سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۴۷

پاسخ لاریجانی به تذکر یک نماینده دلواپس:‌ بسته شدن پرونده پی‌ام‌دی کار کوچکی نبود
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به یک نماینده دلواپس اظهار کرد: برجام هم نکات منفی دارد و هم نکات مثبت. همه را سیاه نشان ندهید. بسته شدن پرونده پی‌ام‌دی کار کوچکی نبود. به گزارش خبرآنلاین نماینده مردم تهران در مجلس نهم و عضو جبهه پایداری در جلسه علنی دیروز مجلس طی تذکر شفاهی به وزیر امور خارجه درباره برجام گفت که همه حتی خود شما{خطاب به لاریجانی} و شخص آقای ظریف گفته اند که برجام نقض شده و تنها آقای روحانی چنین حرفی نزده است. قرار بود هر شش ماه به مجلس گزارشی بدهند که 21 فروردین موعد شش ماه است. علی لاریجانی در پاسخ بیان کرد: اینکه گفته ایم برجام پلکانی اجرا شد برای این است که ممکن است طرف مقابل ما به ازای تعهدات خود را انجام ندهند. در همین راستا آنها ابتدا مواد لازم کیک زرد را دادند و سپس ما مواد را تحویل دادیم. وی همچنین تاکید کرد: لغو قطعنامه 1929 اتفاق مهمی بود اما من با شما موافقم که ممکن است آنها بخواهند کلک بزنند. از این رو بهتر که وزارت خارجه گزارش مشروحی بدهد و نقاط قوت و ضعف روند اجرای برجام را بیان کند.
علی مطهری: نامزد نایب رئیسی مجلس دهم می‎شوم
یکی از منتخبین تهران در مجلس دهم اعلام کرد که نامزد پست نایب رئیسی مجلس خواهد بود. به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری نماینده تهران در مجالس نهم و دهم در جدیدترین پست اینستاگرامی خود نوشت: این روزها بسیاری از مردم و خبرنگاران از من می‌پرسند که آیا تصمیم نداری برای ریاست یا نایب رئیسی مجلس آینده در انتخابات هیئت رئیسه آن شرکت کنی؟ وی افزوده است: برای آنکه یک پاسخ عمومی داده باشم عرض می‌کنم که فعلا تصمیم دارم برای نایب رئیسی مجلس دهم کاندیدا شوم. امیدوارم آنچه برای خودم و کشور و انقلاب اسلامی خیر و صلاح است پیش بیاید.
افشاگری توکلی از تخلف جدید در دولت پیشین
احمد توکلی ، تخلف جدیدی از دولت احمدی نژاد را فاش کرد که به ماجرای «قرض 150 هزار میلیاردی از صندوق توسعه ملی» برمی گردد که 105 هزار میلیارد آن بازگشت داده نشد! به گزارش انتخاب ؛ احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح دیروز پارلمان طی سخنانی به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه سال 1395 کل کشور، اظهار داشت: زمانی در دولت قبل 150 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای تهیه دارو قرض گرفته شد، اما صرفاً 45 هزار میلیارد تومان آن را پس دادند و بقیه را صرف خرید ساختمان و قرض دادن به برخی نهادهای دولتی کردند و مقداری را نیز صرف امور رفاهی کارکنان کرد. وی ادامه داد: از این رو در بودجه 95 جلوی دست‌اندازی‌ها به صندوق ذخیره ارزی را گرفتیم. قابل ذکر است، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین، بار دیگر فعالیت های خود را گسترده کرده و با وعده «یارانه 250 هزارتومانی» وارد عرصه شده است. وی هفته ی گذشته در جمع اعضای کمگین انتخاباتی خود در آمل، اعلام کرد که او«نوکرتر» مردم است.
پاسخ ظریف به کری: در حوزه دفاعی برجامی در کار نیست
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: در حوزه دفاعی برجامی در کار نیست. به گزارش انتخاب محمدجواد ظریف در نشست خبری با همتای خود از استونی در پاسخ به سوالی درارتباط با اظهارات اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا در ارتباط با فعالیت‌های موشکی و دفاعی ایران و اینکه وی گفته بود قدم بعدی در راستای برجام محدود کردن فعالیت‌های دفاعی و موشکی ایران است، اظهار کرد: این قسمت از اظهارات ایشان در حدی بی‌اساس بود که وزارت خارجه آمریکا نیز آن را تکذیب کرد و ادعا کردند که چنین اظهاراتی بیان نشده است. وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: آقای جان کری و وزارت خارجه آمریکا می‌دانند که بحث موشکی و توانمندی دفاعی ایران مورد مذاکره نیست و دولت آمریکا اگر واقعاً به دنبال این مباحث است باید فروش سلاح خود را که در کشتار مردم بی‌دفاع یمن از آن استفاده می‌شود یا توسط رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان به کار می‌رود، متوقف کند و فروش سلاح خود را کاهش دهد. ظریف با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند بحث دفاعی ایران مورد مذاکره و مورد معامله نیست و در حوزه دفاعی برجامی در کار نیست، ادامه داد: موضوع فعالیت‌های موشکی ایران یک موضوع جداگانه از برجام است و خود وزارت خارجه آمریکا نیز این موضوع را رسماً اعلام کرده است. وزیر خارجه کشورمان در مورد بخش دیگری از اظهارات جان کری که ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده بود، گفت: این سخنان نیز آن‌قدر بی‌اساس است که دنیا مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
علی اکبر صالحی: دائم می‌گویند در قلب راکتور سیمان ریختند
انتخاب نوشت: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ا بیان اینکه «دائم می‌گویند در قلب راکتور سیمان ریختند!»، اظهار کرد: این چه حرفی است؟ من دانشمند نیستم. خیلی مانده است تا دانش و علم را بفهمیم. اگر انیشتین دانشمند است ما چه ادعایی می‌توانیم داشته باشیم؟ اما 40 سال است که هیات علمی هستم و این حرف را از کسی که سال‌ها در این کار بوده قبول کنید که راکتور مدرن‌سازی‌شده اراک به نفع ایران است. ما جدولی داریم تهیه می‌کنیم که این راکتور بازطراحی‌شده را با راکتور قبلی مقایسه می‌کند. ما سه چهار سال دیرتر به راکتور دست پیدا می‌کنیم اما یک راکتور پیشرفته خواهیم داشت. متاسفانه هر چه ما می‌گوییم، باز برخی دوستان حرف خود را می‌زنند. می گویید از نگرانی است اما این طور نیست که همه نگران باشند.
پیش بینی عارف از انتخابات ریاست جمهوری سال 96
خبرگزاری تسنیم نوشت: محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در مقابل حضور پرشور مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که موجب پیروزی قطعی لیست ما در تهران شد، وظیفه خودمان را به نحو احسن انجام دهیم. وی تصریح کرد: برآورد ما بین 20 الی 25 نفر بود به صورتی که در بهترین شرایط 25 نماینده و در شرایط معمولی 20 نماینده در تهران داشته باشیم. عارف در خصوص رقبای رئیس جمهور کشورمان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اظهار داشت: فضای خوبی در کشور فراهم شده و دولت روحانی دستاوردهای ارزشمندی کسب کرده است. وی در ادامه افزود: دولت در بحث مذاکرات هسته‌ای، رفع تحریم‌های ظالمانه دستاوردهای مطلوبی در احقاق حق‌مان بدست آورده است. عارف با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از جناح رقیب کاندیداهایی حضور خواهند داشت، تاکید کرد: احتمال رقابت جدی در این انتخابات وجود دارد و البته رقابت جدی به نفع کشور است و نباید انتخابات یک قطبی شود. منتخب مردم شهر تهران با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم در فضای صمیمی با رقابت جدی فعالیت کنیم که نفع کشور را به همراه دارد، خاطر نشان کرد: با برقراری چنین شرایطی امنیت، انگیزه و نشاط در کشور افزایش می‌یابد و انتظار ما این که از جناح اصولگرا 3 کاندیدای برجسته و خوب به میدان رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال 96 وارد شوند.
دلیل جالب و عجیب رئیس اف بی آی برای زدن چسب روی دوربین لپ‌تاپ خود
«جیمز کومی» اداره‌کننده اف بی آی در پاسخ به این سؤال که چرا روی دوربین وب کم لپ‌تاپ خود چسب زده پاسخی جالب داد! به گزارش خبرآنلاین، وی که در کنفرانس امنیت و حریم خصوصی صحبت می‌کرد از کمپانی‌های فناورانه خواست تا دست از لجاجت برداشته و ابزار غیرقابل هک نسازند. سخنان وی مستقیماً خطاب به اپل بود که اعلام کرده تیمی را ساماندهی کرده تا آیفون غیرقابل هک و غیرقابل‌دسترس بسازند. این مقام آمریکایی در پاسخ به این سؤال که چرا روس وب کم دوربین لپ‌تاپ خود را پوشانده گفت: در کنار فردی قرارگرفته که دوربین لپ‌تاپش را با چسب پوشانده بود تا چیزی دیده نشود و چون آن فرد باهوش‌تر از وی بوده!! بنابراین وی نیز همین کار را با لپ‌تاپ خود انجام داده است! البته این جواب مدیر اف بی آی در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفت و تکنولوژیست معروف به نام Christopher Soghoian وی را متهم با استفاده از استانداردهای دوگانه درزمینه- امنیت و حریم خصوصی و نقض آن توسط اف بی آی کرد چراکه اداره فدرال آمریکا سال‌هاست با ارسال بدافزار و از طریق دوربین لپ‌تاپ مظنونان را مانیتور می‌کند و هر زمان اراده کند با استفاده از بدافزارهای ساخت خود کاربران را تحت تعقیب قرار آنلاین می‌دهد.
مقامات قضایی در کنار برخی مقامات قانون‌گذاری در آمریکا این هفته لایحه‌ای را پیشنهاد دادند تا کمپانی‌های فناورانه مانند اپل با دستور قضایی اطلاعات کاربران را برای مقامات منتشر کنند که البته کاخ سفید تلویحاً مخالفت خود را با این لایحه اعلام کرده است اما مقامات قضایی و قانون‌گذاران بر تصویب آن تأکید کرده‌اند!

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

برگزاری آزمون «استخدام»۷۲هزار معلم در اسفند

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری آزمون «استخدام»۷۲هزار معلم در اسفند

واکنش وزیر به معدل پایین دانش‌آموزان؛ حاصل دولت قبل است

واکنش وزیر به معدل پایین دانش‌آموزان؛ حاصل دولت قبل است

ادعای نادرست وزیر آموزش‌وپرورش

آلودگی هوا مدارس کشورهای دیگر را هم تعطیل می‌کند

ادعای نادرست وزیر آموزش‌وپرورش

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *