پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آبگیری ۶۸۰۰ هکتار از تالاب میانکاله/۳ ایستگاه پایش هوا فعال است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

آبگیری ۶۸۰۰ هکتار از تالاب میانکاله/۳ ایستگاه پایش هوا فعال است





آبگیری ۶۸۰۰ هکتار از تالاب میانکاله/۳ ایستگاه پایش هوا فعال است

۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۴۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: بارندگی ها سبب شده تا شش هزار و ۵۰۰ هکتار جدید برسطح آبگیری تالاب میانکاله اضافه شود.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر، عطاالله کاویان گفت: هفته محیط زیست مختص یک فرد یا گروهی از افراد نیست و متعلق به همه مردم است. وی «سهم من از تداوم حیات» را شعار محوری هفته محیط زیست بیان کرد و گفت: این شعار اشاره جدی به مشارکت مردم در امور دارد و بیش از ۱۰۰ خانه محیط زیست کمتر از یک سال در استان فعال شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ برنامه هفته محیط زیست در استان برگزار می‌شود گفت: برنامه‌های هفته محیط زیست در تمامی شهرها و خانه‌های محیط زیست شهری و روستایی در استان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه باید سازگار و همگام با محیط زیست شکننده استان باشد، ادامه داد: شرکت در نماز جمعه دیدار با خانواده‌های ایثارگران، جانبازان و شهدا حوزه محیط زیست از جمله برنامه‌ها محسوب می‌شود.

کاویان با عنوان اینکه یک خانه محیط زیست در پارک ملی کیاسر افتتاح می‌شود این پارک را از عرصه‌های مهم تحت پوشش بیان کرد و گفت: کیفی‌سازی خانه‌های محیط زیست از برنامه‌های پیش روی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در سفر دوم شهید جمهور به استان اعتبارات خوبی به بخش محیط زیست استان تخصیص داده شد و ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات قطعی و ۴۰ میلیارد تومان نیز برای لایروبی کانال‌های به تالاب میانکاله میانکاله مصوب شده است و بارندگی‌های اخیر سبب شد تا شش هزار و ۸۰۰ هکتار برای سطح آبگیری تالاب افزوده شود.

کاویان اصلاح مرز منطقه البرز مرکزی را از مصوبات سفر دوم دولت به استان بیان کرد و گفت: ۹۳ درصد اعتبارات سفر اول دولت به استاندار بخش محیط زیست جذب شده است.

وی با اظهار اینکه پای مردم را بهترین مناطق استان باز کردیم گفت: در طول دو سال اخیر برای جاده سازی و ورود به مناطق بکر درخواست‌هایی داشتیم که با آن مخالفت شده است زیرا قبل از ورود مردم به طبیعت باید زیرساخت‌های مناسب را تهیه کنیم.

کاویان به وقوع پدیده ریزگرد اشاره به اضافه کرد: در گذشته در استان داده مناسب برای پایش ریزگردها و ایستگاه مورد نیاز را نداشتیم ولی در یک سال گذشته ۳ ایستگاه پایش کیفی هوا در استان راه‌اندازی شده است.

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر