پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | قاطعانه خواستار توقف مازوت‌سوزی هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

قاطعانه خواستار توقف مازوت‌سوزی هستیم





قاطعانه خواستار توقف مازوت‌سوزی هستیم

۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آثار حاد و مزمنی که این مازوت سوزی بر سلامت مردم می‌گذارد بسیار زیاد است و باید هرچه زودتر متوقف شود.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا علیرضا امانی، ۱۰ دی ماه در پنجمین مجمع سلامت استان مرکزی اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد تعهدات بخش سلامت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و بیش از ۷۰ درصد بر عهده باقی سازمان‌ها و ارگان‌هاست که باید به وزارت بهداشت کمک کنند تا بتوانیم در بحث سلامت خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم.

او با بیان اینکه محوریت مجمع سلامت در سال جاری، جوانی جمعیت و تعالی سلامت همگام با پزشک خانواده است گفت: استان مرکزی در برگزاری مجامع پیشرو است و با مشارکت حداکثری ارگان‌ها، ۱۱ مجمع در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شده و امروز جمع بندی مجامع در اراک برگزار می‌شود.

امانی اقدامات معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه جوانی جمعیت را مطلوب دانست و افزود: سال گذشته رتبه خوبی از این حیث داشتیم و امسال می‌خواهیم به رتبه ممتاز برسیم. امسال نواقص سال گذشته را برطرف کردیم و ساخت خوابگاه متاهلی را امسال در دانشگاه علوم پزشکی اراک داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به پیری جمعیت کشور تصریح کرد: اگر جمعیت جوان در آینده کم باشد، مشکلات اقتصادی ما در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد. جامعه پیر و فاقد نیروی جوان چرخ‌های اقتصادی‌اش به کندی می‌چرخد و مشکلاتش چند برابر می‌شود.

او با اشاره به برگزاری ۱۷ جلسه در قرارگاه جوانی جمعیت و ۷۸ جلسه در کمیته های تخصصی جوانی جمعیت در استان مرکزی گفت: با همکاری خوبی که با استانداری و سایر ارگان‌ها داشتیم توانستیم رتبه خوبی در کارنامه ملی جوانی جمعیت کسب کنیم.

امانی با اشاره به مجاورت استان مرکزی با پایتخت و استان‌های پرجمعیت کشور اضافه کرد: استان مرکزی در مسیر کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور است و از لحاظ استراتژیک در منطقه مهمی قرار دارد بنابراین سلامت در استان مرکزی در کشور اثرگذار است.

او در رابطه با آلودگی هوا در شهر اراک اظهار کرد: اقدامات متعددی در استان انجام شده و متاسفانه علیرغم تلاش‌های خوبی که سمن‌ها و نهادهای دولتی در خصوص آلودگی هوا انجام دادند متاسفانه اقدام موثری در رابطه با کاهش آلودگی صورت نگرفته است. هفته گذشته نامه‌ای به مقام عالی وزارت بهداشت ارسال شد تا پیگیر توقف مازوت سوزی در نیروگاه شازند شوند.

امانی با تاکید بر اینکه ما قاطعانه خواستار توقف سریع مازوت سوزی هستیم گفت: آثار حاد و مزمنی که این مازوت سوزی بر سلامت مردم می‌گذارد بسیار زیاد است و باید هرچه زودتر متوقف شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مجمع خیرین استان و سمن‌ها کمک زیادی به دانشگاه علوم پزشکی کرده‌اند تصریح کرد: امیدوارم این همدلی ‌و هم افزایی روز به روز بیشتر شود و شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: متاسفانه ماندگاری پزشکان به دلایل مختلفی از جمله آلودگی هوا، در شهر اراک خوب نیست و ما اقداماتی را در این راستا انجام داده‌ایم. با تلاش‌های رئیس سازمان نظام پزشکی استان، امتیاز پزشکان به ازای هر سال ماندگاری در اراک از ۳۰ به ۶۰ افزایش پیدا کرد.

تامین ۸۰ تا ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستان‌های ولیعصر، زنان و زایمان و خوانساری

او با بیان اینکه تمام اتاق‌های عمل استان مرکزی فعال شده است گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های ولیعصر، زنان و زایمان و خوانساری توسط هیات امنای ارزی تامین شده و برای اولین بار دستگاه‌های سیتی انژیوگرافی و اندوسونوگرافی به استان وارد شده است.

امانی با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی بیمارستان ولیعصر شهر اراک اظهار مرد: امیدواریم این عقب ماندگی در زیرساخت‌ جبران شود. ظرف چند ماه آینده بیمارستان‌های ولیعصر و زنان و زایمان شهر اراک به بهره برداری می‌ رسند و جایگزین بیمارستان‌هایی که در شأن مردم اراک و استان نیست خواهند شد.

دریافت یارانه و تعرفه سلامت، مطالبه جدی برای تکمیل بیمارستان خوانساری

او با بیان اینکه زنجیره تجهیزات پزشکی در بیمارستان خوانساری اراک ناقص است تصریح کرد: این بیمارستان یکی از مراکز اصلی درمان سرطان در کشور است و بایستی تمام ارگان‌ها به تکمیل فاز سوم بیمارستان کمک کنند. دریافت یارانه و تعرفه سلامت جهت تکمیل بیمارستان، مطالبه جدی دانشگاه است.

امانی با اشاره به فعال بودن تمام شبکه‌های بهداشت در استان مرکزی گفت: هرچقدر در حوزه پیشگیری، سرمایه گذاری کنیم، بار و هزینه از روی دوش درمان کمتر می‌شود.

تو با بیان اینکه ظرف چند روز آینده ۲۵ پزشک متخصص به سیستم درمان استان مرکزی اضافه می‌شود افزود: مقوله سلامت تک بعدی نیست و مطمئنا دستگاه‌های مختلف باید برای سلامت پای کار بیایند.

امانی با اشاره به نهضت نان کامل تصریح کرد: این اقدام با حمایت استاندار مرکزی همراه بود و منجر به این شد که استان مرکزی در تولید نان کامل در کشور عنوان دار شود.

اجتناب از سیاسی شدن بهداشت و سلامت مردم، اولویت وزارت بهداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه موضوع مجمع سلامت سال آینده، بهداشت غذا و محصولات کشاورزی است افزود: اجتناب از سیاسی شدن بهداشت و سلامت مردم در اولویت وزارت بهداشت قرار دارد.

او در پایان با اشاره به انتخابات سال جاری اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک بدون سوگیری نسبت به جریان خاصی، جهت افزایش مشارکت مردم در انتخابات حرکت می‌کند.

استان مرکزی در تعداد موالید رکورد منفی دارد

پروین مفتح زاده، مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری مرکزی نیز با تاکید بر اینکه استان مرکزی در تعداد موالید رکورد منفی دارد اظهار کرد: در فصل بهار شاهد حرکت مثبت در تعداد موالید بودیم ولی این حرکت در شش ماه اخیر رو به افول رفته است.

او با بیان اینکه ما نیاز به چاره اندیشی و کار خوب در حوزه جوانی جمعیت داریم گفت: باید تدبیری جدی برای جلوگیری از این بحران داشته باشیم. وزارت بهداشت و درمان در خط مقدم این حوزه قرار دارد و انتظار داریم این خط مقدم تاثیر مثبت و اول را داشته باشد.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *