پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مالچ‌پاشی در دریاچه ارومیه مجوز محیط زیست ندارد

مالچ‌پاشی در دریاچه ارومیه مجوز محیط زیست ندارد





مالچ‌پاشی در دریاچه ارومیه مجوز محیط زیست ندارد

۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به ممانعت از مالچ پاشی در بستر دریاچه ارومیه گفت: این اقدام بدون اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیا دریاچه ارومیه انجام شده است.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر شهنام اشتری با اشاره به انتشار خبر شروع عملیات مالچ پاشی در بستر دریاچه ارومیه در برخی رسانه‌های استان، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، این اقدام بدون انجام هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیا دریاچه ارومیه انجام شده است.

او اظهار کرد: به محض آگاهی از اصل موضوع، همکاران اداره محیط زیست شهرستان عجب شیر با حضور در محل نسبت به ممانعت و توقف عملیات اقدام کرده است.

اشتری، ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد احیا دریاچه ارومیه، انجام هرگونه عملیات اجرایی و تحقیقاتی مرتبط با فعالیت‌های احیا و کنترل پیامدهای بحران دریاچه ارومیه باید با هماهنگی ستاد مذکور و کسب مجوزهای لازم انجام شود.

روز گذشته ویدویی از مالچ‌پاشی در دریاچه ارومیه به منظور مقابله با توفان‌های نمکی پخش شد. پیش از این میثم سعیدی؛ مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از رسانه‌ها گفته بود: «خاک‌پوش یا مالچ غیرنفتی تنها در مساحت 60 مترمربع از دریاچه اورمیه و به منظور تحقیات انجام شده است. لذا تیتر و توییت‌هایی مبنی بر اینکه “مالچ‌پاشی در دریاچه ارومیه آغاز شد”، جنگ روانی است برای فشار بر افکار عمومی؛ فریب سربازان رسانه‌های چرک دشمن را نخورید.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *