پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۱۷

از بین رفتن 9 هزار تن محصول گردوی جنوب کرمان بر اثر سرما
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: به علت سرمای اواخر سال گذشته 9 هزار تن محصول گردوی امسال به ارزش 180 میلیارد ریال از بین رفت. اسلام شاهرخی افزود: طبق بررسی تیم کارشناسی بر اثر این سرما زدگی حدود 9 هزار تن از محصول گردوی مناطق سردسیری و گردو خیز این منطقه به صورت صد درصد از بین رفته است. وی اظهار کرد: این میزان خسارت ناشی از تغییرات دمایی در اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه و معتدل شدن ناگهانی هوا در این بازه زمانی بود که موجب شد درختان گردو جوانه بزنند. وی گفت: همچنین برف و بوران اواخر بهمن و اسفند سال گذشته موجب کاهش شدید دمای منطقه و این تغییرات و افت ناگهانی دما و یخ‎زدگی آب موجود بروز خسارت به درختان گردو شد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: پیش‎بینی می‎شود با توجه به حجم زیاد خشکیدگی سرشاخه‎ها، محصول سال بعد نیز متاثر از این فاجعه طبیعی کاهش چشمگیری داشته باشد.

تجلیل از 105 نفر از فاتحان خرمشهر در جنوب کرمان
همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر 105 نفر از فاتحان عملیات غرورآفرین بیت المقدس، فرزندان شهید و جانبازان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تجلیل شدند. رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در این آیین که به میزبانی این سازمان برگزار شد گفت: سازمان جهاد کشاورزی با همکاری بنیاد شهید جیرفت آثار و خاطرات جهادگران ایثارگر این مجموعه را جمع ‎آوری و ثبت می‎ کند. سید یعقوب موسوی افزود: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمهشر، فرهنگی است که در درون آن غیرت، شجاعت و شهامت یک ملت نهفته است. وی با تاکید بر اینکه نباید یاد و خاطره دلاورمردی فاتحان خرمشهر را فراموش کرد اظهار کرد: رزمندگان اسلام با تمام توان از خاک خویش دفاع کردند و اجازه تصرف حتی یک وجب از آن را به دشمن ندادند. وی با اشاره به کشف پیکر مطهر 175 شهید غواص کربلای چهار با دستان بسته گفت: این واقعه جانگداز نشان دهنده زنده به گور کردن این شهدای بزرگوار و سند جنایت‎های ننگ‎آور صدام و صدامیان در تاریخ دفاع مقدس است.

آغاز برداشت محصول گندم شهرستان فاریاب بطورهمزمان
به گفته مدیرجهاد کشاورزی فاریاب میزان برداشت در هر هکتار سه و نیم تن و پیش بینی می شود امسال از سطح زیر کشت گندم به میزان 9هزار و هشتصد هکتار 35هزازتن محصول برداشت گردد. مهندس واحدی افزود: کشت گندم شهرستان فاریاب با نظارت پنج ناظر امور زراعی گندم و هفت ناظر در حفظ نباتات انجام شده است . وی گفت: بیش از هفتاد دستگاه کمباین کار برداشت محصول را انجام می دهند و به ازای هر کیلو گرم گندم معمولی یک هزار و صد و پنجاه تومان و به ازای هرکیلو گندم دروم یک هزار و صد و هشتاد و پنج تومان بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری میشود.مهندس واحدی خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف بهینه آب سفره های زیرزمینی هزار و هفتصد هکتار از کشت هندوانه کاهش پیداکرد و هزار و پانصد هکتار به سطح کشت گندم افزایش پیدا کرد.

انجام مناقصه تهیه مصالح و اجرای حدود 38 کیلومتر باقیمانده خط انتقال گاز بم
مهندس رضا اشک فرماندار بم ضمن تبریک فرار رسیدن ماه شعبان اظهارداشت: مناقصه تهیه مصالح واجرای حدود 38کیلومتر باقیمانده خط انتقال گاز بم در حال انجام است. فرماندار بم افزود:با انجام این مناقصه خط انتقال گاز رسانی به شهرستان دارالصابرین بم تکمیل می شود . وی خاطر نشان کرد:مناقصه 80کیلومتر از فاز یک شبکه توزیع درون شهری و ده کیلومتر خط تغذیه فاز یک شهر بم و81کیلومتر فاز دو شبکه درون شهری و4کیلومتر خط تغذیه فاز 2شهر بم در حال انجام است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر