پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | قانون‌گذاری مترقی برای مدیریت انواع پسماند در کشور

قانون‌گذاری مترقی برای مدیریت انواع پسماند در کشور





قانون‌گذاری مترقی برای مدیریت انواع پسماند در کشور

۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سالانه بیش از ۲۰۰۰ پرونده گزارش ارزیابی پروژه‌های مختلف توسعه‌ای در کشور تهیه می‌شود.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا ایرج حشمتی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر و اقدامات انجام یافته در حوزه محیط زیست انسانی بعد از انقلاب اظهارکرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اقدامات موثری در حوزه محیط زیست انسانی انجام گرفته است که هر کدام از آن‌ها به‌صورت جدی توانسته استانداردهای محیط زیستی زندگی مردم را افزایش دهد.

او با اشاره به اولین اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست انسانی در ایام پیش از انقلاب افزود: پیش از انقلاب اقدامات انگشت‌شماری از جمله تصویب قانون « حفاظت و بهسازی محیط زیست» مصوب سال ۱۳۵۰، تدوین چارت اولیه اداری محیط زیست انسانی و جرم انگاری ضعیف تخریب محیط زیست انسانی در قانون انجام گرفت.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در حوزه محیط زیست انسانی بعد از انقلاب، اصلاح و به روزرسانی قانون حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۷۳ بود که بعدها منجر به شروع و نهادینه شدن پایش محیط زیست انسانی در کشور شد.

حشمتی ادامه داد: استقرار ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در تمامی مراکز استان‌ها و کلانشهرها از جمله اقدامات مهمی بود که در حوزه سنجش وضعیت کیفی هوا انجام گرفته است و در سال‌های اخیر حتی توسعه این ایستگاه‌ها در پشت نوار مرزی برای پیش‌بینی وضعیت ریزگردها در استان‌های مرزی قبل از رسیدن گردو غبار به کشور نیز انجام گرفته است.

او با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های تملک دارایی در ستاد و ادارات کل استان‌ها اضافه کرد: پایش مستمر کیفیت آب‌های سطحی در بیش از ۷۰۰ نقطه در کشور از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای سنجش وضعیت کیفی آب‌های جاری به عنوان منابع اصلی آب شرب مردم در ایام بعد از انقلاب نهادینه و اجرایی شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: سالانه بیش از ۲۰۰۰ پرونده گزارش ارزیابی پروژه‌های مختلف توسعه‌ای در کشور تهیه می‌شود که نشاندهنده روند منطبق با محیط زیست توسعه کشور و نظارت مستمر سازمان حفاظت محیط زیست بر فعالیت‌های توسعه ای است.

حشمتی افزود: در حوزه پایش مستمر، وضعیت آب‌های زیرزمینی در مجاورت مراکز دفن زباله، شهرک‌های صنعتی، سدهای باطله معدن، مخازن نگهداری نفت و پالایشگاه‌های پتروشیمی به‌صورت مستمر و در تمامی مراکز استان ها انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه استانداردهای وضع شده در حوزه آلودگی هوا در کشور در سطحEPA و استانداردهای آلودگی آب کشور در سطح استانداردهای اتحادیه اروپا است، اظهارکرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته و طی سال‌های اخیر پایش کیفی آلودگی‌های خاک نیز به‌صورت مستمر در مجاورت تمامی صنایع کشور انجام می گیرد.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *