پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۱۷

معاون اجتماعی ناجا درافتتاحیه نخستین جشواره اسناد و آثار نظم و امنیت کرمان:
مشارکت مردم، لازمه امنیت پایدار است
معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه امروز پلیس تک بعدی به پلیس چند وجهی و آگاه تبدیل شده است، اعلام کرد: مشارکت مردم لازمه امنیت پایدار است.
سردار سعید منتظرالمهدی صبح دیروز 14 شهریورماه در آیین افتتاحیه نخستین جشواره اسناد و آثار نظم و امنیت کرمان گفت: جرم لطافت و زیبایی جامعه را مکدر می کند. وی با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی و اعتماد، عواملی اثر گذار در رشد جامعه هستند، ادامه داد: جرم حتی در کمترین میزان، آسایش و آرامش شهروندان را دچار خدشه می کند. معاون اجتماعی ناجا با اشاره به تاریخچه پلیس اظهار کرد: 200 سال پیش شهریار، واسطه، در دوران هخامنش شهربان و نگهبان و در زمان سامانیان پلیس را نیزه دار و زمان ورود اسلام شرطه و محتسب، در دوره اشکانیان پاسبان و داروغه و کدخدا بود؛ اسم کلانتر از زمان زنگیان گرفته شده است که مسئول امنیت را برعهده داشتند. وی اضافه کرد: در زمان ناصرالدین شاه پلیس با شکل دیگر شکل گرفت شهرداری و کلانتری و اکنون پلیس مسئول نظم و امنیت را بر عهده داشته‌اند. منتظرالمهدی اظهار کرد: در دهه 70 و 80 وظیفه پلیس فقط مداخله و مبارزه بنا نهاده شده بود که با ورود هزاره سوم رویکرد پلیس تغییر پیدا کرد. وی با بیان اینکه امروز پلیس تک بعدی به پلیس چند وجهی و آگاه تبدیل شد، اعلام کرد: مشارکت مردم لازمه امنیت پایدار می است. معاون اجتماعی ناجا افزود: عدم گفتمان میان اعضای خانواده از جمله مشکلات اجتماعی است که گریبانگیر جامعه است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان خبرداد
راه‌اندازی موزه دائمی نظم و امنیت در کرمان
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان از رونمایی کتاب تاریخی نیروی انتظامی در جشنواره نظم و امنیت خبرداد و گفت: به دنبال ایجاد موزه نظم و امنیت دائمی در استان هستیم.
سردار رضا بنی‌اسدی صبح دیروز در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره اسناد و آثار نظم و امنیت استان کرمان اظهار داشت: نگاه به تاریخ و گذشته هر سرزمین از اهمیت بالایی برخوردار است و ما به این پیشینه تاریخی و این تاریخ سرافراز می‌بالیم. وی با بیان اینکه در بررسی تاریخ این سرزمین به نشان‌هایی از سرقت و مصادره تاریخ این دیار توسط دولت‌های بزرگ برمی‌خوریم که دلیل آن وجود آثار این سرزمین در این کشورها است افزود: کشوری مثل آمریکا 400 سال بیشتر قدمت ندارد. فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با تأکید براینکه شناخت قدمت و تاریخ یک سرزمین از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: برای برپایی این جشنواره کار گروه علمی تشکیل شد و ماه‌ها برای این جشنواره تلاش شده است. سردار بنی‌اسدی ساماندهی و کاربست دانش و تجربیات گذشتگان در توسعه و نظم و تعاملات علمی حوزه نظم وامنیت را از اهداف این جنشواره عنوان کرد و گفت: 20 هزار سند خطی جمع‌آوری شده در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار دارد. وی از رونمایی کتاب تاریخی نیروی انتظامی در جشنواره نظم و امنیت خبرداد و گفت: به دنبال ایجاد موزه نظم و امنیت دائمی در استان هستیم. فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: 64 قلعه و کاروانسرای تاریخی در استان با کاربری امنیتی وجود دارد که بعضی از این مکان‌ها همچنان فعال هستند. نمایشگاه اسناد نظم و امنیت با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان در سالن اندیشه نیروی انتظامی افتتاح شد. این نمایشگاه از 15 تا 21 شهریور ماه از ساعت 8 تا 20 برای بازدید عموم مردم کرمان دایر است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *