پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خرابی های ناشی از دولت قبل جامعه را ناامید کرد

خرابی های ناشی از دولت قبل جامعه را ناامید کرد





۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۸

خرابی های ناشی از دولت قبل جامعه را ناامید کرد
مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی با اعضای هیأت مدیره و جمعی از اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران دیدار کرد و درباره مسائل مختلف صحبت کرد. گزیده صحبت های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص در زیر می خوانید:
واگذاری امور به مردم و توجه به بخش خصوصی یک روند جهانی است و در مقایسه با بخش‌های دولتی موفق تر است. در جامعه‌ای که ظرفیت برای اشتغال‌زایی وجود دارد، افزایش بیکاران با هیچ بهانه‌ای توجیه‌پذیر نیست.
در حالی که منابع درآمدی کشور به شدت کاهش پیدا کرده، برخی دخالت‌ها در تصمیم گیری‌های اجرایی، مخصوصاً در سیاست خارجی، صورت می‌گیرد و مخالفان تخریبی با استفاده از منابع مالی و رسانه‌های تبلیغی فراوان خود، درصدد القای ناکارآمدی مسئولین اجرایی هستند.
ضررهای اظهار نظرهای غیرکارشناسی مقامات غیر مسؤول و تصمیم‌های جناحی برخی نهادها، در وهله اول به ضرر مصالح و منافع ملی کشور و مردم تمام می‌شود. در شرایط کنونی منطقه و جهان، باید همه با وحدت کلمه و انسجام پشتیبان نظام و حامی دولت برای حل مشکلات باشیم.
خرابی‌ها و ویرانی‌های آن سال‌ها، به خاطر 8 سال جنگ بود که روحیه حماسی مردم را برای جبران بر می‌انگیخت و روابط مسؤولین، به خصوص در سطوح عالی صمیمانه و عمیق بود، اما خرابی‌های ناشی از سؤ مدیریت‌های دولت قبل، نا امیدی را به جامعه تزریق می‌کرد و وحدت و همدلی بین مسؤولان مختلف و مردم را مخدوش کرده بود.
روحیه سازندگی شرایطی دارد که اولاً اصلاح سیاست داخلی و تقویت خودباوری، همدلی و همکاری و ثانیاً اصلاح سیاست خارجی و گسترش تعاملات بین‌المللی براساس عزت و حکمت، از مهمترین پیش نیازهای آن شرایط هستند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *