پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دانشمندی که با پرنده‌ها می‌رقصد

دانشمندی که با پرنده‌ها می‌رقصد





دانشمندی که با پرنده‌ها می‌رقصد

۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۱

اسماعیل کهرم، نامی آشنا در بین محیط‌زیستی‌هاست. فراتر حتی! چهره‌ای محبوب در بین ایرانیان است؛ چراکه همواره کوشیده با زبانی ساده و جذاب اما علمی از طبیعت ایران با مردم‌اش سخن بگوید.

در بین اساتید دانشگاه در حوزۀ حیات‌وحش، به‌ویژه پرندگان، کم‌تر چهره‌ای را بتوان نام برد که مانند اسماعیل کهرم با پرندگان رابطه‌ای عاشقانه برقرار کرده و حتی بتواند صدای آنها و آواز هوش‌ربایشان را تقلید کند.

بی‌شک عشق و احترام بسیاری از جوانان نسل امروز به محیط‌زیست، حیات‌وحش و پرندگان، مدیون سخنرانی‌های شگفت‌انگیز و هوش‌ربای او است که اغلب هم اشک مخاطبینش را درمی‌آورد و هم به آنها درایت و عشق می‌داد.

 

ایرانیان هرگز مواضع صریح و شجاعانأ اسماعیل کهرم در مقابله با طبیعت‌ستیزانِ قدرت‌سالار را فراموش نکرده و می‌دانند که چه‌قدر بابت زندانی‌شدن گروهی از متخصصان محیط‌زیست به اتهام جاسوسی ناراحت شد، اشک ریخت و همچنان شجاعانه از آنها دفاع کرد.

این روزها کهرم در بستر بیماری است؛ ساعتی پیش با او گفت‌وگو کردم؛ خوشبختانه از بیمارستان به منزل برگشته، اما همچنان محتاج انرژی مثبت هموطنانی است که می‌دانم او را دوست دارند و او نیز آنها را …

شک ندارم که محبت مردم به او انرژی لازم برای مقاومت در برابر بیماری را بخشیده و اسماعیل عزیز ما، دوباره سرحال‌ و آماده به حفاظت از طبیعت وطنی که دوستش دارد، ادامه خواهد داد.

آمین.

نهضت محیط‌زیست را کشتند

کهرم؛ شخصیتی علمی و مردمی

روایت عاشقی یک پرنده‌شناس جنتلمن

کهرم، زبان گویای محیط‌زیستِ ما

تکریم یک شکاربان

 

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر