پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سازمان با توسعه مخالف نیست

سازمان با توسعه مخالف نیست





سازمان با توسعه مخالف نیست

۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳

 رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور ضمن تاکید بر اهمیت ذخیره منابع ژنتیک، گفت: سازمان محیط زیست با توسعه مخالف نیست و توسعه‌دهندگان را حمایت می‌کند چرا که محیط‌زیست برای ارتقاء و تکامل انسان ضرورت دارد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا علی سلاجقه امروز (شنبه ۱۶ دی‌ماه) با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در کشور، اظهار کرد: آموزش یک اصل مهم در زمینه محیط‌زیست است و اگر مردم به درستی آموزش داده شوند، دیگر نیازی به اختصاص هزینه‌های سنگین نخواهد بود.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: واحد HSE رکن اصلی مجموعه‌های صنعتی است و نبود این واحدها شاخصه منفی در رشد و توسعه و همچنین رعایت ضوابط زیست محیطی محسوب می‌شود.

این مسئول افزود: در دولت سیزدهم برای نخستین‌بار با حفظ ضوابط محیط‌زیست طرح‌هایی که سال‌ها است رسیدگی نشده، اجرا شده است.

وی در ادامه با متذکر شدن اهمیت اساسی احیای خلیج گرگان، ادامه داد: در کنار بحث‌های علمی در دستگاه‌های مختلف کشور، آب‌های دریای خزر در بازه‌ای کوتاه به سوی خلیج گرگان حرکت کرد و حدود ۵۰ هزار هکتار به آب‌های خلیج گرگان اضافه شد.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: همچنین در راستای احیای خلیج گرگان به رونق قایقرانی و ظرفیت‌سازی در اقتصاد توسط مردم بومی منطقه اشاره کرد.

سلاجقه به اهمیت توجه به توسعه دانش بنیان اشاره کرد و افزود: سازمان محیط زیست با توسعه مخالف نیست و توسعه‌دهندگان را حمایت می‌کند چرا که محیط‌زیست برای ارتقاء و تکامل انسان ضرورت دارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *