پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کنترل پایداری شبکه با 400 تیم بسیج در دور اول انتخابات

زارع پور خبر داد:

کنترل پایداری شبکه با 400 تیم بسیج در دور اول انتخابات





کنترل پایداری شبکه با 400 تیم بسیج در دور اول انتخابات

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری برای پایدار ماندن شبکه ارتباطی از ۴۰۰ تیم بسیج استفاده کردیم.

به گزارش پیام ما عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: با توسعه‌ای که در زیرساخت‌های ارتباطی کشور طی سه سال گذشته انجام شد در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، کلیه دستگاه‌های اخذ رای به شبکه متصل شدند.

 

وزیر ارتباطات ادامه داد: این عدد در انتخابات مجلس ۹۸.۵ درصد بود حتی در نقاط صعب‌العبور روستایی نیز شعب به شبکه سراسری متصل بود و احراز هویت ۹۹.۲ درصد واجدان شرایط به صورت برخط انجام شد. برای پایدار ماندن شبکه ارتباطی از یک هفته قبل از انتخابات مرحله اول ۴۰۰ تیم بسیج ماموریت پیدا کردند. این عزیزان تا این لحظه مسیرهای کابل‌ها و فیبر نوری را چند بار چک کرده‌اند. آنان یک میلیون پایش انجام دادند تا خرابکاری و قطعی شبکه اتفاق نیفتاده باشد.

 

او ادامه داد: در روز رای‌گیری مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ مورد تلاش برای قطع شبکه داشتیم که ۹ مورد آن منجر به قطع فیبر نوری شد که سه مورد آن به علت عملیات عمرانی دستگاه‌ها اتفاق افتاد. در انتخابات جمعه گذشته علاوه بر پایش زمینی با همکاری نیروهای مسلح از پایش هوایی هم برای کنترل مسیر خطوط فیبر نوری استفاده کردیم.

 

زارع پور گفت: برای افزایش مشارکت مردم در فضای مجازی داخلی در دوره اول ۲۰ گیگ نت داخلی اهدا کردیم، برای دور دوم هم ۱۰ گیک اضافه کردیم و هموطنان می‌توانند به شیوه قبل این بسته را نیز برای خودشان فعال کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر