پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کهرم؛ شخصیتی علمی و مردمی

کهرم؛ شخصیتی علمی و مردمی





کهرم؛ شخصیتی علمی و مردمی

۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۱

از الزامات تأثیر آموزش‌ها و پیام‌های فرهنگی، الهام‌بخشی در محتوا و نحوۀ آموزش است؛ کسانی که این هنر یا کاریزمای انگیزشی را نداشته باشند، در کار خود برای انتقال پیام و تغییر رفتار مخاطب موفقیت کم‌تری به دست می‌آورند. این نکتۀ مهم در بحث آموزش و ایجاد حساسیت برای حفاظت از محیط‌زیست بیشتر صدق می‌کند.

 

دکتر اسماعیل کهرم از شخصیت‌های علمی عرصۀ محیط‌زیست است که علاوه‌بر توان بالای سخنوری، دارای اثر الهام‌بخشی در مخاطب بوده و بسیار کسانی هستند که با صحبت و منش “کهرم” با محیط‌زیست آشنا و سپس رفیق شدند.

تسلط علمی و شوق او هنگام صحبت دربارۀ طبیعت، شاگردان بسیاری را پای مکتب محیط‌زیست آورد و فیلم “به‌رنگ ارغوان” چه زیبا این صحنه‌ها را به تصویر کشید.

 

دکتر کهرم در همراهی با کمیتۀ محیط‌زیست شورای سوم شهر تهران حضور مؤثری داشت؛ از ایراد سخنرانی برای پرندگان تهران با صدای چکاوک برای اولین‌بار در صحن علنی شورای شهر تا مشاوره و راهنمایی برای تأسیس باغ پرندگان زیبا و علمی شهر تهران؛ ارتباط و حمایت از تشکل‌های غیردولتی محیط‌زیست نیز از نقش‌های ماندگار ایشان است.

 

دکتر کهرم در دولت یازدهم مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بود و در این مسیر علاوه‌بر راهنمایی و مشاوره‌های بسیار ارزشمند علمی و اجرایی، در نجات محیط‌بانان (محکوم‌به‌اعدام در دولت دهم) نقش کلیدی ایفا کرد. این شخصیت مردمی با بازکردن راه مذاکره و گفت‌وگو با اولیای‌دم با همکاری معاون و مدیران حقوقی سازمان، چندین محیط‌بان را از اعدام قطعی نجات داد.

 

همچنین نقش اسماعیل کهرم در آگاهی‌بخشی برابر حمله و تخریب‌ها علیه سازمان حفاظت محیط‌زیست را نمی‌توان نادیده گرفت.

همواره قدردان زحمات و تلاش‌های صادقانۀ ایشان هستم و برای عزت و سربلندی و سلامت این استاد بزرگوار از خداوند متعال مدد می‌جویم.

نهضت محیط‌زیست را کشتند

دانشمندی که با پرنده‌ها می‌رقصد

روایت عاشقی یک پرنده‌شناس جنتلمن

کهرم، زبان گویای محیط‌زیستِ ما

تکریم یک شکاربان

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر