پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک هستیم

رییس ستاد انتخابات استان تهران:

آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک هستیم





آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک هستیم

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶

سید عباس جوهری رییس ستاد انتخابات استان تهران با تشریح جزئیات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این استان، گفت: در صورت صلاحدید شورای نگهبان و وزارت کشور، آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک ریاست جمهوری در پایتخت هستیم.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، او در اولین جلسه ستاد برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران برگزار شد، با اشاره به اصل ۱۳۱ قانون اساسی مبنی بر برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: در کمتر از چهارماه باید شرایط را برای برگزاری سومین انتخابات فراهم کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه طبق زمان بندی، باید هفتم خرداد ماه و در اجلاسیه‌ای که با حضور همه منتخبان برگزار می شود، انتخابات ریاست جمهوری، نهایی شود، افزود: علی رغم شرایط حاکم بر جامعه پس از شهادت آیت الله رئیسی، اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با حضور اعضاء در موعد مقرر برگزار شد. و ان‌شاءالله روز هفتم خرداد نیز اجلاسیه مجلس شورای اسلامی با حضور منتخبان برگزار خواهد شد.

جوهری با اشاره به دستور وزیر کشور مبنی بر آغاز فرایند انتخابات همزمان با ۱۰ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ گفت: در روز مقرر فعالیت هیات‌های اجرایی کشور آغاز می‌شود که شرایط و نحوه برگزاری آن اعلام‌ خواهد شد.

معاون استاندار تهران بیان کرد: از تاریخ ۱۰ الی ۱۴ خرداد ماه به مدت پنج روز، ثبت نام داوطلبان انجام و پس از آن از تاریخ ۱۵ الی ۲۱ خرداد ماه نیز به مدت هفت روز به صلاحیت کاندیداها رسیدگی خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری، اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ از سوی وزارت کشور منتشر می‌شود، همچنین از ۲۳ خرداد تا ششم تیرماه به‌مدت ۱۵ روز نامزدها فرصت تبلیغات دارند و از هفتم تیرماه تبلیغات ممنوع خواهد بود و در نهایت فرایند رأی‌گیری، هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
او در ادامه گفت: چنانکه در مرحله اول انتخابات برای هیچ یک از داوطلبان، اکثریت مطلق حاصل نشود، یک هفته بعد، یعنی در روز جمعه ۱۵ تیر ماه انتخابات دور دوم برگزار خواهد شد.

جوهری عنوان کرد: با توجه به تجربه برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در تهران، این آمادگی را داریم که انتخابات پیش رو را نیز به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم که این‌ پیشنهاد را ارائه کرده ایم‌. این موضوع منوط به تایید شورای محترم نگهبان و وزارت کشور خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر