پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دانش آموزان خوزستانی در اوج آلودگی هوا سرکلاس درس نشستند

دانش آموزان خوزستانی در اوج آلودگی هوا سرکلاس درس نشستند





دانش آموزان خوزستانی در اوج آلودگی هوا سرکلاس درس نشستند

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳

با وجود اینکه آلودگی هوا در خوزستان از برخی استان‌هایی که مدارس خود را تعطیل کرده اند بیشتر است ولی دانش آموزان خوزستانی امروز در اوج آلودگی، سرکلاس درس حاضر هستند.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر (امروز یازدهم آذرماه) هوای خوزستان به شدت آلوده است و هم اینک هوای اهواز و شهرهای اطراف آن در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس  قرار دارد ولی با وجود این آلودگی، تصمیمی از سوی مسؤولان مربوطه در خصوص تعطیلی مدارس اتخاذ نشده است و دانش آموزان در اوج آلودگی هوا در کلاس‌های درس حضور دارند.

 

این در حالی است که برای نمونه در ساعت ۱۰ صبح امروز هوای اهواز از مراکز استان‌هایی که مدارس را غیر حضوری کرده‌اند بیشتر است ولی در استان خوزستان خبری از تعطیلی نیست و به نظر می‌رسد تصمیمات جزیره‌ای در استان‌ها شکل گرفته و این موضوع برای مردم بسیار سوال برانگیز شده است که چگونه فرزندان ما با وجود این هوای آلوده به مدرس می‌روند ولی در استان‌های دیگر به راحتی مدارس را تعطیل می‌کنند.

 

این در حالی است که این شرایط برای اولین بار نیست که رخ داده و در روزهای دیگر نیز با وجود اینکه هوای اهواز آلوده‌تر از سایر استان‌ها بوده است در اهواز خبری از تعطیلی نبوده ولی در برخی استان‌ها، مدارس غیر حضوری شده بود.

 

در همین زمینه در اطلاعیه هشدار آلودگی سطح زرد اداره کل هواشناسی استان آمده است: پایداری و سکون جو سبب افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان خواهد شد. افزایش غلظت آلاینده‌ها از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای استان خواهد شد. در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده‌ه شاهد کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی خواهیم بود.

 

در این اطلاعیه توصیه شده است نسبت به عدم تردد غیر ضروری در سطح شهرها به ویژه افراد آسیب پذیر و کودکان، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی خودداری کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *