پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کشف و ضبط یک قلاده میمون و یک بهله عقاب در شهرستان بهارستان

کشف و ضبط یک قلاده میمون و یک بهله عقاب در شهرستان بهارستان

رئیس اداره حفاظت محیط‌‌‌‌زیست شهرستان بهارستان گفت: یک قلاده میمون از نژاد رزوس و یک بهله عقاب طلایی با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان و کلانتری روستای اورین بهارستان از متخلفین کشف و ضبط شد.





کشف و ضبط یک قلاده میمون و یک بهله عقاب در شهرستان بهارستان

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸

به گزارش پیام ما به نقل از فارس، محمدعلی جودکی رئیس اداره حفاظت محیط‌‌‌زیست شهرستان بهارستان گفت: در پی تماس تلفنی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان، مبنی بر کشف یک قلاده میمون در یک پرنده فروشی متخلف، واقع در نسیم شهر، مأموران اجرایی این اداره بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میمون رزوس به عنوان یک گونه خطرناک و مهاجم غیر بومی به صورت غیرقانونی خرید و فروش می شود، افزود: این حیوان در حضور پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و نماینده دامپزشکی شهرستان و با انجام هماهنگی‌های لازم به صورت سالم ضبط شد.

جودکی ضمن بیان اینکه متأسفانه این میمون‌ها از خارج از کشور و به صورت قاچاق وارد ایران شده و توسط افراد ناآگاه خریداری می شود، خاطرنشان کرد: میمون نه تنها حیوان خانگی نبوده بلکه می تواند منشاء انتقال بیماری‌ها به انسان باشد و از آنجا که این گونه غیربومی سازگاری بالایی دارد، در صورت ورود به طبیعت ایران به عنوان گونه‌ای مهاجم، محیط‌زیست را نابود خواهد کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌‌‌‌زیست شهرستان بهارستان همچنین از تحویل یک بهله عقاب طلایی توسط کلانتری روستای اورین که از متخلفین کشف و ضبط شده بود، خبر داد و بیان داشت: میمون رزوس و عقاب طلایی توسط مأموران اجرایی این اداره به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شدند.

وی در پایان ضمن قدردانی از پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان و کلانتری اورین، به پیگیری قضائی علیه متخلفینی که مبادرت به خرید و نگهداری غیرمجاز این گونه ها کرده اند، اشاره و تأکید کرد: از شهروندان خواستاریم ضمن اجتناب از خرید و نگهداری این گونه ها، در صورت مشاهده تخلفات مشابه، موارد را به سامانه ۱۵۴۰ و یا این اداره اطلاع دهند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *