پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اشتباهاتی که منجر به استعفا شد

اشتباهاتی که منجر به استعفا شد





۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۴۴

اشتباهاتی که منجر به استعفا شد

از خرداد 1393 که محمد فولادی ماهانی جای خودش را به محمود محمودی نیا در سمت مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان داد تا خرداد 95 که آغاز کشمکش‌های این حوزه با تعدادی از مسئولین سیاسی استان به‌صورت علنی برملا شد، کافی بود تا تمام نقاط مثبت و منفی یک مدیر ورزشی مشخص شود. محمودی نیا گرچه مدیری ورزشی بود و از جامعه ورزش برخاسته بود اما در کنار تمام مزایایی که داشت، بعضی از کارها و تصمیماتش نیز با مشکل همراه بود که سرانجام هم همین رویکردها و نقاط تاریک مدیریتی‌اش باعث به وجود آمدن مشکلات و درنتیجه منجر به استعفای او شد، استعفایی که تا این لحظه هنوز بلاتکلیف است.
مهم‌ترین ایرادی که می‌توان به محمودی نیا گرفت، اشتباه در چینش و انتخاب معاونین، همکاران و روسای شهرستان‌ها بود. از همان ابتدا مشخص بود با انتخاب‌هایی که وی برای پست‌های گوناگون در شهرستان و سراسر استان کرمان انجام داده، راه را برای ایجاد دودستگی و تفرقه و دوگانگی باز کرده و مقدمات گروه‌بندی و یارکشی در این اداره را فراهم کرده است. اعتماد بی‌جا و غیرمنطقی به معاونینی که در کنار گوشش و در نزدیک‌ترین صندلی ریاستش، نشسته بودند تا افراد ناهم‌سویی که بر ریاست بعضی از ادارات شهرستان‌ها نشاند، همگی از رفتار مدیریتی محمودی نیا، سوءاستفاده کردند و جواب اعتمادش را با کارشکنی و عدم انجام وظایف دادند و این منجر به شروع انتقادات و ایرادهای گاها بجایی به مدیر اداره کل جوانان و ورزش استان کرمان شد.
همین افراد که هم در داخل اداره ورزش کرمان هستند و بودند و هم در رأس امور ورزشی تعدادی شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان، هنوز استعفای مدیر پذیرفته‌نشده، به دنبال یارگیری و تجمع برای به عهده گرفتن سرپرستی و مدیریت ورزش استان هستند و می‌خواهند از آب گل‌آلود، بهترین ماهی را بگیرند. همین افراد بودند که در طرح استعدادیابی، هزینه‌هایی بالغ‌بر 60 میلیون تومان که از طرف اداره کل ورزش برای توسعه این طرح در اختیار روسای بعضی از ادارات ورزشی قرار گرفت، بجای آنکه در همین راستا هزینه شود، در مسائل جانبی و جاهای دیگری خرج کردند و باعث اعتراض ورزشکاران و مربیان این طرح و درنتیجه انتقال به فرمانداران بعضی شهرستان‌ها و درنتیجه استانداری کرمان شدند.
در پی این اتفاق استاندار کرمان هم خواستار رسیدگی به این موضوع می‌شود، موضوعی که شاید یکی از مهم‌ترین دلایل انتقاد استاندار از محمودی نیا و آغاز نارضایتی از وی می‌شود. به نظر می‌رسد اگر مدیر(سابق ؟) اداره کل ورزش کرمان در برخورد با این کارشکنی‌ها و اهمال‌کاری معاونین و مسئولین اداره مطبوعش کمی ملاحظه‌کاری را کنار می‌گذاشت و با آن‌ها خیلی قانونی و محکم برخورد می‌کرد شاید امروز حواشی اطرافش کمتر بود. ورزش و جوانان، از مقوله‌هایی است که باید بی کم‌وکاست و محکم به آن پرداخت، چراکه نقش سازنده‌ای در پیشرفت و تجلی یک جامعه دارد، به همین دلیل کسی باید در رأس امور قرار گیرد تا فارغ از هرگونه ملاحظه‌کاری و رفتار نابجا، به‌طور محکم و قاطع با افراد نابلد و نابخرد برخورد کند و رفتارش هم ورزشکاری باشد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *