پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ممنوعیت اداره غله خوزستان در استفاده از پلاستیک

ممنوعیت اداره غله خوزستان در استفاده از پلاستیک





ممنوعیت اداره غله خوزستان در استفاده از پلاستیک

۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲

اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از ممنوعیت استفاده از پلاستیک و ظروف یکبار مصرف در مجموعه خود خبر داد. همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با حضور در این اداره از فرایند این اقدام قدردانی کرد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا، «داود میرشکار» در جمع کارکنان اداره کل غله خوزستان گفت: این مجموعه به اهمیت این موضوع واقف شده که باید در راستای حفاظت از محیط زیست گام بردارد و این اقدام ارزشمند می‌تواند الگوی سایر ادارات و نهادها باشد.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست خوزستان بر ضرورت مدیریت پسماند تاکید کرد و افزود: این اقدام ارزشمند نه تنها برای همه انسان‌های نسل حاضر و آینده سودمند است، بلکه به تمام موجودات زنده که زباله‌ها را در طبیعت رها می‌کنند نیز پیام خواهد داشت.

او به آسیب‌های میکرو پلاستیک‌ها به حیات‌وحش در مناطق مسکونی وغیرمسکونی اشاره کرد و گفت: در مواردی در بافت‌های بدن پرندگان مواد پلاستیکی یافت شده است.

میرشکار با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی، اجتماعی و تنوع زیستی استان خوزستان بیان کرد: باید از این ظرفیت‌ها باید برای حفاظت از محیط زیست استان استفاده شود.

او ادامه داد: محیط زیست استان با معضلات زیادی روبرو است که در شأن مردم پر تلاشی که نقش به‌سزایی در اقتصاد کشور دارند نیست.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست خوزستان بر ضرورت همکاری همه‌جانبه در راستای کاهش اثرات زیان‌بار آلودگی‌ها تاکید کرد و گفت: حفاظت محیط زیست خوزستان، صیانت از مجموعه‌های انسانی که در بخش‌های مختلف این استان در حال خدمت به اقتصاد کشور هستند را خط قرمز خود می‌داند و نباید این نیروهای ارزشمند با آلودگی محیط زیستی آسیب ببینند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان، «امید جهان نژادیان» نیز ضمن تاکید بر آسیب‌های پسماندهای پلاستیک بر انسان و سایر موجودات گفت: تلاش شد با حذف پلاستیک و ظروف یکبار مصرف در مجموعه خود، نقشی هر چند کوچک در حفاظت از محیط زیست داشته باشیم. همچنین در کنار این کار، برای مدیریت پسماندها و تفکیک زباله، سطل‌های مناسب نیز در محل این اداره کل نصب شده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر