایران
به گزارش تسنیم، رژیم سعودی در ادامه تحرکات خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای جلوگیری از بازگشت امنیت و ثبات به منطقه در راستای سیاست های خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی، نشست فتنه افکنانه ای را در کویت با حضور 300 نفر از شخصیت های مزدور وابسته به خود در برخی کشورهای عربی برگزار کرد. هدف از برگزاری این نشست به زعم سعودی ها و مزدورانشان مقابله با ایران اعلام شده است، نشستی که 300 شخصیت سیاسی، حقوقی و رسانه ای از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، تونس، موریتانی و لبنان در آن شرکت کردند. این خبر که الوطن آن را منتشر کرده است، از عمق کینه توزی وهابیون نسبت به مردم جمهوری اسلامی ایران و خشم آنها از انسجام و اتحاد ملی در جمهوری اسلامی ایران و همچنین ثبات و امنیت پایدار در کشورمان را نشان می دهد.
واکنش کویت به احضار سفیرش در تهران
به گزارش تسنیم ، روزنامه الرای کویت نوشت کویت اتهام ایران به این کشور مبنی بر میزبانی نشست های ضد انقلاب را رد و اعلام کرد ما از گروه های جدایی طلب دفاع نمی کنیم و در امور هیچ کشور دخالت نمی کنیم. این روزنامه با اشاره به اقدام وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در فراخواندن کاردار سفارت کویت در اعتراض به برگزاری نشست ضد انقلاب به نقل از یک منبع دیپلماتیک کویتی مدعی شد سیاست خارجی کویت واضح و مبتنی بر اصل عدم دخالت در امور داخلی هر کشور است. الرای به نقل از این منبع دیپلماتیک کویتی نوشت: اتهام ایران صحیح نیست، کویت از هیچ گروه جدایی طلب دفاع نمی کند و از طریق کانال های دیپلماتیک به اعتراض ایران پاسخ خواهد داد. این دیپلمات کویتی که الرای اشاره ای به نام و سمت وی نکرده است، در تلاش برای توجیه برگزاری این نشست خصمانه در خاک کویت مدعی شد کنفرانسی که ایران به برگزاری آن اعتراض کرده است، از سوی شخصیت های اجتماعی برگزار شده و هیچ ارتباطی میان طرف های رسمی با آن وجود ندارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *