پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استان کرمان، قطب سوم خودروسازی کشور

استان کرمان، قطب سوم خودروسازی کشور





۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۱۵

استان کرمان، قطب سوم خودروسازی کشور

مذاکرات به گونه ای پیش می رود تا از بهترین ها در قطب سوم استفاده کنیم به همین دلیل با صبوری پیش می رویم تا بتوانیم در انتخاب شرکای تجاری یا سرمایه گذاران دقت کافی را داشته باشیم.
به گزارش اخبار خودرو به نقل از دنیای اقتصاد ، دبیر شورای عالی مناطق آزاد آخرین وضعیت ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور را تشریح کرد و گفت که مذاکره با بزرگان صنعت خودرو دنیا برای قطب سوم در دستور کار قرار گرفته است.
اکبر ترکان گفت: چندی پیش که موضوع ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار رسانه ای شد، با شرکت هایی در حال مذاکره بودیم که در شرایط تحریمی قادر باشند با ما همکاری کنند که با به ثمر رسیدن تلاش های دیپلماتیک برای حل مساله هسته ای این مذاکرات قطع شد.
او گفت: برای ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار مصمم هستیم و این موضوع منتفی نشده است بلکه با توجه به فرصت هایی که در پساتحریم به وجود آمده ترجیح بر این است از همه فرصت های بین المللی استفاده کنیم. لذا تحمل کرده ایم تا موعد برداشته شدن تحریم ها فرا برسد، آن وقت برای ایجاد قطب سوم خودروسازی، از همه پتانسیل ها و امکانات موجود، بهره ببریم و بتوانیم تصمیمی بگیریم که بهترین تصمیم باشد.
ترکان افزود: مذاکرات به گونه ای پیش می رود تا از بهترین ها در قطب سوم استفاده کنیم به همین دلیل با صبوری پیش می رویم تا بتوانیم در انتخاب شرکای تجاری یا سرمایه گذاران دقت کافی را داشته باشیم و بعدها نگوییم که ای کاش صبر کرده بودیم تا فضا بازتر شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد در حالی از قطب سوم خودروسازی سخن می گوید که کارشناسان بر این باورند با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در کرمان موتور، استان کرمان با افزایش سهم خود در تولید انواع خودرو کره ای، آلمانی و چینی در سال های گذشته، عملا به قطب سوم خودروسازی کشور تبدیل شده است.
سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی نیزتصریح کرد که توسعه صنعت خودرو در کرمان یک اتفاق بزرگ است و پیش بینی می شود با گسترش فعالیت ها خود بتواند سهم بالاتری از تولید خودرو در ایران را از آن خود کند.
از نظر لیلاز سرمایه گذاری در ایران برای کمتر خودروسازی توجیه اقتصادی دارد و با توجه به اینکه اشل اقتصادی تولید خودرو حداقل یکصدهزار دستگاه در سال است، به نظر می رسد بزرگان صنعت خودرو دنیا به دنبال تولید مشارکتی باشند و خود راسا وارد تولید خودرو خارج از زنجیره ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور نشوند.
رئیس جمهور سال گذشته در مراسم روز صنعت و معدن، موضوع ایجاد قطب سوم خودروسازی را علنی کرد و با انتقاد تلویحی از دو خودروساز بزرگ کشور گفت که آنها نباید از ورود رقبای جدید هراس داشته باشند. پس از آن بود که اکبر ترکان سخن از ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار به میان آورد و گفت که این قطب احتمالا با مشارکت سپاه در این منطقه ایجاد خواهد شد.
او اسفند ماه گذشته نیز در نشستی خبری گفته بود که تاکنون دو سرمایه‌گذار جدی و یک سرمایه‌گذار نیمه جدی برای راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی در ایران ابراز تمایل کرده‌اند اما به دلیل اینکه ایران در آستانه شرایط جدید بین‌المللی به سر می‌برد، آنها منتظر روشن شدن فضای جدید هستند.
حال با توجه به توافق ایران با غرب و رقابت خودروسازان برای یافتن شرکای جدید باید دید که قطب سوم خودروسازی کشور، نصیب کدام خودروساز خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

تشدید بحران در آبخوان‌های خراسان رضوی

تاکنون ۴۳۰ پروژۀ تغذیۀ مصنوعی در کشور انجام شده، اما وضعیت آبخوان‌ها همچنان بحرانی‌ است

تشدید بحران در آبخوان‌های خراسان رضوی

دولت سبز برای بریتانیا

به‌گفتۀ کارشناسان، پیروزی حزب کارگر بریتانیا می‌تواند شروعی برای اقتصاد کم‌کربن باشد

دولت سبز برای بریتانیا

گوش شنوای بی صدایان و طردشدگان باقی می‌مانم

«مسعود پزشکیان» در نخستین سخنرانی پس از انتخابات:

گوش شنوای بی صدایان و طردشدگان باقی می‌مانم

تهران تاب‌آور نیست

تاب‌آوری حلقۀ مفقودۀ مدیریت شهری

تهران تاب‌آور نیست

ادعای رشد ۴ برابری حجم آب «دریاچۀ ارومیه»

پس از انتشار خبر کاهش دوبارۀ سطح تراز آب این تالاب در خرداد امسال دوباره مطرح شد

ادعای رشد ۴ برابری حجم آب «دریاچۀ ارومیه»

گام آخر انتخابات چهاردهم

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری با رقابت «جلیلی» و «پزشکیان» برگزار شد

گام آخر انتخابات چهاردهم

تجهیز تئوریک ایدۀ «مدرسۀ طبیعت»

«پیام ما» مبانی نظری ایجاد مدارسی که در آن‌ها رابطۀ کودک و طبیعت در اولویت قرار دارند را بررسی کرد

تجهیز تئوریک ایدۀ «مدرسۀ طبیعت»

سودای مسکن‌سازی در تالاب «خانمیرزا»

«پیام ما» از مقاومت ادارۀ کل محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری در مقابل سایر نهادهای استانی برای تصاحب اراضی تالابی گزارش می‌دهد

سودای مسکن‌سازی در تالاب «خانمیرزا»

هفت متهم سیل ویرانگر

چرا در «سوادکوه» سیلاب آمد و برای جلوگیری از تکرار آن چه باید کرد؟

هفت متهم سیل ویرانگر

آیا خشکسالی دو سال دیگر تمام می‌شود؟

آیا خشکسالی دو سال دیگر تمام می‌شود؟

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر