سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۱

حمید بقایی به اوین رفت؟
بررسی‌ها نشان می‌دهد حمید بقایی معاون رئیس جمهور سابق با توجه به بازداشتش در هفته گذشته در زندان اوین به سر می‌برد. پرس و جوی فارس از مسئولان قضایی حکایت از آن دارد این فرد دوران بازداشت موقتش را در زندان اوین می‌گذراند. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در تاریخ 18 خرداد امسال و در هشتادمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه از بازداشت حمید بقایی خبر داد. وی افزود: حمید بقایی معاون رئیس جمهور سابق پرونده اتهامی در قوه قضاییه داشت که بازپرس پرونده این فرد را امروز برای بازجویی احضار کرد. سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: پس از برگزاری جلسه بازپرس پرونده برای این شخص قرار بازداشت صادر کرد و به این ترتیب این فرد اکنون در بازداشت به سر می‌برد. محسنی اژه‌ای گفت: متأسفانه به دلیل مسائل قانونی از بیان جزئیات اتهامی این فرد معذور هستم. حمید بقایی معاون محمود احمدی نژاد در دولت دهم بود. قبل از بقایی، رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد هم بازداشت شده بود. گفتنی ست بقایی قبل از بازداشتش جهانگیری را به شکایت تهدید کرده بود.

نامشخص بودن زمان اجرای حکم مهدی هاشمی
وکیل مهدی هاشمی گفت: ما منتظر ابلاغ حکم از سوی دایره اجرای احکام هستیم. سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران؛‌ در خصوص زمان اجرای حکم مهدی هاشمی، اظهارداشت:‌ حکم مهدی هاشمی فعلا در دادگاه تجدید نظر است و هنوز به دادگاه صادرکننده ارجاع نشده است. وی در پاسخ به این سوال که پروسه اجرای حکم موکلش طی چه بازه زمانی انجام می‌شود،‌ تصریح کرد: زمانی که حکم مهدی هاشمی از دادگاه به دایره اجرای احکام قضایی ارجاع شود، قطعا اجرا خواهد شد. وکیل مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: زمان اجرای حکم مشخص نیست و ما منتظر ابلاغ آن از دایره اجرای احکام هستیم. گفتنی است؛ دادگاه مهدی هاشمی که از اردیبهشت ماه سال 92 آغاز و تا 20 بهمن 1393 طی 28 جلسه به طول انجامیده بود نهایتا با اعلام حکم 10 سال حبس برای وی و با خواست متهم پرونده راهی دیوان عالی کشور برای تجدید نظرخواهی شد. در نهایت سخنگوی دستگاه قضا طی هفته گذشته در جمع خبرنگاران از تایید حکم 10 سال حبس مهدی هاشمی به اتهام اختلاس و ارتشاء خبر داد.

تلاش دولت برای رفع تحریم‌های ظالمانه
محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وارد کرمانشاه شد. گفت: ما امروز هر چه داریم به برکت خون شهداست که امیدواریم روح بلند و ملکوتی این عزیزان از ما راضی و خشنود باشد. به گزارش ایسنا وی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: رئیس جمهور و دولت یازدهم با جدیت در تلاش هستند تا این تحریم های ظالمانه را که ناجوانمردانه علیه ایران اسلامی اعمال شده است، بردارند. معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با حفظ عزت و اقتدار کشور در جهت تامین منافع کشور گام برمی داریم. وی با بیان اینکه محبوبیت نظام وابسته به رضایتمندی مردم است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت های مختلفی آمده و رفته‌اند، اما آنچه که باقی می ماند تلاش در جهت تامین خواسته‌های مردم است که دولت یازدهم در این راستا اهتمام دارد. برگزاری جلسه تخصصی با جمعی از مدیران استان و شرکت در مراسم 24 خرداد «به مناسبت سالروز پیروزی دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران» از جمله برنامه‌های سفرهای کاری نوبخت در کرمانشاه است.

بررسی پرونده اختلاس صندوق رفاه در قوه قضاییه
رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به اختلاس 32 میلیاردی صندوق رفاه دانشجویان در دولت گذشته گفت: این پرونده در قوه قضاییه در حال رسیدگی است و نتیجه آن از سوی قوه قضاییه اعلام می‌شود. به گزارش ایسنا دکتر مجتبی صدیقی در مراسم بدرقه کاروان اعزامی به رقابت‌های بیست‌وهشتمین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مساله به دادگاه رسیده و در حال بررسی است، اظهار کرد: چندین پرونده وجود دارد که تک تک در حال بررسی است و پس از بررسی نتایج آن اعلام می‌شود. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود رییس اسبق صندوق در کمیسیون آموزش حضور پیدا کرده، گفت: رییس اسبق صندوق در جلسه حضور پیدا یافت و مسائلی را مطرح کرد، بنابراین قوه قضاییه وارد کار شد. رییس سازمان امور دانشجویان در ادامه در مورد احکام بورسیه نیز گفت: هر حکمی که به دانشگاه‌ها ابلاغ شده، دانشگاه‌ها به دانشجویان ابلاغ کرده‌اند اما ممکن است یک دانشگاهی حضوری اعلام کرده باشد و دانشگاه دیگری به صورت کتبی.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *