پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مسمومیت زائران عربستانی عمدی نبوده است

مسمومیت زائران عربستانی عمدی نبوده است





۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۹

مسمومیت زائران عربستانی عمدی نبوده است
هفته گذشته بود که خبر مسمومیت زائران عربستانی در مشهد و فوت 4 نفر از آنان به تیتر یک خبرگزاری ها بدل شد. شایعات در مورد این مسمومیت زیاد بود و وزیر بهداشت هم در صحبت هایی گفته بود از نظر پزشکی این مسمومیت عمدی بوده است.
حالا حسین ذوالفقاری درباره آخرین نتایج تحقیقات درباره حادثه مسمومیت شماری از اتباع عربستانی در مشهد گفته: در پی بررسی‌هایی که صورت گرفت، از نظر آزمایشگاهی معلوم شد که علت مسمومیت زائران عربستانی در مشهد، انتشار گاز ناشی از قرص برنج بود. به گزارش ایسنا،معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته از نظر قضایی، با احضار و بازداشت مدیر هتل و چهار نفر از کارکنان هتل، اعلام کردند که قرص برنجی را که،به علت عدم آگاهی، تصور نمی کردند مشکلی ایجاد کند، در طبقه پنجم هتل برای کشتن حشرات موزی استفاده کرده بودند. وی افزود: بر اساس نظر کارشناسان و متخصص معلوم شد که از طریق کانال کولر بخشی از آن اثرات این سم گذاشته شده در آنجا به طبقات چهارم و طبقات پایین‌تر هتل تسری پیدا می کند و موجب مسمومیت می شود. ذوالفقاری گفت: با توجه به اعلام نظر وزارت بهداشت و درمان در ارتباط با اصل نوع مسمومیت، و همچنین بازجویی‌هایی که از مدیر هتل و کارکنان صورت گرفت، نتیجه گرفته شد که هیچ گونه عمدی از ناحیه هیچ فرد، گروه و جریانی در کار نبوده است؛ بلکه در این مورد صرفا مثل خیلی از موارد دیگر، از قرص برنج استفاده شده است. ذوالفقاری که با برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم گفت‌وگو می کرد،خاطرنشان کرد: این نوع قرص برنج خطرناک است و مدیر هتل و کارکنان این موضوع را نمی دانستند. این نوع قرص‌ها از سال 1389 توسط وزارت بهداشت و درمان ممنوع اعلام شده است، و کسی که این نوع قرص را فروخته، شناسایی شده و اکنون تحت تعقیب قرار گرفته است.
وی در پاسخ به این که آیا در هتل توحید فقط شهروندان سعودی اقامت داشتند و آیا شهروندان ایرانی هم بودند و چرا قربانیان این حادثه شهروندان سعودی بودند، تصریح کرد: این افراد ساعت دو و نیم صبح روز شانزدهم خرداد توسط کاروان نورالمهدی (عج) وارد فرودگاه مشهد می شوند و بلافاصله به هتل توحید منتقل و در طبقه دوم و چهارم مستقر می شوند. این اتفاق هم که می افتد کسی نمی‌دانسته است چون از قبل قرص برنج در طبقه پنجم برای دفع حشرات موذی کارگذاشته شده بود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *