پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۴۰

ارتقای دانش بهره‌برداران و مرتع‌داران، مبنای تفاهم‌نامه منابع طبیعی و نهضت سوادآموزی
در راستای بالا بردن دانش و سواد عرصه نشینان منابع طبیعی و بهبود کیفیت اجرای پروژه‌ها، تفاهم‌نامه همکاری مشترک به امضای مدیران اداره کل منابع طبیعی و نهضت سوادآموزی استان کرمان رسید. در این جلسه که در دفتر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد؛ رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به خطراتی که محیط‌زیست را تهدید می‌کند، ارتقای سواد بهره‌برداران منابع طبیعی را در این راستا گامی بسیار مهم دانست و گفت: «درصورتی‌که این جوامع مراحل تکمیلی سواد را طی کنند بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در زمینه احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی برطرف خواهد شد.» وی افراد بی‌سواد و کم‌سواد را دارای آمادگی خوب برای دریافت مطالب دانست و تلاش در زمینه‌ی نگارش مطالب مفید و انتقال فرهنگ منابع طبیعی به جامعه هدف را خواستار شد .معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان گفت: «بسیاری از اشتباهات حادث‌شده در زمینه تخریب منابع طبیعی ناشی از عدم آگاهی و معرفت افراد در این حوزه است .» صباحی با استقبال از انعقاد این تفاهم‌نامه افزود: «با توجه به نیاز جامعه‌ی امروز به حفظ منابع طبیعی و بی‌سوادی و کم‌سوادی اکثر جامعه‌ی ساکن در این عرصه‌ها سعی می‌کنیم با همکاری مشترک در خصوص تدوین کتاب‌هایی با موضوع منابع طبیعی و استفاده از مطالب این کتاب‌ها در کلاس‌های درس، هرچه بیشتر در نشر و ترویج این فرهنگ کوشا باشیم.»

تجلیل از شهرداری هنزاء به‌عنوان دستگاه برتر در سرشماری نفوس و مسکن رابر
شهرداری هنزاء به‌عنوان دستگاه برتر در سرشماری نفوس و مسکن رابر مورد تجلیل قرار گرفت. در این مراسم که جعفر رودری، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان حضور داشت، از علی بهرامی، شهردار هنزاء تقدیر شد.

انجام 90 درصد خدمات ثبتی به‌صورت الکترونیک
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان در جلسه با معاونین و مسئولین فناوری و اطلاعات دادگستری، شهرداری و ادارات مسکن و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه، بنیاد مسکن و منابع طبیعی بابیان اینکه 90 درصد خدمات ثبتی امروزه به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود، عنوان کرد: «در راستای اجرای دولت الکترونیک با استفاده از بستر شبکه دولت و ارتباط آن شبکه با سیستم اتوماسیون ادارات، اداره ثبت به دنبال انجام مکاتبات اداری خود با سایر اداراتی که بیشترین مکاتبات با اداره ثبت‌اسناد و املاک دارند به‌صورت الکترونیک است.» رضا طالبی زاده افزود: «با برقراری ارتباط الکترونیکی و انجام مکاتبات، اداراتی مانند ثبت‌اسناد و املاک، دادگستری، شهرداری، مسکن و شهرسازی که مکاتبات آن‌ها زیاد است علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه ارباب‌رجوع، کاهش ارتباط مستقیم ارباب‌رجوع با کارمند را در پی خواهد داشت.»
وی اضافه کرد: «مهم‌ترین مزیت مکاتبات الکترونیک افزایش امنیت در جابجایی اطلاعات و جلوگیری از جعل مکاتبات بین ادارات مختلف می‌باشد. گام بعدی در راستای اجرای دولت الکترونیک در اداره ثبت‌اسناد و املاک ارسال اوراق و مستندات پرونده‌های ثبتی از طریق سامانه با سطح دسترسی مشخص است.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر