پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ۱۴ میمون جاساز شده داخل جعبه میوه در بیرجند کشف شد

۱۴ میمون جاساز شده داخل جعبه میوه در بیرجند کشف شد





۱۴ میمون جاساز شده داخل جعبه میوه در بیرجند کشف شد

۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از کشف ۱۴ میمون در بیرجند که داخل جعبه میوه جاساز شده بودند خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل تسنیم اسداله حاتمی صبح امروز با اعلام این خبر، اظهار داشت: تعداد 14 قلاده میمون در ترمینال مسافربری بیرجند کشف شد.

او گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در ترمینال مسافربری شهر بیرجند، از یک دستگاه اتوبوس که عازم تهران بود 14 قلاده میمون که در شرایط بسیار بد در جعبه‌های میوه جاسازی شده بودند، کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی تحویل شد. میمون‌ها نیز تحویل یگان حفاظت محیط زیست استان شدند.

حاتمی یادآور شد: میمون جزو گونه‌های غیربومی بوده و حمل جانواران وحشی بدون مجوز طبق ماده 10 قانون شکار و صید جرم محسوب می‌شود.

او همچنین از دستگیری یکی از اعضای باند شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه حین بازدید دادستان، بازپرس و تعدادی از قضات شهرستان سربیشه با همراهی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درمیان سربیشه خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: روز گذشته در حین بازدید مسئولان دستگاه قضا از منطقه، با شنیده شدن صدای گلوله بلافاصله محیط‌بانان وارد عمل شده و اقدام برای دستگیری متخلفان در دستور کار قرار گرفت. در این عملیات در کمتر از نیم ساعت متخلف شناسایی و قبل از شروع به شکار دستگیر شد.

حاتمی عنوان کرد: در این عملیات در یک اقدام ضربتی ضمن آشنایی قضات با سختی کار محیط‌بانی، توانایی و سرعت عمل محیط بانان در برخورد با تخلفات اثبات شد و یک نفر متخلف شکار و صید دستگیر و یک قبضه سلاح گلوله‌زنی غیرمجاز خفیف کشف و ضبط شد.

او یادآور شد: در بازجویی از متخلف در صحنه و با توجه به شواهد و مستندات به دست آمده، چندین شکار غیرمجاز دیگر نیز توسط متخلف دستگیر شده انجام شده بود که به تایید دادستان و بازپرس رسید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *