افزایش ۱.۵ میلیارد لیتری ذخایر نفت‌گاز/ واردات گازوئیل به صفر رسید





افزایش ۱.۵ میلیارد لیتری ذخایر نفت‌گاز/ واردات گازوئیل به صفر رسید

۲۹ مرداد ۱۴۰۴، ۱۲:۳۱

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از به صفر رسیدن واردات نفت‌گاز در کشور خبر داد و گفت: استمرار این روند سالانه حدود یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت.

 محمدصادق عظیمی‌فر درباره واردات نفت‌گاز به کشور اظهار کرد: چند ماه است که واردات نفت‌گاز کشور به صفر رسیده است و استمرار آن سالانه حدود یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور خواهد داشت.

وی به افزایش ۳ میلیون لیتری تولید روزانه نفت‌گاز از ابتدای سال تاکنون با استفاده از افزایش تولید، افزایش خوراک و راه‌اندازی برخی واحدهای کیفی‌سازی پالایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: اقدام‌های مؤثری نیز در حوزه مصرف در زمینه مبارزه با قاچاق انجام شد و مصرف نفت‌گاز حدود ۵ میلیون لیتر در روز کاهش یافت که در مجموع، این دو اقدام سبب شد نیازی به واردات نفت‌گاز در کشور نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر اینکه هم‌اکنون مقدار ذخایر نفت‌گاز کشور (انبار پخش، خط و نیروگاه) نسبت به مدت مشابه پارسال، نزدیک به ۱.۵ میلیارد لیتر افزایش یافته است، بیان کرد: ذخایر نفت‌گاز نیروگاهی نیز حدود ۶۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است که این افزایش ذخایر نقش‌ قابل‌توجهی در پیشگیری از قطع برق در فصل زمستان دارد.

افزایش سهمیه نفت‌گاز دیزل ژنراتور صنایع

عظیمی‌فر درباره روند تخصیص سوخت در کشور با تأکید بر اینکه سهمیه سوخت بر اساس کارکرد و درخواست متولی مصرف مانند وزارت صمت و وزارت راه به بخش مصرف‌کننده اختصاص می‌یابد، گفت: در تابستان امسال به‌دلیل افزایش مصرف دیزل ژنراتور بخش صنایع، با همکاری و هماهنگی وزارت صمت، سهمیه نفت‌گاز بخش صنایع با حدود ۴۰ درصد افزایش نسبت به پارسال از ۲۵۰ میلیون لیتر به ۳۵۰ میلیون لیتر رسانده‌ایم، همچنین امسال به‌منظور تأمین مصارف دیزل ژنراتورهای صنایع، برای نخستین بار نفت‌گاز در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده یک شبکه به هم پیوسته‌اند، تأکید کرد: برای کاهش ناترازی و واردات سوخت‌های مایع لازم است تمام چرخ‌دنده‌های اقتصاد کشور به‌درستی و در کنار هم در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی گام بردارند تا کل کشور بتواند از مزایای این صرفه‌جویی و کاهش مصرف انرژی بهره‌مند شود.

منبع :  شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آمادگی کامل آبفا اهواز برای مقابله با تنش آبی تابستان

مدیریت منابع آب در مرکز خوزستان اعلام کرد

آمادگی کامل آبفا اهواز برای مقابله با تنش آبی تابستان

روی تاریک مصرف بی‌رویه سویا

احتیاط هایی درباره مصرف سویا

روی تاریک مصرف بی‌رویه سویا

فیش حقوقی خردادماه بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر شد

اطلاعیه مهم سازمان تأمین اجتماعی

فیش حقوقی خردادماه بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر شد

منبع آگاه: رفع اختلالات چهار بانک زودتر از دو هفته انجام می‌شود

اختلال در سامانه‌های بانکی

منبع آگاه: رفع اختلالات چهار بانک زودتر از دو هفته انجام می‌شود

عملیات باستان‌شناسی کاروان‌زمین گلستان؛ گام نخست برای حفاظت از میراث مغفول

عملیات باستان‌شناسی کاروان‌زمین گلستان؛ گام نخست برای حفاظت از میراث مغفول

پویش نه به پلاستیک | مدیریت پسماند و کاهش مصرف یک‌بارمصرف

انتصاب رئیس ستاد برگزاری پویش «نه به پلاستیک»

پویش نه به پلاستیک | مدیریت پسماند و کاهش مصرف یک‌بارمصرف

هشدار درباره گسترش «ارزان‌خواری»؛ فشار اقتصادی الگوی تغذیه خانوارها را تغییر می‌دهد

امنیت غذایی

هشدار درباره گسترش «ارزان‌خواری»؛ فشار اقتصادی الگوی تغذیه خانوارها را تغییر می‌دهد

با این کالابرگ نمی‌توان دوام آورد

معیشت

با این کالابرگ نمی‌توان دوام آورد

شبی که خواب از بیستون رفت

گزارش میدانی «پیام ما» از ساعتی که کرمانشاه، صدای حملۀ جنگندۀ دشمن به کارخانۀ کاشی و سرامیک را شنید

شبی که خواب از بیستون رفت

صدور اخطاریه زیست‌محیطی برای ۱۰ هتل تهران

صدور اخطاریه زیست‌محیطی برای ۱۰ هتل تهران