پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | توصیه غذایی برای سلامتی و شادابی

توصیه غذایی برای سلامتی و شادابی





۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۳:۰۲

توصیه غذایی برای سلامتی و شادابی

با بدنتان مهربان باشید
برای سالم و شاداب بودن فقط کافی است برخی نکات سلامتی و غذایی را رعایت کنید. با ما همراه باشید و ببینید چطور می توانید از خودتان یک آدم بی نهایت قوی و سالم بسازید. در ادامه چند توصیه غذایی آمده است که با پیروی از آن ها همواره سالم و شاداب خواهید بود:
به کبدتان عشق بورزید
اگر خوراکی های سرخ شده و چرب زیاد مصرف می‌کنید، کبدتان را با خوراکی هایی که عاشقشان است، تمیز کنید،مثل سیر ، چغندر، هویج، چای سبز، سبزیهای برگدار، آووکادو، سیب، روغن زیتون، ارزن، لیمو، کلم، و بهترین دوست کبد زردچوبه است.
با کلیه های تان مهربان باشید
برای سالم ماندن کلیه های تان ابرخوراکی هایی شامل بلوبری، تمشک، زغال اخته، گیلاس، و انگور مصرف کنید. همچنین می توانید برای حداکثر فایده، این مجموعه را با سیب، فلفل دلمه ای، کلم، و پیاز کامل کنید.
پوست تان را گرامی بدارید
اگر پوستان را از درون درمان می کنید، خیلی بیشتر از درمان های سطحی از طریق لوسیون ها و داروهای گران قیمت(اغلب بی فایده) که سرشار از مواد شیمیایی هستند، می توانید به پوست تان کمک کنید. افزایش مصرف توت ها به تولید کلاژن توسط پوست کمک می کند.
به چشم های تان روشنی ببخشید
نوشیدن آب کافی، به چشمان تان درخشش می دهد که نشان از سلامتی دارد. خوراکی های سرشار از زینک، ویتامین ث، ویتامین ای و اسیدهای چرب امگا۳ راه رسیدن به آن هستند.
به دستگاه گوارش تان رسیدگی کنید
نفخ همیشه می تواند فورا «روحیه ی خوب” را از بین ببرد .با فیبر و خوراکی های سرشار از آنتی اکسیدان از جمله برگ های سبز، مرکبات، اسفناج، هویج، لوبیاها، بروکلی، غلات کامل، آب زغال اخته، کلم ترش و پیاز این مشکل را رفع کنیم.
دندان های تان را درمان کنید
رژیم غذایی که حاوی مقادیر زیادی قند و اسید است می تواند مینای دندان را از بین ببرد، مصرف انواع سبزیجات، ماهی ها، مغزها، و غلات کامل از جمله برنج قهوه ای، حبوبات، و جو را توصیه می کنیم.
مغزتان را تغذیه کنید
مغزها، دانه ها، آووکادو و اسیدهای چرب امگا۳ چون حاوی مواد ضدالتهاب هستند برای عملکرد مغز ضروری است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر