پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰:۳۰

انتقاد روحانی از گشت نامحسوس: خارج از چهارچوب قانون حق نداریم در زندگی مردم دخالت کنیم
حجت الاسلام حسن روحانی با اشاره به اینکه برخی آشکارا و برخی مخفی می خواهند مردم را کنترل کنند، پرسید: مگر چنین حقی داریم؟ به گزارش خبرآنلاین رییس جمهور با اشاره به اینکه «چنین نیست که هر کس یا نهاد و ارگانی بخواهد با اقداماتی به دنبال کنترل مردم باشد»، تصریح کرد: آزادی مردم با آیین نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاها نمی تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می تواند چارچوب هایی در این زمینه داشته باشد. رییس جمهور تاکید کرد: حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم جز در زمینه اجرای قانون.
حسام الدین آشنا: اثر بخشی طرح امنیت اخلاقی کجا آزموده‌ شده‌ است؟
ایسنا نوشت: مشاور فرهنگی رییس‌جمهور درباره طرح امنیت اخلاقی تاکید کرد که جنبه‌های مختلف این طرح باید برای افکار عمومی و دولت روشن شود. حسام‌الدین آشنا در خصوص طرح امنیت اخلاقی و تشکیل گشت نامحسوس هفت هزارنفره در تهران گفت: جنبه‌های مختلف این طرح باید برای افکار عمومی و دولت روشن شود، اینکه این نیروها چه افرادی هستند، چگونه به کار گرفته‌ شده‌اند و آموزش دیده‌اند و اینکه چطور می‌توان سلامت کار آنان را تضمین کرد و در نهایت اثر بخشی این طرح کجا آزموده‌ شده‌ است؟ آشنا گفت: امیدواریم که همه طرح‌های خوب به سرانجام برسد و همه طرح‌های ضعیف نیز هرچه زودتر تکلیف‌شان معلوم شود.
آیت الله علم الهدی: کلیدواژه امنیت اجتماعی مقابله با بی حجابی است
امام جمعه مشهدمقدس با تاکید براینکه کلیدواژه امنیت اجتماعی مقابله با بی‌حجابی است، گفت: بنده نگفته‌ام بی‌حجابی بدتر از اختلاس است. به گزارش انتخاب آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی گفت: فساد اخلاقی و اقتصادی وابسته یکدیگرند و کلید واژه این‌ها بی‌حجابی است. اخلاق از اینجا فاسد می‌شود که حوزه غریزه جنسی جامعه گسترش یابد و کلیدواژه این هم بی‌حجابی است و کلیدواژه امنیت اجتماعی، مقابله با بی‌حجابی است که البته عنوان آن حجاب اجباری نیست.
سهمیه سوخت ۱۰۰ هزار خودرو از اول خرداد قطع می شود
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: براساس مذاکراتی که با شرکتهای بیمه و بیمه مرکزی انجام شده است، تخصیص سهمیه سوخت خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث از ابتدای خردادماه قطع می شود. به گزارش ایرنا عباس کاظمی گفت: پیش بینی می‌شود در صورت اجرای این طرح، سهمیه گازوییل حدود 100 هزار دستگاه خودروی سنگین گازوییل سوز فاقد بیمه شخص ثالث حذف شود.
دفاع از گشت نامحسوس، هشدار به تیم مذاکره کننده و وزارت ارشاد از تریبون نماز جمعه تهران
خطیب موقت نماز جمعه تهران هم به افراد لاابالی تذکر داد که پلیس مراقبشان هست، هم به تیم مذاکره کننده که بدانند دشمن قابل اعتماد نیست و هم به مسولان برگزاری نمایشگاه کتاب، که مبادا کتابی ضددین وارد نمایشگاه شود. به گزارش خبرآنلاین آیت‌ الله محمد علی موحدی کرمان از بد حجابی در آستانه فصل تابستان انتقاد کرد و گفت: از مردم شریف و نجیب ایران و به ویژه استان تهران انتظار می‌رود پوشش اسلامی را رعایت کنند. خطیب جمعه تهران ادامه داد: قطعا این وظیفه نیروی انتظامی است که با گناه علنی برخورد کند و اگر برخورد نکند خودش گناهکار است. به افراد لاابالی تذکر می‌دهم که بدانید تمام اعمال زشت شما تحت نظر پلیس سری است و با شما به مناسب‌ترین نحو برخورد خواهد شد. وی همچنین گفت: به تیم مذاکره کننده هسته‌ای و وزارت خارجه‌ هشدار می‌دهم که دشمنی در برابرشما قرار گرفته است که به قولش اعتمادی نیست و پیوسته به دنبال اعمال تحریم‌های تازه است و می‌خواهد با تحریم‌های پی در پی ایران را از پای بیاندازد، اما درود بر رهبر انقلاب که فرمود خود را از درون تقویت کنید و به خود اتکا داشته باشید تا بتوانیم در برابر تحریم ها مقاومت کنید. وی همچنین به وزارت ارشاد هشدار داد که ه تیم مذاکره کننده هسته‌ای و وزارت خارجه‌ هشدار می‌دهم که دشمنی در برابرشما قرار گرفته است که به قولش اعتمادی نیست و پیوسته به دنبال اعمال تحریم‌های تازه است و می‌خواهد با تحریم‌های پی در پی ایران را از پای بیاندازد، اما درود بر رهبر انقلاب که فرمود خود را از درون تقویت کنید و به خود اتکا داشته باشید تا بتوانیم در برابر تحریم ها مقاومت کنید. موحدی کرمانی ادامه داد: با چنین شرایطی بهتر است اصلا نمایشگاه کتاب برگزار نشود. ما اصلا نمایشگاه کتاب نمی‌خواهیم تا درهای کشورمان را به هر کشوری بازکنیم و جامعه مان را به انحراف بکشانیم و هنوز هم دیرنشده است
حلیمه عالی: پس از پایان دوره نمایندگی، باز هم پیگیر شکایت از قاضی‌پور خواهیم بود
عضو فراکسیون زنان مجلس نهم می گوید: حتی اگر دوره نمایندگی ما هم تمام شود، باز هم پیگیر شکایت از آقای نادر قاضی‌پور خواهیم بود. به گزارش خبرآنلاین، حلیمه عالی، یکی از اعضای فراکسیون زنان اما به خبرآنلاین می‌گوید: شکایت را به بازرسی کل کشور تحویل داده ایم و در حال پیگیری آن هستیم.
آیت الله مکارم شیرازی: تعجب می کنم با وجود موافقت رهبری با برجام، برخی باز از تعبیر خیانت استفاده می کنند
انتخاب نوشت: آیت الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به اینکه عده ای در مورد برجام بی انصافی می کنند، گفت: با وجودی که رهبر معظم انقلاب با برجام موافقت کردند، برخی که ادعای پیروی از ایشان را دارند باز در مساله برجام تعبیر به خیانت می کنند.
رئیس پلیس تهران: طرح امنیت اخلاقی نامحسوس درخواست مردم بود
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس در اجرای طرح امنیت اخلاقی نامحسوس، مجاز به برخورد علنی نیست و فقط گزارش می کند. به گزارش «انتخاب»، سردار حسین ساجدی نیا با اشاره به این که طرح امنیت اخلاقی از سال های گذشته اجرا شده است افزود: «ایجاد امنیت و آرامش در سطح کشور به ویژه در شهر تهران از جمله انتظارات مردم از پلیس است.»
زاکانی: با تلاش‌های بسیار زیاد اعضای مذاکره کننده دولت دهم برجام به نتیجه رسید
ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: با وجود بدعهدی‌های طرف مقابل مذاکرات، ایران آن‌گونه به تعهدات خود پایبند بود که آژانس اتمی اعلام کرد این کشور فراتر از تعهدات خود عمل کرده است. علیرضا زاکانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: برجام و چگونگی انجام تعهدات ایران و همچنین طرف مقابلش محل بحث جدی‌ است. با تلاش‌های بسیار زیاد تیم‌های مذاکره کننده به ویژه اعضای مذاکره کننده دولت دهم با قبول شروطی برجام به نتیجه رسید. 10 شرط به اضافه 9 بند قانونی و همچنین نامه مقام معظم رهبری در 29 دی ماه و تاکید ایشان بر این نکته که شیطنت‌های آمریکا را نباید از یاد ببریم باعث شد تا برجام را قبول کنیم.
محسن رضایی: دولت می‌تواند از سال آینده 100 هزار تومان یارانه بدهد
محسن رضایی به ایسنا گفت: یارانه‌هایی که برای کاهش فقر است باید به دهک‌های پایین جامعه اختصاص داده شود اما یارانه‌هایی که برای ایجاد اشتغال است از بعد کارآفرینی و و بهره وری باید مورد توجه قرار گیرد . به نظر من، دولت می‌تواند با مصوبه مجلس، سال آینده به دهک‌های مصوب تا 100 هزار تومان پرداخت کند.
اوباما: دشمنی با ایران به نفع هیچکس نیست
به گزارش افکارنیوز، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در پایان نشست با سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت: نگرانی نزد کشورهای شورای همکاری با وجود توافق هسته ای با ایران وجود دارد.ایران به آنچه باید مطابق توافق هسته ای عمل کند عمل می کند.دشمنی با ایران به نفع احدی نیست.همکاری گسترده با کشورهای شورای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم وجود دارد.واشنگتن آماده رویارویی با هر تهدیدی که همپیمانان و شرکایش را تهدید کند است.ما راههای همکاری اقتصادی با کشورهای شورای همکاری را تقویت می کنیم.شرکای در شورای همکاری به جنگ با داعش و کاستن از بحران های دیگر مانند سوریه پایبند هستند.
یارانه نیازمندان ۱۵۰ هزار تومان می شود؟
نعمت‌الله منوچهری، نماینده مجلس با اشاره به تصویب طرح حذف یارانه سه دهک بالا جامعه که حدود 24 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: این کار در صورتی باید اجرا شود که که یارانه ثروتمندان واقعی حذف شود و به افراد نیازمند تعلق گیرد. به گزارش تابناک وی ادامه داد: نباید یارانه‌ها را حذف کنیم و این منابع حیف و میل شود. در گذشته زیاد شعار دادیم که یارانه باید به بخش صنعت و تولید تزریق شود تا برای جوانان ایجاد شغل کند اما هرگز عملیاتی نشد و تنها شیوه‌ای که پول واقعا به دست مردم نیازمند می‌رسد پرداخت نقدی به خود آنها است.به گفته نماینده پاوه و اورامانات، دولت باید با شناسایی دقیق و کامل افراد ثروتمند واقعی را تشخیص دهد و یارانه آنها را حذف کند و به رقم یارانه نیازمندان اضافه کند، در غیر اینصورت حذف یارانه عادلانه نیست. منوچهری معتقد است، در صورت حذف یارانه دهک‌های بالا جامعه، باید یارانه افراد نیازمند به 100 تا 150 هزار تومان برسد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

«شهناز نوحی» روانشناس، در گفت‌وگو با «پیام ما»:

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

تاکید دو فعال اجتماعی بر لزوم به رسمیت شناختن مهاجران و اجرای برنامهٔ غربالگری

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

دخالت به‌جای حفاظت مشارکتی

«پیام ما» ادعاهای علی سلاجقه دربارۀ «مردمی‌سازی» فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست را بررسی می‌کند

دخالت به‌جای حفاظت مشارکتی

مرگ‌های تکراری

ظرف دو ماه گذشته ۴ کارگر در ۴ حادثه در معادن زغال سنگ کرمان جان‌باخته‌اند

مرگ‌های تکراری

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

گفت‌وگوی «پیام ما» با بستگان کارگران مفقودشدۀ معدن شازند اراک

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

صدای جمهور آمد

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت ۴۰ درصدی برگزار شد

صدای جمهور آمد

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

در نشست علمی «خودکشی درمانگران: نگاهی بین‌رشته‌ای» صورت گرفت

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

گلستان،الگوی حفاظت مشارکتی

در شب «پار‌ک ملی گلستان» سخنرانان متفق‌القول اعلام کردند

گلستان،الگوی حفاظت مشارکتی

«گلستان» بدون رئیس

جامعۀ محلی حاشیۀ پارک ملی گلستان از دغدغه‌های‌شان برای حفاظت می‌گویند

«گلستان» بدون رئیس

پارک ملی گلستان؛‌ تغییر ساختاری که نتیجه داد

پارک ملی گلستان؛‌ تغییر ساختاری که نتیجه داد

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر