پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پنج هکتار از عرصه‌های جنگلی نوشهر در آتش سوخت

پنج هکتار از عرصه‌های جنگلی نوشهر در آتش سوخت





پنج هکتار از عرصه‌های جنگلی نوشهر در آتش سوخت

۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷

فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر مازندران ، از آتش سوزی حدود پنج هکتار از عرصه های جنگلی بخش کجور نوشهر خبرداد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا، حوالی ظهر روز یکشنبه یک مورد آتش سوزی در مسیر جنگلی «شوراب » مرز میان حوزه منابع طبیعی نوشهر – رویان و بخش کجور رخ داد که متاسفانه به علت سرعت وزش بادهای گرم پاییزی این آتش پیشروی و به دیگر نقاط جنگلی از جمله مناطقی معروف به«آغوزک بن» و گردنه های «یال» حوالی روستاهای «کهنه ده»، «ویسر» و «کلیک» بخش کجور سرایت کرد.

 

سرهنگ صادق مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شمار زیادی از گروه های یگان حفاظت، محیط زیست، افراد طبیعت گرد ، کوهنورد ، همیاران طبیعت ، بسیج و سپاه همزمان با وقوع آتش به محل حادثه اعزام شدند، ضمن آنکه شب گذشته هم نشست ستاد بحران اضطراری با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و دیگر مسئولان امر در بخشداری کجور برگزار و راهکارهایی برای اطفای زودهنگام حریق در این عرصه های جنگلی ارائه شد، منتهی کماکان این آتش مهار نشده است .

 

وی اظهار کرد : سطحی که از این عرصه های جنگلی بر اثر آتش خسارت دیده لکه ای بوده و در پایین دست سطحی ، تنه ای و در گردنه ها هم از نوع تاجی است و تنها کاری که نیروهای اعزامی در محل حادثه انجام داده اند جلوی پیشروی آتش را گرفته اند.

 

فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – نوشهر گفت : هم اینک در خواست یک فروند بالگرد شده البته این بالگرد در فرودگاه رامسر بابت اطفای حریق جنگل های منطقه ۲ هزار تنکابن که روز گذشته دچار آتش سوزی شد عصر دیروز به محل آتش سوزی اعزام شده و پس از انجام ۲ سورتی پرواز و آب پاشی به روی شعله های آتش در جنگل متاسفانه به علت تاریکی هوا نتوانست دوباره پرواز کند.

 

مرادی افزود : از خلبان این بالگرد خواسته شد تا عدم اطمینان از اطفای کامل حریق منطقه را ترک نکند و هم اکنون این بالگرد در فرودگاه رامسر مستقر بوده و قرار است به بخش کجور اعزام شود و پس از آن به منطقه ۲ هزار تنکابن برود.

 

روز گذشته هم حوالی ساعت ۱۰ یک فقره آتش سوزی در «ملج مالانگاه » واقع در ارتفاعات جنگلی ۲ هزار تنکابن رخ داد و برابر گزارش فرماندار این شهرستان این آتش سوزی هم مهار نشده و کماکان تمام نیروهای یگان حفاظت ، بسیج ، سپاه و محیط زیست و همیاران طبیعت مشغول فعالیت مهار و خاموش کردن آتش در این عرصه جنگلی هستند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

سودای مسکن‌سازی در تالاب «خانمیرزا»

«پیام ما» از مقاومت ادارۀ کل محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری در مقابل سایر نهادهای استانی برای تصاحب اراضی تالابی گزارش می‌دهد

سودای مسکن‌سازی در تالاب «خانمیرزا»

تداوم توفان غبار در سیستان

گردوغبار بیش از ۶۰۰ نفر را روانهٔ بیمارستان کرد

تداوم توفان غبار در سیستان

گشاده‌دستی از جیب «آب» کشور

«پیام ما» وعده‌های «سعید جلیلی» در حوزۀ آب و کشاورزی را بررسی کرد

گشاده‌دستی از جیب «آب» کشور

هفت متهم سیل ویرانگر

چرا در «سوادکوه» سیلاب آمد و برای جلوگیری از تکرار آن چه باید کرد؟

هفت متهم سیل ویرانگر

چراغ سبز به تولید بنزین بی‌کیفیت؟

هیئت وزیران برای افزایش میزان تولید بنزین، «تولید بنزین با کیفیت معمولی» را تصویب کرد

چراغ سبز به تولید بنزین بی‌کیفیت؟

آیا خشکسالی دو سال دیگر تمام می‌شود؟

آیا خشکسالی دو سال دیگر تمام می‌شود؟

در جست‌وجوی نسخه شفابخش آلودگی هوا

نگاهی به یک مقاله علمی دربارهٔ آلودگی هوای کلانشهر تهران

در جست‌وجوی نسخه شفابخش آلودگی هوا

تخریب گَهَر، ویرانی اشترانکوه

فعالان محیط‌زیست لرستان از بی‌جواب‌ماندن نامه‌شان دربارۀ توقف جاده‌کشی در اشترانکوه از سوی سازمان محیط‌زیست گلایه‌ دارند

تخریب گَهَر، ویرانی اشترانکوه

صدای اکثریت چراغ راهنمای اصلاح

صدای اکثریت چراغ راهنمای اصلاح

مرگ خاموش دریاچۀ گهر و اشترانکوه

مرگ خاموش دریاچۀ گهر و اشترانکوه

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر