پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رضا سلطانی مدیر تیم‎های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام: دوپینگ و دو پینگی ها تبدیل به معضلی بزرگ در باشگاه‎ها شده است

رضا سلطانی مدیر تیم‎های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام: دوپینگ و دو پینگی ها تبدیل به معضلی بزرگ در باشگاه‎ها شده است





۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۱۵

رضا سلطانی مدیر تیم‎های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام:
دوپینگ و دو پینگی ها تبدیل به معضلی بزرگ در باشگاه‎ها شده است

مدیر تیم‎های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: فدراسیون با اعزام سه تیم از تهران به مسابقات بین‎المللی در سال جاری موافقت کرده است.
به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام رضا سلطانی در گفت‎وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: هیئت بدنسازی و پرورش اندام تهران از فدراسیون درخواست حضور در 3 تورنمنت بین‎المللی را داشته که فدراسیون هم با این امر موافقت کرده است.
وی ادامه داد: به دلیل ازدیاد باشگاه‎های بدنسازی در تهران و به طبع وجود ورزشکاران علاقه‌مند و البته توانمند در این استان، خیلی از بدنسازان نمی‎توانند به تیم ملی راه پیدا کنند. به همین دلیل به مانند سال گذشته که یک تیم به مسابقات روسیه اعزام شد، امسال سه تیم مختلف به رقابت‎ها می‎روند.
مدیر تیم‎های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، گفت: مسابقات آرنولد کلاسیک بارسلونا در مهر ماه، پیکارهای مستر المپیای آماتوری روسیه و رقابت‎های مستر المپیای آماتوری هنگ‎گنگ در آذرماه برگزار می‎شوند که نفرات دوم، سوم و حتی چهارمی اوزان مختلف تیم‎ ملی به این مسابقات اعزام می‎شوند.
سلطانی تاکید کرد: فدراسیون هم دو رویداد مهم را در سال جاری پیش رو دارد. مسابقات جام الماس خلیج فارس در مهر ماه به میزبانی کشورمان برگزار می‎شود که به دو نفر برتر رشته‎های فیزیک و بادی‎بیلدینگ کارت حرفه‎ای اهدا خواهد شد. همچنین پیکارهای قهرمانی جهان آبان ماه به میزبانی اسپانیا برگزار می‎شود.
وی در خصوص معضل دوپینگ در رشته بدنسازی، عنوان کرد: باشگاه‎های بدنسازی زیادی در سطح کشور خصوصا در تهران وجود دارند. به همین نسبت تعداد ورزشکاران زیادی هم در این رشته فعالیت می‎کنند. متاسفانه در این بین عده‎ای طمعه افراد سودجویی که تعدادشان هم کم نیست، می‎‎شوند. مدیر تیم‎های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که این روزها در باشگاه‎های کشور این افراد مکمل‎ها و داروهای غیرمجاز را به جوانان می‎فروشند. با توجه به قانون، فدراسیون بدنسازی حق نظارت بر باشگاه‎های بدنسازی را ندارد و این امر بر عهده کمیسیون ماده 5 ادارات کل ورزش و جوانان استان‎ها است.
«دوپینگ تبدیل به معضلی بزرگ در باشگاه‎های ورزشی شده است.» وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: تعدادی از ورزشکاران حرفه‎ای این رشته،‎ علم کافی از این موارد را دارند و می‎دانند که چگونه باید از مکمل‎ها استفاده کرد؛ اما افراد تازه کار و مبتدی هیچ اطلاعی از این مسائل ندارد و به دام بزرگی می‎افتند.
وی عنوان کرد: ادارات کل ورزش و جوانان بنا به تعدد باشگاه‎های کشور خصوصا در تهران و همچنین به دلیل کمبود نیروی انسانی، نمی‎تواند موضوع نظارت را به خوبی انجام بدهند. 3 هزار باشگاه بدنسازی در تهران فعالیت می‎کند و تعداد کارمندان کمیسیون ماده 5 کمتر از انگشتان یک دست است، واقعا در این شرایط نظارت سخت است. امید است این نظارت به فدراسیون سپرده شود و فدراسیون هم از طریق هیئت‎های استانی بتواند کار نظارت را انجام بدهد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

عرفان

بیوگرافی کامل رضا سلطانی روهم بذارید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *