پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ظلم این است که جناح خود را داشته باشیم و مردم را نداشته باشیم

مسعود پزشکیان، رییس جمهور:

ظلم این است که جناح خود را داشته باشیم و مردم را نداشته باشیم





ظلم این است که جناح خود را داشته باشیم و مردم را نداشته باشیم

۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰

«مسعود پزشکیان» رئیس جمهور در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری با قرائت یک بیت شعر از مولانا سخنرانی خود را آغاز کرد؛ گر صید عدم شوی ز خود رسته شوی، ور در صفت خویش روی بسته شوی؛ می‌دان که وجود تو حجاب ره توست، با خود منشین که هر زمان خسته شوی

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا، وی در ادامه یاد معمار فقید انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان سرافراز ایران عزیز به ویژه سرباز وطن سردار سپهبد قاسم سلیمانی را گرامیداشت و به روان پاک شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و شهید خدمت آیت الله رئیسی و همه خدمتگزاران شهید نظام درود فرستاد.

پزشکیان ضمن قدردانی از رهبر انقلاب بیان کرد: سپاسگذار لطف و تدبیر رهبر معظم انقلاب هستم که عرصه را بر مشارکت موثر ملت و رقابت معنادار تفکرات سیاست های متفاوت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گشودند.

 

زمان پاسخگویی دولت چهاردهم از امروز آغاز می شود

رئیس جمهور منتخب با بیان این جمله که همچنان خاک پای ملت شریف ایران هستم، اذعان کرد: مردم آگاهانه در این میدان پا نهادند و با رای خود به تغییر، بار سنگینی را در این شرایط خطیر بر دوش این حقیر نهادند. آنان که به من یا به نامزدهای رقیب رای دادند و یا حتی از سر دغدغه مندی و نقد و اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند انتظار تحول را پیش روی نظام، من و دولت آینده نهادند که زمان پاسخگویی از امروز عملا آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه “منتخب ملت از امروز رییس جمهور می شود” تصریح کرد: اکنون رهبر معظم انقلاب با تنفیذ رای ملت و امضای حکم ریاست جمهوری این بنده کوچک خدا را رسما مکلف به انجام مسوولیتی بزرگ در قبال همه ملت ایران فرمودند. منتخب ملت به موجب اصل ۱۱۳ قانون اساسی از امروز رییس جمهور می شود و مسوولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز اموری که مستقیما به رهبری مربوط می شود بر عهده دارد.

پزشکیان بیان کرد: آنچه که مسوولیت قانون اساسی بر عهده ما گذاشته است در حقیقت براساس مسیر روشنی که رهبر معظم انقلاب توشیع فرموده اند. چشم انداز نظام جمهوری اسلامی و سیاست های کلی ابلاغی و قانون برنامه است که باید به طرف آن حرکت کنیم.

رئیس جمهور گفت: ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی، فناوری در سطح منطقه و با هویت اسلامی و انقلابی الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل است. چشم انداز ما کشوری توسعه یافته متناسب با مقتضیات فرهنگی، متکی بر اصول اخلاقی و ارزش های اسلامی و آزادی های مشروع و عدالت اجتماعی، حفظ کرامت و حقوق انسانها و بهره مند از امنیت اجتماعی و قضایی است.

وی برخوردار از دانش پیشرفته و توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی، امن، مستقل و مقتدر با سامانه دفاعی مبتنی بازدارندگی همه جانبه و پیوستگی مردم و حکومت از از ویژگی های کشورمان دانست و بیان کرد: ایران در چشم انداز ما کشوری برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت قضایی، فرصت های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به دور از فقر و تبعیض و بهره مند از محیط زیست مطلوب، ایثارگر، مؤمن، رضایتمند، برخوردار از وجدان کاری، انضباط و روحیه تعاون و سازگاری اجتماعی و متعهد به روحیه انقلابی و شکوفایی ایران و مفتخر به ایرانی بودن است.

پزشکیان در همین راستا ادامه داد: در این چشم انداز همچنین کشورمان دست یافته به جایگاه اول علمی، اقتصادی و فناوری در سطح منطقه و با تأکید بر جنبش نرم افزاری و تولید علم و رشد مستمر اقتصادی، ارتقای نسبی سطح درآمد جامعه، اشتغال کامل، الهام بخش، فعال و مؤثر در جهان اسلام، با تحکیم الگوی مردم سالاری دینی، توسعه کارآمد، جامعه اخلاقی، نواندیش و پویای فکری و اجتماعی خواهد بود.آنچه که چشم انداز نظام را بر ما مسوولین مشخص می کند یک دولت وحکومتی قدرتمندی را تصویر می کند که بار سنگین رفتن را بر دوش ما براساس قانون و چارچوب های قانونی می نهد که ما مسوولیم به این طرف حرکت کنیم. اصول اول و دوم و سوم قانون اساسی براساس همین چارچوب هایی است که رهبری اعلام فرموده اند.

 

تعامل حاکمیت و جامعه به پیشرفت و توسعه کشور می‌انجامد

وی در ادامه بیان کرد: آنچه چشم‌انداز نظام را برای ما مسئولان مشخص می‌کند، دولت و حکومتی قدرتمند است که بار سنگین رفتن را بر دوش ما براساس قانون و چهارچوب‌های قانونی می‌نهد. تنها با قانونگرایی در منظومه حکومت است که می‌توانیم از تنگناهای پیش روی کشور گذر کنیم و به امیدها و انتظارات برحق مردم پاسخ دهیم.

پزشکیان خاطر نشان کرد: جامعه‌ای که همگراست و قانونمدار است می‌تواند شاهد قدرتمند شدن حاکمیت و جامعه شود و نقش مشترک و تعامل این دو را برای توسعه و پیشرفت کشور رقم بزند. رسالت دولت آینده برای رسیدن به این چشم‌انداز، تعهد به چشم‌انداز مورد نظر رهبر انقلاب، سیاست‌های کلی ابلاغی ایشان و قانون برنامه دارد. وحدت و انسجام و چنگ زدن به ریسمان الهی است که می‌تواند ما را به جایگاهی که شایستگی آنرا داریم برساند. باید از هوای نفس دوری کنیم، تمام اختلافاتی که وجود دارد به خاطر هوای نفس است، راه روشن است، سیاست روشن است و اگر ما در چهارچوب سیاست و چشم انداز حرکت کنیم، باید در جایگاهی می‌بودیم که شایسته آن هستیم.

 

در حضور رهبر انقلاب تعهد می‌کنم که جز راه انصاف و عدالت راهی دیگر نپویم

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ظلم این است که عده‌ای از دوستان و جناح خود را داشته باشیم و مردم را نداشته باشیم. بارها گفته‌ام، در سلامت، شغل، جایگاه و تقسیم منابع، مراعات انصاف جز اصولی است که باید به آن پایبند باشیم. به مردم و مقام معظم رهبری تعهد می‌کنم که برای مردم جز انصاف و عدالت راهی دیگر را نپوییم. قول می‌دهیم که با تمام وجودمان به این مردم خدمت کنیم، قول می‌دهیم که در راه شهیدان و کسانی که در راه مملکت جان خود را فدا کردند، تا پای جای بایستیم. بازگشت کشور به جایگاه واقعی خود و عزت و افتخار، جز با وحدت و قانونگرایی امکانپذیر نیست.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نسل زد نیازمند امید اجتماعی است

انفعال در برابر شیوع خودکشی در بین نوجوانان

نسل زد نیازمند امید اجتماعی است

درختان سوخته و تشنۀ چیتگر 

کمبود حقابه، کاج‌ها را دچار آفت سوسک پوست‌خوار کرد 

درختان سوخته و تشنۀ چیتگر 

تدریس هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها از مهر امسال

معاون آموزشی وزارت علوم گفت:

تدریس هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها از مهر امسال

خطر بیکاری ۷۰۰ پرستار و ۲۰۰ پزشک

تغییرات عجیب در مدیریت بیمارستان محب کوثر با اعتراض کادر درمان روبه‌رو شد

خطر بیکاری ۷۰۰ پرستار و ۲۰۰ پزشک

آخرین فرصت تجدیدنظر تصحیح آزمون‌های نهایی

آخرین فرصت تجدیدنظر تصحیح آزمون‌های نهایی

وزیر ارشاد به آزادی رسانه‌ها متعهد باشد

انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران تهران و عکاسان مطبوعاتی ایران در نامه‌ای به دفتر ٰرئیس جمهوری منتخب خواستار شدند

وزیر ارشاد به آزادی رسانه‌ها متعهد باشد

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

«شهناز نوحی» روانشناس، در گفت‌وگو با «پیام ما»:

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

تاکید دو فعال اجتماعی بر لزوم به رسمیت شناختن مهاجران و اجرای برنامهٔ غربالگری

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

تجهیز تئوریک ایدۀ «مدرسۀ طبیعت»

«پیام ما» مبانی نظری ایجاد مدارسی که در آن‌ها رابطۀ کودک و طبیعت در اولویت قرار دارند را بررسی کرد

تجهیز تئوریک ایدۀ «مدرسۀ طبیعت»

مرگ‌های تکراری

ظرف دو ماه گذشته ۴ کارگر در ۴ حادثه در معادن زغال سنگ کرمان جان‌باخته‌اند

مرگ‌های تکراری

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر