پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سه زن ماجراجوی

سه زن ماجراجوی





۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰

سه زن ماجراجوی

۱ . گرترود بل (۱۸۶۸-۱۹۲۶)
گرترود بل بخاطر چیزهای زیادی معروف است ولی بهترین تصویری که از کارهای او باقی مانده، تلاش هایش برای تشکیل ملت عراق بعد از جنگ جهانی اول است. او اولین زنی بود که یک مدرک دانشگاهی تاریخ از آکسفورد دریافت کرد. اولین زنی بود که یک گزارش برای دولت بریتانیا نوشت. او دوبار تمام دنیا را سفر کرد. او در کوه های سوییس در کولاک گیر کرد و دو روز از یک طناب آویزان بود. او یکبار برای دیدن عمویش به تهران سفر کرد. اطلاعات بسیار زیادی که از خاورمیانه داشت به ارتش بریتانیا کمک کرد. او با پادشاه آینده ی عراق دیدار کرد و بسیار به او کمک کرد تا بتواند تصمیم بگیرد. او در بغداد دفن شده است، مرکز کشوری که خودش آنرا ایجاد کرد.
۲ . ماری کینگزلی (۱۸۶۲-۱۹۰۰)
ماری کینگزلی هیچ وقت به طور رسمی آموزش ندید ولی همواره کمک پدرش در سفرها و تحقیقاتش بود. پس از مرگ پدرش او تصمیم گرفت کار پدر را دنبال کند، تحقیق راجع به مذاهب در آفریقای غربی. همه ی کارشناسان به او میگفتند که به این سفر نرود و اگر میرود برایشان نمونه های بیولوژیکی بیاورد. برای همین او با وسایل بسیار کمی شروع به سفر کرد. او دو سفر به آفریقای غربی انجام داد که آنها را در کتابش توصیف کرده است. او با خود چند گونه ی جالب گیاه و جانور آورد و سه نوع ماهی که بعد به نام او نامگذاری شدند. ولی نتیجه ی مهم تر سفرش دید جدیدی بود که از آفریقا به مردم داد. او پس از زخمی شدن در جنگ بوئر دوم در آفریقا از دنیا رفت.
۳. نلی بلای (۱۸۶۴-۱۹۲۲)
ماجراهای نلی بخاطر کارکردن در روزنامه ی نیویورک ورلد بود. اولین گزارش او راجع به یک تیمارستان زنانه بود. او که تظاهر به دیوانگی کرده بود، تجربه های بسیاری از بیماران بدست آورد. غذا افتضاح بود، پرستاران خشن بودند و بیمارستان به سختی آنهمه آدم را در خود جا داده بود. مقاله ی او باعث شروع تغییرات بیمارستان های روانی شد. دومین ماجراجویی او این بود که تصمیم گرفت سفری به دور دنیا در کمتر از ۸۰ روز داشته باشد! او در پاریس با ژول ورن ملاقات کرد که امید داشت سفرش را ۷۹روزه به پایان ببرد. با عبور از دریاها، رد شدن از کانال سوئز، دیدن یک جامعه ی جذامی چینی و خریدن یک میمون، بلای به نیویورک بازگشت، درمدت ۷۲روز و ۶ساعت و ۱۱دقیقه!

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *