پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پیشنهاد عطر

پیشنهاد عطر





۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۵۵

سرزمین عطر

هنوز بعضی از افراد تفاوت بین عطر و ادکلن را نمی‌دانند. فرق این محصولات تنها در میزان غلظت عصاره روغنی سازنده بوهای مختلف است. بدیهی است هر قدر غلظت عصاره روغنی در یک بو بیشتر باشد، ماندگاری اش بیشتر خواهد بود.
غلیظ ترین عصاره، عطر یا perfume نام دارد با غلظتی بین 40-15% خالصترین و ماندگارترین بوهاست و در عین حال گرانترین نوع عطر است.
و بعد از آن به ترتیب، Eau de Perfume با غلظتی در حدود 15-7% رایج ترین نوع عطر است که ماندگاری مناسبی دارد و به گرانی عطر هم نیست.
ادو توالت (Eau de Toilette) در حدود 6-1% غلظت داشته بوی ملایمی دارد و آخر از همه ادوکلن (Eau de Cologne) است که در واقع همان ادو توالت (Eau de Toilette) است، بویی ملایم دارد و ماندگاری اش نیز به همان اندازه است. در این شماره از صفحه سلامت قصد داریم عطرهایی با کیفیت و از بهترین برندها را به شما معرفی کنیم. در همین راستا میلاد حسینی نسب مدیر فروشگاه سرزمین عطر تعدادی از عطرهای با کیفیت را به شما معرفی می‌کند.
برند رانسه
«فرانسوا رانسه» بنیانگذار برند فرانسوی «رانسه» از سال 1795با خلق عطریاتی بی مانند برای خانواده ی سلطمنتی بناپارت کار خود را به صورت جدی آغاز کرد و به خاطر علاقه و احترام زیادی که برای ناپلئون و خانواده ی او قائل بود هر کدام از رایحه های خود را به یکی از اعضای این خانواده اهدا کرد. بعد از فرانسوا پسر بزرگش «جان رانسه» راه پدر را ادامه داد. در سال 1845 درست در زمانی که مهد مد از پاریس در فرانسه به شهر میلان در ایتالیا تغییر مکان داد، خانواده رانسه به میلان مهاجرت کردند و در آن جا به کار و حرفه ی خود ادامه دادند.
این برند در حال حاضر به دست یکی از نوادگان فرانسوا رانسه به نام «جوانی رانسه» در ایتالیا اداره می شود و 3 لاین عطری بسیار خاص دارد که یکی به تازگی آغاز به کار کرده و 2 لاین دیگر آن مختص عطرهای کهنی است که به دست بنیان گذاران این کمپانی خلق شده و امروزه دوباره احیا شده اند:
لاین خصوصی رانسه (RANCE COLLECTION PRIVEE Eau de Toilette) این لاین مختص تولید آدوتوالت های کهن این برند است و رایحه هایی که به خانواده ی سلطنتی اهدا شده را در بر می گیرد.
لاین سلطنتی رانسه (COLLECTION IMPERIALE Eau de Perfume) لاین ادپرفیوم های قدیمی رانسه که هر رایحه توسط فرانسو رانسه به یکی از اعضای خانواده ناپلئون اهدا شده تا ادای دینی باشد به فرمانروای محبوبش»ناپلئون».
لاین جدید ستارگان رانسه(LES ETOILE Eau de Perfume) لاینی که به دست نوه ی فرانسو رانسه ،خانم «جین سندرا رانسه» در سال 2012 خلق شد تا نگاهی مدرن به میراث ارزشمند این برندها داشته باشد.
برند Larc
Larc به معنی طاق، نامی جدید و چشم گیر در دنیای عطرهای هنرمندانه است. روح خاص این برند برگرفته از داستان گردشگری باستانی به نام Maiter de Claude است. او زاده ی خانواده ای معمار بود که طراحی و ساخت طاق حرفه اصلی آن ها بود.Maitre de Claude سرتاسر جهان را در جستجوی ایده های جدید در جهت غنی کردن میراث خانوادگی خود در ساخت طاق گشت ولی در اولین برخورد با شگفتی های بویایی جهان، عاشق حرفه ی عطر سازی شد.
اولین مکانی که Claude به آن پا گذاشت سواحل ایتالیا (مهد رنسانس) بود. ناخدای کشتی با تصور اینکه در مسیر اصلی به سوی رم است به اشتباه در Ischi لنگر انداخت و همین اشتباه کوچک، آغاز ماجراجویی Claude در دنیای عطر شد و همین حس ماجراجویی او را از هدف اصلی سفرش دور کرد و به سوی جهانی نو کشاند تا یکی از اساتید بزرگ عطرسازی دنیای قدیم شود. هم اکنون برند Larc با تکیه بر این میراث گرانقدر کلکسیونی از 5 رایحه شگفت انگیز و اساطیری را به علاقه مندانش ارایه کرده است که هر یک بخشی از داستان شگفتی خالق Larc را برای شما بازگو خواهد کرد…

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *