پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اصولگرایان و اصلاح طلبان کرمانی بر سر یک میز زنبیل کرمان در صف توسعه / استاندار کرمان: رای هوشمندانه مردم در سال 92 بود که قیمت دلار را کاهش داد

اصولگرایان و اصلاح طلبان کرمانی بر سر یک میز زنبیل کرمان در صف توسعه / استاندار کرمان: رای هوشمندانه مردم در سال 92 بود که قیمت دلار را کاهش داد





۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۲۵

اصولگرایان و اصلاح طلبان کرمانی بر سر یک میز/ زنبیل کرمان در صف توسعه/ استاندار کرمان: رای هوشمندانه مردم در سال 92 بود که قیمت دلار را کاهش داد

اولین جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت از توسعه استان کرمان در سال 94 دیروز دوشنبه در اتاق بازرگانی تهران با حضور نمایندگان مجلس، مسئولین کشوری اهل کرمان، نمایندگان ادوار مجلس و استاندار کرمان برگزار شد.
در ابتدای جلسه باهنر نماینده مردم تهران و رئیس انجمن حمایت از توسعه کرمان، رشد اقتصادی کرمان را همواره بیشتر از سایر استان های کشور ذکر کرد و گفت: علی رغم اینکه از 10 سال قبل از دولت فعلی توسعه با ترمز شدید روبرو است اما اکثر پروژه های ملی در کرمان توانسته است خود را به جلو ببرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحران های متعددی را پیش رو داریم که بحران آب بنابر گزارش وزارت نیرو در خط مقدم آن ها قرار دارد. وی ضمن تقدیر از همت استاندار کرمان برای جلو بردن فضای کار در کرمان توضیح داد: استاندار به لحاظ تئوری 50 تا 60 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در کرمان با سرمایه گذاران امضا کرده است که اگر 10 درصد آن ها به اجرا برسد اتفاق بزرگی برای کرمان خواهد بود. باهنر گفت: هر چند امیدواریم نتیجه مذاکرات با قدرت های بین المللی ختم به خیر شود و جدا از مواضع تند طرفین اگر به تفاهم عملی برسیم امیدهای زیادی پیش روست. البته از طرفی ضرورتی ندارد که همه چیز را به بعد از تفاهم موکول کنیم.
مهندس باهنر به تدوین سند چشم انداز ششم در مجمع تشخیص اشاره کرد و گفت: با دولت قرار گذاشته ایم که آرزوهای خود را به برنامه ششم نیاوریم و اهداف منطقی و محاسباتی را وارد برنامه کنیم و مقرر گردیده است چندین کار بزرگ و پروژه عظیم را در برنامه ببینیم و برای همه کارهای بزرگی که در راه است زنبیل کرمان را در نوبت گذاشته ایم.
رزم حسینی استاندار کرمان دیگر سخنران جلسه بود. وی در ابتدا با اشاره به انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم گفت: انتخاب مردم ایران در 24 خرداد سال 92 که منجر به دولت تدبیر و امید شد فضای کسب و کار را بهبود بخشیده است. رای هوشمندانه مردم بود که دلار 3 هزار و 850 تومان را یک شبه به 3 هزار و 320 تومان رساند و همچنان هم از ثبات برخوردار است. استاندار کرمان تعداد موافقت نامه های منعقد شده در 18 ماه گذشته را 264 عدد ذکر کرد و گفت: هشت درصد این توافقنامه ها اکنون اجرایی شده است و اگر موانع کسب و کار نبود این میزان به 30 درصد افزایش پیدا می کرد.
استاندار کرمان بار دیگر به موانع پیش رو در حوزه توسعه استان اشاره کرد و گفت: بزرگترین مانع فعالیت، عدم اختیارات متناسب با مسئولیت هاست. برای نمونه در حوزه گردشگری آثار تاریخی در حال نابودی است اما تصمیم گیری باید در تهران انجام شود و این نهاد تصمیم گیر هم از موقعیت و شرایط بناهای تاریخی اطلاع کافی ندارد یا در حالی که بحران آب را داریم و صنعتگر ما برای انتقال آب نمی تواند از آب منطقه ای استان موافقت بگیرد.
مهندس رزم حسینی ضمن طرح انتقاداتی در حوزه های مختلف بهداشتی، شهری و بودجه ای در استان کرمان توضیح داد: اگر به دنبال توسعه هستیم باید از فرمانداران با اندیشه توسعه استفاده کنیم. اگر به سهم دولتی اقتصاد برای استان بسنده کنیم همچنان بایستی شاهد بیکاری باشیم. در حوزه شهری یک پارک استاندارد در شهر کرمان وجود ندارد و شهرداری با منابع مالی محدود روبرو است. در بخش بهداشت به گفته وزیر محترم 3 هزار تخت بیمارستانی کم داریم. خود مدیرکل فرودگاه های کشور روز گذشته که از ترمینال فرودگاه های شهر کرمان بازدید می کرد اظهار شرمندگی می نمود. این ها تنها بخش کوچکی از کارهای بر زمین مانده اند.
نماینده دولت در استان کرمان از انجمن حمایت از توسعه استان کرمان تقاضای ایجاد دبیرخانه دائم و فعال کرد و گفت: ثروت در کرمان در زمین ها و مغزها محبوس شده است و با از بین بردن قوانین مزاحم بدور از سیاسی کاری و استفاده از همه گروه ها در این انجمن فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن کنیم.
در ادامه این مراسم مهندس ثمربخش به نمایندگی از صنایع خودروسازی استان و مهندس تقی زاده مدیرعامل جدید گل گهر گزارش های خود را ارائه کردند.
لازم به توضیح است این انجمن با ابتکار مهندس باهنر همزمان با مجلس هفتم راه اندازی شده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *