پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حبس تعزیری متصدی یک واحد آلاینده محیط‌زیست در بهارستان

حبس تعزیری متصدی یک واحد آلاینده محیط‌زیست در بهارستان





حبس تعزیری متصدی یک واحد آلاینده محیط‌زیست در بهارستان

۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از صدور محکومیت متصدی یک واحد آبکاری آلاینده به مدت چهار ماه حبس تعزیری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد علی جودکی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه متصدی یک واحد آبکاری که به دلیل فعالیت غیر مجاز، آلاینده و تهدید علیه بهداشت عمومی اخطاریه های زیست محیطی دریافت کرده بود، افزود: با تداوم فعالیت این واحد آلاینده، به دلیل عدم اقدام موثر توسط متصدی آن واحد به منظور رفع آلودگی، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری و در نهایت منجر به صدور حکم محکومیت متصدی واحد آلاینده به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی به چهار ماه حبس تعزیری شد.

او اظهار داشت: آلاینده های شیمیایی در آبکاری شامل انواع فلزات سنگین از قبیل نیکل و کروم شش ظرفیتی است که بر اساس تحقیقات جدید سرطان زا بوده و در صورت نفوذ به منابع پذیرنده در محیط زیست موجب ایجاد انواع بیماری‌های خطرناک می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان ضمن تاکید بر اهمیت سلامت شهروندان و حفظ محیط زیست، خاطرنشان کرد: پایش مستمر واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مستقر در حوزه استحفاظی این شهرستان و بررسی وضعیت زیست محیطی واحدهای مذکور توسط کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست در راس برنامه های اجرایی این اداره بوده و با واحدهای آلاینده که ملاحظات محیط زیستی را رعایت نکنند، مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر و ۲ بخش بوستان و گلستان در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرستانهای پر تراکم به لحاظ جمعیتی با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *