پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۵۳

فرهنگ مالیاتی
در حال نهادینه شدن است
فرماندار جیرفت گفت: با تلاش های صورت گرفته فرهنگ مالیاتی در حال نهادینه شدن است که می تواند گام موثری در رشد اقتصادی کشور باشد. به گزارش ایرنا احمد امینی روش در دیدار مدیر و روسای امور مالیاتی شهرستان جیرفت افزود: در راستای اصل 44 قانون اساسی اقتصاد باید به سمت خصوصی سازی پیش رود. وی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم در تحقق خصوصی سازی ایجاد فضای اعتماد است که باید این فضا را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم. وی گفت: مالیات در اقتصاد بسیاری از کشورهای توسعه یافته نقش تعیین کننده دارد زیرا دریافت مالیات می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد. فرماندار جیرفت افزود: در خصوص پرداخت مالیات اقدامات خوبی صورت گرفته و اطلاع رسانی ها موجب شده تا فرهنگ مالیاتی در جامعه به سمت نهادینه شدن حرکت کند. وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه بانکی اظهار کرد: مدت ها ارتباط بین بانکی ما با دنیا قطع شده بود اما دوباره دولت این ارتباط را وصل کرده و باید ما هم زمینه ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف فراهم کنیم.

خسارت 464 میلیارد تومانی سرمازدگی به پسته رفسنجان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان از خسارت 464 میلیارد تومانی سرمازدگی به محصول پسته امسال رفسنجان خبر داد. به گزارش ایسنا حسین رضایی اظهار کرد: بر اساس کارشناسی انجام شده تاکنون، سرمای یکم و پانزدهم فروردین ماه به طور متوسط به 30 درصد به درختان پسته شهرستان خسارت وارد کرده است. وی بیشترین رقم های خسارت دیده را کله قوچی و احمد آقایی برشمرد و بیان داشت: خسارت سرمازدگی به محصول پسته امسال تاکنون 464 میلیارد تومان بوده است. مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با اعلام اینکه بیشترین باغات خسارت دیده در شهرستان باغات حومه غربی رفسنجان بوده است، تصریح کرد: این میزان خسارت اولیه بوده و ممکن است هنوز خسارت سرمازدگی را داشته باشیم. رضایی تأکید کرد: سرمازدگی امسال قطعاً به محصول سال آینده باغات نیز تأثیر می گذارد چرا که در برخی نقاط، سرمازدگی تا 90 درصد به باغ پسته وارد شده و به شاخه نیز خسارت وارد کرده است. مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان همچنین میزان خسارت سرمازدگی به درختان سردسیری شهرستان را 85 درصد اعلام کرد.

عملیات احداث پل سیدی شهریورماه به اتمام می رسد
شهردار کرمان گفت: عملیات تکمیل پل سیدی تا پایان شهریورماه سال جاری اجرا می‌شود. به گزارش مهر، علی بابایی با اشاره به توافق شهرداری با پیمانکار پروژه پل سیدی، گفت: تیرباکس های مورد نیاز تا خردادماه آماده و عملیات تکمیل پل تا آخر شهریور ماه اجرا می شود. وی با بیان اینکه پل سیدی هفت برابر پل چهارراه احمدی است، تصریح کرد: اجرای این پروژه، طبق طراحی قبلی انجام می‌شود و کار ساخت دهنه دوم و سوم در کارگاه مربوطه در حال اتمام است. شهردار کرمان مبنای فعالیت‌های عمرانی سال جدید را بر اساس بودجه مصوب ۹۵ عنوان و تاکید کرد: اهداف شهرداری کرمان در سال جدید، بهبود امر عبور و مرور و مابقی برای ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری در چهار منطقه شهری و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام منهای پروژه‌های عمرانی خاتم است. بابایی با بیان اینکه محور فرهنگی در سال جدید پررنگ تر از سال های گذشته است، تصریح کرد: توجه به مسائل و مشکلات محلات و توسعه اجتماعی بر اساس ارتباط با شهروندان، جلب مشارکت مردمی و نیل به درآمد پایدار موارد پیش بینی شده در بودجه امسال است.

آب از نقاط
جمعیتی کرمان فاصله گرفته است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: امروز در استان کرمان با چالش آب روبرو هستیم و همین میزان ناچیز آب از نقاط جمعیتی ما فاصله گرفته است. به گزارش ایسنا محمد طاهری در سمینار فناوری‌های نوین در مهندسی آب و فاضلاب که به میزبانی جهاد دانشگاهی استان کرمان برگزار شد اظهار کرد: در استان کرمان با کمترین بارش مواجه هستیم و میزان بارندگی زیر 130 میلی‌متر در سال است. قرار است در استان زندگی کنیم و بقای خود و نسل‌های آینده را فراهم کنیم، بنابراین سختی‌ها را می‌دانیم. در کنار خشم طبیعت علم روز هم وجود دارد و می‌توانیم آن را بکار گیریم و برای فرزندان خود در استان شرایط بهتری را رقم بزنیم. وی افزود: بشر همواره از جریان آب پیروی کرده است و بشریت در هر نقطه از جهان در کنار آن ساکن شده است که نشان از اهمیت آب در زندگی بشر دارد. امروزه این جریان های آب هم با ما فاصله دارند و هم کم شده‌اند، ضمن اینکه امروز در استان کرمان با چالش روبرو هستیم و همین میزان آب از نقاط جمعیتی ما فاصله گرفته است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر